• 1
  • 2
2025-10-02, 22:05
Medlem
Nu har ungen varit ledsen flera gånger och sagt att barnen skrattar åt hans namn. Ex-frugan ville såklart döpa honom till unikt vilket jag motvilligt gick med på. Trots att ungen blir mobbad så går hon inte med på att byta hans namn eftersom hon säger det kommer kännas konstigt och att han har vant sig vid sitt namn.

Jag tänker att han bara är 7 och bättre nu än när han blir äldre. Vad tycker ni?
Citera
2025-10-02, 22:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Heter han Petter-Niklas? Dick Johnson? Inge Snygg?
Citera
2025-10-02, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Heter han Petter-Niklas? Dick Johnson? Inge Snygg?
(FB) Tjejen vill döpa förstfödde sonen till ”Cewin”
Citera
2025-10-02, 22:14
Medlem
Vissa personer blir mobbade tyvärr tror jag inte ett namnbyte hjälper. Fråga vad ungen vill själv. Hade själv en klasskamrat som blev mobbad (efternamn) så han bytte men då hittade mobbarna såklart något annat att mobba ungen för.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-10-02 kl. 22:17.
Citera
2025-10-02, 22:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
(FB) Tjejen vill döpa förstfödde sonen till ”Cewin”

Ouch!! Inte bra. Du/ni får väl lägga till något eller några andra mer vuxna namn till sonen. Kan man göra genom namnändring. Pojken han droppa ...evin och bara skriva C. och sedan det namn du lägger till tex Gustav. "C. Gustav Silversporre".
Citera
2025-10-02, 22:28
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vissa personer blir mobbade tyvärr tror jag inte ett namnbyte hjälper. Fråga vad ungen vill själv. Hade själv en klasskamrat som blev mobbad (efternamn) så han bytte men då hittade mobbarna såklart något annat att mobba ungen för.
Instämmer.
Ungar blir retade för att de har fel mössa, eller när jag var barn, att man hade mössa!
Citera
2025-10-02, 22:35
Medlem
Om nu barnet heter Cewin, så är det ingenting som andra barn skulle skratta åt. Det finns inget lustigt med namnet i sig, och barn förstår inte att det inte är ett namn precis som vilket namn som helst.

Antingen trollar TS eller så är det som någon skrev, andra orsaker till att sonen blir retad. Ta reda på grundorsaken och åtgärda den istället.
Citera
2025-10-02, 22:44
Medlem
Tranquility Bass avatar
Ett namnbyte lär inte hjälpa mot mobbningen då den som mobbar din unge valt ut han. Om det inte är namnet så kommer det vara något annat. Du får leva med att din unge triggar mobbare, finns inte så mycket att göra.
Citera
2025-10-02, 22:52
Medlem
Ganonitos avatar
Kommer ju inte hjälpa med ett namnbyte eftersom mobbarna redan vant sig vid och känner till det gamla namnet. Då får ni sätta honom i ny skola också så att han får en nystart.
Citera
2025-10-02, 22:55
Medlem
Citat:
Nu har ungen varit ledsen flera gånger och sagt att barnen skrattar åt hans namn. Ex-frugan ville såklart döpa honom till unikt vilket jag motvilligt gick med på. Trots att ungen blir mobbad så går hon inte med på att byta hans namn eftersom hon säger det kommer kännas konstigt och att han har vant sig vid sitt namn.

Jag tänker att han bara är 7 och bättre nu än när han blir äldre. Vad tycker ni?

Har svårt att tro att han blir mobbad för han har det namnet!
Citera
2025-10-02, 23:05
Avstängd
HobbyHitlers avatar
Citat:

Jag antar att du någon gång under dessa 7 år frågat frugan varför hon önskade sitt eget barn så jävla illa att hon döpte ungen till Cewin? Har du fått någon förklaring? Ren ondska och illvilja?
Och själv hade du naturligtvis inget att säga till om?

Nej, det är nog bara att bita i det sura äpplet och inse att er son kommer hata er bittert för detta hjärndöda namnval.
Citera
2025-10-02, 23:05
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Uttalas det Kevin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in