Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-02, 15:22
Medlem
icons avatar
Klarar inte av att kolla på Lindas vloggar längre men gjorde undantag nu när det eskalerat. Vill skapa mig en egen uppfattning om vad hon säger där. Hon hinner sin vana trogen hitta något att klaga på, denna gång är det skolans upplägg, innan hon kommer till "det som alla väntat på". Hon säger att hon flyttat för att det inte känns bra att bo kvar i huset. Är på väg att säga att hon inte känner sig trygg men rättar sig att det inte stämmer. Hon känner sig alltså inte otrygg i huset enligt det hon själv säger i videon.Jag försöker förstå hur hon tänker. Det känns alltså inte bra att bo i samma stad som nästan alla sina barn, pga en person som inte är trevlig och hon känner sig påpassad av. Då känns det alltså bättre att befinna sig på en plats där hon inte är snabbt tillgänglig för sina barn vid behov. Samtidigt som hon aktivt söker upp på nätet och engagerar sig där i personen hon inte gillar beteendet hos och hänger i hans sociala medier. Det enda hon gjort genom flytten är att vara rent fysiskt långt bort från sina barn. Mentalt är hon fortfarande kvar på samma plats, dvs i konflikt och gör sig tillgänglig för den hon vill undvika.
Citera
2025-10-02, 17:59
Medlem
Tänker lite högt nu.
Om det där med att E skulle skrikit h*ra efter L och flera gånger enligt henne tappat det totalt, så borde det finnas ett raseri och en enorm frustration gentemot henne.
Vad är det som utlöst detta?

Samtidigt sitter vi många här och kliar oss i huvudet hur hon får sin ekonomi att gå ihop. Och varför man skaffar en lägenhet i Östersund när man har (?) ett städjobb några timmar i veckan…

Vi har också hört att L är den som varit drivande i de privata delarna i förhållandet och gränslösheten i andra sammanhang.

Mina tankar hamnade återigen på om det är så att hon håller på med OF ändå? För någonting måste ha brustit om E står och skriker h*ra inför sina egna barn. Där skulle nog fler ha tappat det.
Citera
2025-10-02, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Tänker lite högt nu.
Om det där med att E skulle skrikit h*ra efter L och flera gånger enligt henne tappat det totalt, så borde det finnas ett raseri och en enorm frustration gentemot henne.
Vad är det som utlöst detta?

Samtidigt sitter vi många här och kliar oss i huvudet hur hon får sin ekonomi att gå ihop. Och varför man skaffar en lägenhet i Östersund när man har (?) ett städjobb några timmar i veckan…

Vi har också hört att L är den som varit drivande i de privata delarna i förhållandet och gränslösheten i andra sammanhang.

Mina tankar hamnade återigen på om det är så att hon håller på med OF ändå? För någonting måste ha brustit om E står och skriker h*ra inför sina egna barn. Där skulle nog fler ha tappat det.
Äntligen en till som vågar antyda vart hon får pengar ifrån för det har varit min tanke ganska länge. Erik vet nog vad hon sysslar med och i ren frustration över att han aldrig får en bodelning, antagligen för att han inte får tag i henne, svarar inte, öppnar inte trots att han äger halva huset så kallar han henne för h-a. Kanske de äldre barnen också vet och pga det har de tagt avstånd från henne. Vi får nog veta inom en snar framtid tror jag.
Citera
2025-10-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Äntligen en till som vågar antyda vart hon får pengar ifrån för det har varit min tanke ganska länge. Erik vet nog vad hon sysslar med och i ren frustration över att han aldrig får en bodelning, antagligen för att han inte får tag i henne, svarar inte, öppnar inte trots att han äger halva huset så kallar han henne för h-a. Kanske de äldre barnen också vet och pga det har de tagt avstånd från henne. Vi får nog veta inom en snar framtid tror jag.
Verkligheten kryper närmare henne.
Citera
2025-10-02, 19:28
En tanke som har slagit mig är hur kan Linda ha blivit som hon är? Är det nånting som har hänt i barndomen, uppväxten? Mobbning? Nån som kan ha en teori? Hon verkar inte ha några barndomsvänner som hon pratar om från dagis, grundskolan, gymnasiet och gamla arbetskamrater

Sen det där med of jag skulle inte bli förvånad om hon har det för pengarna till all hennes konsumtion måste komma nånstans ifrån
Citera
2025-10-02, 19:36
Medlem
Luftiss avatar
Jag bryr mig i sak inte om hur hon försörjer sig. Vill hon sälja murran på nätet så får hon väl göra det. Det är dock helt i linje med den bild jag fått av henne i övrigt de senaste månaderna - hon bryr sig t ex inte ett dugg om huruvida hennes åtta barn får konsekvenser av att deras mor näthorar.

Det är också kul att Erik i sitt inlägg i princip bekräftar allt som diskuterats i den här tråden det senaste året. Det är också ganska spicy att han märkt inlägget med "Del 1" som för att tala om för henne att det kommer mera om hon inte håller käften och sätter sig ned. Bra Erik!
Citera
2025-10-02, 19:37
Citat:
Ursprungligen postat av Livet-i-stan
En tanke som har slagit mig är hur kan Linda ha blivit som hon är? Är det nånting som har hänt i barndomen, uppväxten? Mobbning? Nån som kan ha en teori? Hon verkar inte ha några barndomsvänner som hon pratar om från dagis, grundskolan, gymnasiet och gamla arbetskamrater

Sen det där med of jag skulle inte bli förvånad om hon har det för pengarna till all hennes konsumtion måste komma nånstans ifrån
Ett barn som blir riktigt bortskämt och alltid är den som styr familjen kan bli narcissist och det är nog vad som hänt i hennes fall.
Citera
2025-10-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Ett barn som blir riktigt bortskämt och alltid är den som styr familjen kan bli narcissist och det är nog vad som hänt i hennes fall.

Hon flyttar ju till en annan lägenhet för att hon har anmält Erik och på så vis så blir hennes version mer trovärdig om hon flyr från stan. En kompis råkade ut för en liknade sak och precis innan rättegången så skaffade bruden ett skyddat boende för att det skulle se ut som att hon va rädd för mannen. Det fungerade tyvärr. Narcissister går över lik för att få sin sak igenom och oftast så har dom ganska svaga partners. Det gäller att alltid tänka 3 steg före en fullbordad narcissist som precis blivit konfronterad. Det är nu hon är som värst. Hoppas Erik tar sig igenom dethär. Vad som än händer så kommer jag tro på hans version alla dagar i veckan.
Citera
2025-10-02, 21:20
Medlem
Herregud vad L förvrider saker. I sin senaste vlogg säger hon att "E inte längre ville anpassa schemat med barnen efter sitt schema, så nu har han mindre helger medan L fler". När anledningen egentligen verkar vara att E ändrat sitt arbetscherma för att passa barnen bättre, av hans instagraminlägg att tyda.
Citera
2025-10-02, 21:27
Medlem
L har kommenterat på E:s senaste instagraminlägg:
Citat:
"har inte ”behandlat” honom. Han är besviken sur och ledsen över att jag lämnat honom och får ofta höra, att det är jag som vill det här.. å ja det är det. Det han gör är inte okej på något vis, att terrorisera andra människor över huvud taget. Att behöva flytta är en ganska stor grej att göra..det är inte något man bara gör..
Förstår att det är svårt att tro att han kan göra några ”fel” men om ni bara visst.. och jag förstår han försöker rädda upp detta nu med detta inlägg.."

Citat:
"Så, varför är det jag säger lögner och det Erik säger sant? Ni har fan inte någon jävla aning! Jag kan inte ens vara i Strömsund pga hans trakasserier.. att skriva ett snyftinlägg kommer inte hjälpa.."
Citera
2025-10-02, 21:46
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
L har kommenterat på E:s senaste instagraminlägg:

Citat:
"Så, varför är det jag säger lögner och det Erik säger sant? Ni har fan inte någon jävla aning! Jag kan inte ens vara i Strömsund pga hans trakasserier.. att skriva ett snyftinlägg kommer inte hjälpa.."

Typiskt en kvinna som känner sig hotad att söka upp sin påstådda förövare och gå till verbalt angrepp. Verkligen typiskt.

Hon är så full av lögn. Hoppas att de alla hjälps åt att sänka henne. Hampus dotter har nog t ex en del att berätta om Linda, som inte skulle vara till hennes fördel.
Citera
2025-10-02, 21:51
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Hon flyttar ju till en annan lägenhet för att hon har anmält Erik och på så vis så blir hennes version mer trovärdig om hon flyr från stan. En kompis råkade ut för en liknade sak och precis innan rättegången så skaffade bruden ett skyddat boende för att det skulle se ut som att hon va rädd för mannen. Det fungerade tyvärr. Narcissister går över lik för att få sin sak igenom och oftast så har dom ganska svaga partners. Det gäller att alltid tänka 3 steg före en fullbordad narcissist som precis blivit konfronterad. Det är nu hon är som värst. Hoppas Erik tar sig igenom dethär. Vad som än händer så kommer jag tro på hans version alla dagar i veckan.
Hon säger själv i vloggen att det är fel ord att säga att hon inte känner sig trygg pga ”den här personen”. Så rädd verkar hon inte vara för honom. Vore hon det är det dessutom märkligt att hon går in och skriver massa otrevligt på hans Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in