2025-10-01, 19:11
Medlem
HipToBeSquares avatar
Översättning: "Flytta chiptillverkningen till oss så att vi kan slippa försvara er i framtiden".
Citera
2025-10-01, 19:56
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Så sa man om Ukraina också.

Hur menar du då?
Citera
2025-10-02, 14:21
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumputin
Jaha? Då kontrar jag med att de skulle blåsa kineserna till småbitar. Väldigt intressant diskussion.
Svara isåfall på mitt tidigare inlägg. USA har inte den kapaciteten och Kina kan bygga nya saker i en mycket högre takt. Vilket gör att de vinner. Detta var anledningen till att USA vann WW2. Och det är anledningen till att Kina vinner idag
Citera
2025-10-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goynald
Bra eller dåligt för världsfreden?

https://arstechnica.com/tech-policy/...se-protection/
Detta skulle passa perfekt i ett avsnitt av Sopranos.
Visste ni att USA (under Biden) hade som plan att om Kina skulle försöka angripa Taiwan så skulle USA bomba alla dessa industrier till grus?
Den brända jordens taktik.
Paradoxalt för Taiwan kommer de tvingas söka allians med Kina om de inte ska bli plundrade på sin halvledarindustri.
Spännande tider
Citera
2025-10-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Varför skulle EU hjälpa USA med Kina? USA hjälper inte oss med Ryssland. Dom får klara sig själva.
Skillnaden är att vi är USAs bitch.
Vi gör precis som de säger.
Fråga Ursula.
Citera
2025-10-02, 16:58
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Skillnaden är att vi är USAs bitch.
Vi gör precis som de säger.
Fråga Ursula.
Ursula har ingen makt din pissryss. Hennes "deal" med USA skrattar övriga Europa åt och hälften av länderna har sagt att det inte blir nått.
Citera
2025-10-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ursula har ingen makt din pissryss. Hennes "deal" med USA skrattar övriga Europa åt och hälften av länderna har sagt att det inte blir nått.
Det är klart att det blir som det var sagt med Trump.
Har någon visat på motsatsen mer än att gnälla verbalt?.
Pissfinne eller purfinne som morsan min kallade eran sibiriska folkgrupp för.
Taiwan har fått problem - i kläm mellan stormakterna.
Citera
2025-10-02, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Svara isåfall på mitt tidigare inlägg. USA har inte den kapaciteten och Kina kan bygga nya saker i en mycket högre takt. Vilket gör att de vinner. Detta var anledningen till att USA vann WW2. Och det är anledningen till att Kina vinner idag

Ja det kan de, dock ligger Kina efter på många områden.

Jag tror USA och alla dess allierade skulle lamslå Kina ganska fort, men vad vet jag? Vad vet du?
Citera
2025-10-02, 20:54
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ja det kan de, dock ligger Kina efter på många områden.

Jag tror USA och alla dess allierade skulle lamslå Kina ganska fort, men vad vet jag? Vad vet du?
Du baserar dessa gissningar på hur USA såg ut förr i tiden för flera decennier sedan. Vilket är extremt amatörmässigt. Utan några djupare förklaringar till varför. Om du kollar på siffror kring antal missiler, artillerigranater, kapacitet till tillverkning är USA efter på allting. Och de behöver ta reservdelar från redan existerande fordon
Citera
2025-10-02, 21:29
Medlem
Citat:
Du baserar dessa gissningar på hur USA såg ut förr i tiden för flera decennier sedan. Vilket är extremt amatörmässigt. Utan några djupare förklaringar till varför. Om du kollar på siffror kring antal missiler, artillerigranater, kapacitet till tillverkning är USA efter på allting. Och de behöver ta reservdelar från redan existerande fordon

Du tror USA behöver invadera Kina? haha

Som sagt du vet inte, jag vet inte.

Kan vi enas om det?
Citera
2025-10-03, 06:17
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Du tror USA behöver invadera Kina? haha

Som sagt du vet inte, jag vet inte.

Kan vi enas om det?
Även om de inte invaderar kan de inte göra ett piss. Och jag har redan nämnt varför
Citera
2025-10-03, 17:25
Medlem
Citat:
Även om de inte invaderar kan de inte göra ett piss. Och jag har redan nämnt varför

De kan göra mycket. Och jag har redan nämnt varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in