2025-10-02, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Det är mer intressant hur du betraktas som levande.

Helt uppenbart skulle kineser aldrig betrakta mig som Kines. Man måste vara otroligt ignorant inför hur ignorant man är för att inbilla sig det.
Citera
2025-10-02, 07:43
Medlem
Citat:
Det är mer intressant hur du betraktas som levande.

Helt uppenbart skulle kineser aldrig betrakta mig som Kines. Man måste vara otroligt ignorant inför hur ignorant man är för att inbilla sig något annat.

Muhammed abo walla kan aldrig bli svensk. Aldrig aldrig aldrig. Däremot kan han bli som en svensk. Precis som att jag kan bli som en kines men aldrig EN KINES.
Citera
2025-10-02, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Helt uppenbart skulle kineser aldrig betrakta mig som Kines. Man måste vara otroligt ignorant inför hur ignorant man är för att inbilla sig något annat.

Muhammed abo walla kan aldrig bli svensk. Aldrig aldrig aldrig. Däremot kan han bli som en svensk. Precis som att jag kan bli som en kines men aldrig EN KINES.

Du har inte utvecklat din idévärld vad det innebär att vara kines/svensk. Gissar att den är lik högerextremismens bild.
Citera
2025-10-02, 09:51
Medlem
Citat:
Du har inte utvecklat din idévärld vad det innebär att vara kines/svensk. Gissar att den är lik högerextremismens bild.

Du menar att personen inte är hjärntvättad. "Utvecklat" är fel ord. Hjärntvättad är det korrekta ordet.
Citera
2025-10-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Du menar att personen inte är hjärntvättad. "Utvecklat" är fel ord. Hjärntvättad är det korrekta ordet.

Hade jag menat det hade jag skrivit det.
Citera
2025-10-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag ser mer och mer att Sverige blir uppdelat mellan dem som är etniskt svenska och de som är bosättare här. Sådana som Selma gifter sig med svenskar och efter ett par generationer märks knappast bakgrunden. Hon skriver om sin mor, men verkar inte känna till att Finland tillhörde Sverige under 800 år. Finland skulle inte ha kunnat bildats utan Sverige. Skulle säga att Finland står närmare Sverige än Norge och framför allt Danmark, som ju en gång var vår fiende. Finns inte en enda svensk som misstycker att hennes finska mor begravdes här. Alltså, ännu en anklagelse mot svenskar om en påhittad rasism.

Sann finländare avskyr svenskar, när jag var i Helsingfors 2019 blev jag behandlad som utlänning, de 800 åren betydde inte ett skit, Sann finländare och SD är samma sorts pack, rasism existerar fast det riktas från vita till vita. Är man Svensk medborgare trots att man föds i Afrika är man juridiskt svensk. punkt slut.
Citera
2025-10-02, 14:38
Medlem
Citat:

Du är fullständigt efterbliven om du på allvar tror att en höggravid svensk kvinna som flyger till Kina föder en Kines.

Om en katt föder på sjukhus så föder den nänniskor???? DMa numret till din langare för jag vill röka det du och dina gelikar röker. Verkar helt otroligt.
Citera
2025-10-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Du är fullständigt efterbliven om du på allvar tror att en höggravid svensk kvinna som flyger till Kina föder en Kines.

Om en katt föder på sjukhus så föder den nänniskor???? DMa numret till din langare för jag vill röka det du och dina gelikar röker. Verkar helt otroligt.
Lika stor skillnad på svenskar och kineser som på katter och människor? Om den svenska kvinnan flyger till Kina utan att vara gravid, men blir det med en kines. Vad blir det då?
Citera
2025-10-02, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag ser mer och mer att Sverige blir uppdelat mellan dem som är etniskt svenska och de som är bosättare här. Sådana som Selma gifter sig med svenskar och efter ett par generationer märks knappast bakgrunden. Hon skriver om sin mor, men verkar inte känna till att Finland tillhörde Sverige under 800 år. Finland skulle inte ha kunnat bildats utan Sverige. Skulle säga att Finland står närmare Sverige än Norge och framför allt Danmark, som ju en gång var vår fiende. Finns inte en enda svensk som misstycker att hennes finska mor begravdes här. Alltså, ännu en anklagelse mot svenskar om en påhittad rasism.
Finns ju svenskar som misstycker att Selma bor här. Flera bevis i denna tråd. Rasism?
Citera
2025-10-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Folk får väl tycka vad de vill. Problemet jag har med de som relativiserar svenskar är detta:

1) Om alla människor kan bli svenskar så innebär det automatiskt att svenskarna inte är ett eget folk.
2) Om svenskarna inte är ett eget folk så existerar inte svenskarna annat än som en kulturell/social/språklig konstruktion.
3) Den här inställningen att reducera svenskarna till ovanstående skulle vara helt otänkbar (och antagligen också brottslig) om man uttalade samma resonemang syftande på något av Sveriges minoritetsfolk.
4) Det går därför inte att både ha kakan och äta upp den. Antingen finns inga folk, inklusive minoritetsfolken och andra hotade folk på jorden, eller också så är vi svenskar också ett folk.
5) Jag ser människor som reducerar svenskarna till en kulturell/social/språklig konstruktion som svenskfientliga. Dvs att människor som anser att det inte finns några svenskar bortom medborgarskapet inte heller har några problem med att svenskarna som jag (och många med mig) definierar dem försvinner och dör ut. Där har du problemet.
Brottsligt om minoritetsfolk?
Tror det finns/fanns en ganska känd sångare som var adopterad av samer från ett utomeuropiskt land. Minns inga stora protester mot att kalla honom same. Ingen åtalad.
Citera
2025-10-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Brottsligt om minoritetsfolk?
Tror det finns/fanns en ganska känd sångare som var adopterad av samer från ett utomeuropiskt land. Minns inga stora protester mot att kalla honom same. Ingen åtalad.

Du missar poängen.
Citera
2025-10-04, 15:23
Avstängd
1871s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Lika stor skillnad på svenskar och kineser som på katter och människor? Om den svenska kvinnan flyger till Kina utan att vara gravid, men blir det med en kines. Vad blir det då?
Det var en bra liknelse för att försöka förklara på ett barns nivå åt dig, dessvärre så fattade du som vanligt ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in