Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Grattis! Hon är intresserad av dig. Nu gäller det att smida medan järnet är varmt. Bjud ut henne på middag eller liknande. Man lever bara en gång.
Vad är dig som får dig att tro det så starkt då? Vi är inte på långa vägar främlingar för varandra i grunden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Vad har du att förlora på att bjuda henne på en fika och se om det leder någon vart?
Hon kan tacka nej till att fika med dig.
Okej, hon var inte intresserad.
Ni kan ta en fika, men det blev bara en fika.
Okej, du försökte, men det blev inget av det.
Ni tog en fika och det ena ledde till det andra...WOW!
Du vågade inte något så simpelt som att bjuda henne på en fika, och du kanske kommer att ångra det för resten av ditt liv.
Som sagt var, vad har du att förlora, och vad skulle du kunna vinna?
En fika eller äta tillsammans har vi ju gjort förr, så det är nog inga problem på det sättet. Det är bara nivån av angelägenhet som jag blir lite osäker på, och hur. Ses är ju roligt oavsett. Du har säkert också hört "vi borde ta en öl någon gång" från någon känner och som du stött på ute någon gång, men oftast är det ju bara något folk säger i förbifarten. Alltså, det är ju ingen ny person på något vis, det är bara det att jag blir osäker på förväntningen och om det är något mellan raderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Instämmer i vad många andra redan har skrivit. Jag förstår att du är rädd för att misstolka situationen TS. Jag förstår att du är rädd att bli avisad att "din dröm" krossas osv. Vi har alla varit där. Du behöver inte vår hjälp med att "tolka" situationen. Du behöver hjälp med att bestämma dig för vad du själv vill. Vill du dejta henne? Om svaret är ja, bjud då ut henne på ett charmigt sätt utan att göra någon större grej av det. Säger hon nej, so what. Acceptera det. Var fortsatt trevlig och charmig och sätt henne i FZ och leta vidare efter någon annan. Det är mångdubbelt fler relationer som aldrig har blivit av pga att folk inte vågar än det är relationer som inte blivit av pga ett nej.
// CC
Jo, du har givetvis rätt i att man ska lyssna på sin egen vilja och agera utefter den och se vad som händer. Tänkte mer om det är något jag missat och om hon menar någon särskild eller hade uppskattat vem som helst. Det går ju liksom inte att få med alla på en hel arbetsplats på ett besök hos henne liksom. Jag vet ju att hon sagt att jag borde komma och hälsa på innan hon slutade också när vi pratat bara vi två. Det är väl också det som spelar in i om det är något mellan raderna som jag missar och gör det hela mer osäkert.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Du överanalyserar och gör en för stor grej av detta. Det är aldrig bra att bli för upptagen av en enda person som man aldrig ens varit på dejt med.
Se detta som ett tillfälle att öva. Skoja och retas med henne och bygg upp lite kemi. Om ni klickar så bjuder du ut henne. Och så bygger du kemi på samma sätt med andra kvinnor du träffar i din vardag. Problemet när allt fokus hamnar på en person som du inte ens vet om den är intresserad tillbaka blir att du gör en för stor grej av det och blir nervös och stel. Ta det för vad det är - en intressant person på jobbet, inget mer just nu.
Där är ju lite bakgrund också. Det är ju ingen som jag bara hälsat på lite sporadiskt då och då. Och det är väl den biten som blir problematisk. Hade vissa saker skett i en helt annan period så hade jag inte ens tvekat och då hade allting nog bara flutit på. Men ibland händer saker som får en att fundera och att saker blivit annorlunda. Har man haft lite av den kemin och saker kommit i vägen så väcker det ju osäkerhet. Men det är då det går över i det du är inne på, nämligen att man nog bara får se vad som händer ifall man bestämmer sig för att kontakta personen igen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Förstår inte ens vad problemet är. Hälsa på henne på hennes nya jobb och ta en kaffe tillsammans där. Världens enklaste mini-dejt som du fått serverat på silverfat. Ingen big deal nånstans.
Jodå, på det sättet är det ju ingen fara i sig. Tänkte mest om man ska gå på den varianten eller om det är bättre att göra något utan förankring till just jobb?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Är du verkligen kille?
Tror inte jag läst en text som andats mer "väninna till väninna"-berättelse på ett bra tag.
Det du försöker säga är att man inte ska tänka så jävla mycket alltid?
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Men det lite lustiga är väl att människan själv inte har uttryckt vad han tycker. Om man själv inte har några känslor, blir det kanske fel att "ställa upp" bara för att kanske behålla en självbild. Men de kan väl också bli kompisar och det är inte det sämsta det.
Hade det varit långt tidigare så hade det hela inte ens behövt reflekteras. Blir bara fundersam om det hade gått bra med vilken kollega som helst. Kompis-biten är inte direkt problemet, det är snarare en fråga om man ska utveckla det. Men det finns det går ju samtidigt inte att gissa sig till. Man får nog helt enkelt känna efter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Letrangere
Om hon bara velat träffa dig så hade hon sagt det, nu sa hon det till alla så inbjudan är inte enbart riktad till dig.
Jo, men det hade varit konstigt i en grupp med flertalet personer att säga "du får komma förbi, X" mitt framför alla. Förr har hon nämnt det till mig även när vi pratat innan hon slutade och det är väl lite därför jag blir konfunderad om det egentligen är enbart
mig hon menar.
Citat:
Ursprungligen postat av
scaryfoot
Det ska man inte behöva förklara. En kvinna fattar vad mannen är ute efter.
Och en man är ute på hals is om han tar såna här initativ.
Spelar ingen roll om båda är singlar, inte längre jobbar tillsammans.
Hade hon varit intresserad så hade hon visat det.
En kvinna däremot kan flirta med manliga kollegor, som hon träffar ofta på jobbet, även om nån av dom är upptagen.
När en man är attraherad av en kvinnlig kollega och skulle vilja stöta på henne så säger kvinnor att man inte träffar nån på jobbet. Hon är där för att jobba, inget annat.
Fast alltså, personen i fråga har jag fikat och interagerat med förr utan att på något sätt vara "ute efter något". Du vet, träffar man en kvinna så kan man som grund bli goda vänner. Sen kan man medans tiden går inse att personen rent av är viktig för en och att man får en fin kemi. Där kan den gå över till en högre nivå, men det betyder ju inte att man på något sätt initialt tänkte på personen som någon man bara "är ute efter". Det blir ju rent av en avvägning också för blir det fel där så kan man ju sabba en fin vänskap.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Fast vi som är vuxna kan faktiskt umgås med personer av motsatt kön utan att nödvändigtvis vara ute efter att ha sex med dem.
Du vet, vara sociala, rent av vänner.
Precis. Vänskap kan utvecklas till mer intresse över tid också, men det är absolut ingenting man initialt måste haft en tanke på ju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stenballe
Du vet, man kan vara vänner...
...vilket inte heller är så illa. Men ibland tvivlar man och funderar på hur saker och ting föreligger. Annars hade jag ju inte gjort den här tråden.