Citat:
Ursprungligen postat av
ensamvarg
Vad menar du med fimpa dig själv?
Om jag ska skita i vad andra tycker, det går ju inte? Och vem lämnar en familj med spädbarn och gör på detta sättet, jag kan inte försvara detta för någon, hur ska jag leva med skammen?
Hon vill egentligen inte ha mig där men jag är där för att hjälpa till med bebisen och barnen. Att röra vid henna gör fysiskt ont.
Om vi tar ett lån på 1,3 milj och lägger in i nya huset som hon äger samt att jag jobbar heltid så hon får tid med barnen så kanske vi kan va en familj men inget löfte. Vi hyr ut de gamla huset för att få in pengar.
Hon vill bara ha de lungt för sig och barnen, hon vill deras bästa.
Jag är så jävla nedbruten, jag har inga vänner, bara tycker synd om mig och är en jävla mes, jag har lovat för många saker som jag inte kan hålla.
Det är extremt efterblivet att inte lyckas skapa och behålla vänner om man är psykiskt svag. För när skitet träffar fläkten behöver man alla runt om sig. Och ballar vissa ur, som din fru, så är vänner A och O.
Jag tror inte du är ensam om detta.
... Sverige, 2025
Tips: Centrera dig, snabbt som fan. Bort med all självömkan. Fungerar det göra dåligt att göra detta på egen hand? Åk då till ett hospiice be och få hälsa på människor på detta hospice för att "göra en intervju" med någon som vill, du kan säga att det blir till en framtida bok eller något.
Helt enkelt stabilisera dig, trots förluster, för att motverka fortsatta förluster.
Börja bygga ditt liv, med eller utan kärringen. Plåga inga djur om du nu sysslat med det som någon användare här antydde (har inte läst hela tråden). Älska dina barn, om du nu älskar dem, visa det, älskar du dem? Nästa viktiga fråga, älskar de dig? Älskar de dig inte kan du antigen försöka visa dem din kärlek eller bara pausa relationen lite, var tydlig med att det är en paus och att du kommer tillbaka i deras liv.
Plåga ingen, lev rent, be genuint om förlåtelse till nära om du själv har vett att inse dina fel. Tar de inte förlåtelsen (som skall vara genuin) gå vidare och skit i dem - fortsätt bygga ditt liv.