Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Nej Fadimes familj bar kristen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Svar nej. Sluta sprida fake news tack. Hon var från en gren av islam.
Varför hittar du på trams?
Personen har ju rätt sluta provocera hon var kristen, har en kristen gravsten till och med ett kors, det är väl bara att besöka gamla kyrkogården i Uppsala själv om du behöver se det med egna ögon. Därtill om jag inte är helt fel ute är Fadi och Fadime vanliga namn kristna araber ger sina ungar, som betyder att offra - och anspelar på Jesus Kristus.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Kvinnan som moralpolisen smygfotade var tydligen en förälder som var där för att hämta sitt barn:
Till Expo beskriver kvinnan att Rashid Farivar, i motsats till vad han själv uppger på X, uppträdde hotfullt vid konfrontationen.
– Hade han nöjt sig med att säga att han inte tycker det här [att bära palestinasjal, reds anm.] är lämpligt och där hade det blivit över – då hade det väl varit okej, säger hon och fortsätter:
– Men sedan kräver han att få veta vem mitt barn är och följer efter mig och filmar eller tar bilder som han sedan publicerar, säger hon till Expo.
I tråden som följer riksdagsledamotens inlägg på X så sprids uppgifter om vilken förskola som kvinnan har barn på. Hon beskriver också att hon blivit aggressivt konfronterad efter det som hänt, vilket hon kopplar samman med Rashid Farivars publicering på X. [...] Kvinnan beskriver hur hon efter det inträffade är rädd och att hon numer tänker på vilken väg hon tar hem från förskolan för att inte möta Rashid Farivar när hon är ensam med sina barn.
Hon uppger också att hon har polisanmält händelsen.
https://expo.se/nyhet/sds-riksdagsle...palestinasjal/
Andra hade sparkats ur sitt parti för mindre. Men att SD skulle agera mot sin egen moralpolis i riksdagen Rashid Farivar förefaller osannolikt.
En invandrare som så gärna vill passa in bland högern som fabricerar/fantiserar ihop en egen historia herregud ge han en kram eller något fy fan vad synd om människan