Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-30, 19:30
Medlem
Kvinnan som moralpolisen smygfotade var tydligen en förälder som var där för att hämta sitt barn:
Till Expo beskriver kvinnan att Rashid Farivar, i motsats till vad han själv uppger på X, uppträdde hotfullt vid konfrontationen.

– Hade han nöjt sig med att säga att han inte tycker det här [att bära palestinasjal, reds anm.] är lämpligt och där hade det blivit över – då hade det väl varit okej, säger hon och fortsätter:

Men sedan kräver han att få veta vem mitt barn är och följer efter mig och filmar eller tar bilder som han sedan publicerar, säger hon till Expo.

I tråden som följer riksdagsledamotens inlägg på X så sprids uppgifter om vilken förskola som kvinnan har barn på. Hon beskriver också att hon blivit aggressivt konfronterad efter det som hänt, vilket hon kopplar samman med Rashid Farivars publicering på X. [...] Kvinnan beskriver hur hon efter det inträffade är rädd och att hon numer tänker på vilken väg hon tar hem från förskolan för att inte möta Rashid Farivar när hon är ensam med sina barn.

Hon uppger också att hon har polisanmält händelsen.

https://expo.se/nyhet/sds-riksdagsle...palestinasjal/
Andra hade sparkats ur sitt parti för mindre. Men att SD skulle agera mot sin egen moralpolis i riksdagen Rashid Farivar förefaller osannolikt.
Citera
2025-09-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nej Fadimes familj bar kristen.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Svar nej. Sluta sprida fake news tack. Hon var från en gren av islam.

Varför hittar du på trams?

Personen har ju rätt sluta provocera hon var kristen, har en kristen gravsten till och med ett kors, det är väl bara att besöka gamla kyrkogården i Uppsala själv om du behöver se det med egna ögon. Därtill om jag inte är helt fel ute är Fadi och Fadime vanliga namn kristna araber ger sina ungar, som betyder att offra - och anspelar på Jesus Kristus.

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Kvinnan som moralpolisen smygfotade var tydligen en förälder som var där för att hämta sitt barn:
Till Expo beskriver kvinnan att Rashid Farivar, i motsats till vad han själv uppger på X, uppträdde hotfullt vid konfrontationen.

– Hade han nöjt sig med att säga att han inte tycker det här [att bära palestinasjal, reds anm.] är lämpligt och där hade det blivit över – då hade det väl varit okej, säger hon och fortsätter:

Men sedan kräver han att få veta vem mitt barn är och följer efter mig och filmar eller tar bilder som han sedan publicerar, säger hon till Expo.

I tråden som följer riksdagsledamotens inlägg på X så sprids uppgifter om vilken förskola som kvinnan har barn på. Hon beskriver också att hon blivit aggressivt konfronterad efter det som hänt, vilket hon kopplar samman med Rashid Farivars publicering på X. [...] Kvinnan beskriver hur hon efter det inträffade är rädd och att hon numer tänker på vilken väg hon tar hem från förskolan för att inte möta Rashid Farivar när hon är ensam med sina barn.

Hon uppger också att hon har polisanmält händelsen.

https://expo.se/nyhet/sds-riksdagsle...palestinasjal/
Andra hade sparkats ur sitt parti för mindre. Men att SD skulle agera mot sin egen moralpolis i riksdagen Rashid Farivar förefaller osannolikt.

En invandrare som så gärna vill passa in bland högern som fabricerar/fantiserar ihop en egen historia herregud ge han en kram eller något fy fan vad synd om människan
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-09-30 kl. 23:22.
Citera
2025-09-30, 23:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Personen har ju rätt sluta provocera hon var kristen, har en kristen gravsten till och med ett kors, det är väl bara att besöka gamla kyrkogården i Uppsala själv om du behöver se det med egna ögon. Därtill om jag inte är helt fel ute är Fadi och Fadime vanliga namn kristna araber ger sina ungar, som betyder att offra - och anspelar på Jesus Kristus.

Just Fadime var såklart inte muslim. Men hennes familj var det.
Citera
2025-10-01, 08:05
Medlem
Kan inte påstå att det handlar om smygfotografering eller kränkande, det går inte att identifiera terrorvurmaren på bilden.

Men det är intressant att Kremlsponsrade putinkramare försöker sprida tvedräkt bland SD:are. Inte för att vi behöver få det bekräftat igen att Kreml/SD vänt varandra ryggen, men fortfarande intressant.
Citera
2025-10-01, 14:25
Medlem
Denna Rashid var inte särsklit smart. Han framstår rätt så korkad efter tilltaget.
Citera
2025-10-01, 15:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZAIZAI
Kan inte påstå att det handlar om smygfotografering eller kränkande, det går inte att identifiera terrorvurmaren på bilden.
Däremot kan man förmodligen identifiera barnet som han samtidigt hängde ut. Barnet ser ut att vara på väg till bilen som står där..
Citera
2025-10-01, 16:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Just Fadime var såklart inte muslim. Men hennes familj var det.
Nu får du lägga ner. Du är fan DUMMARE ÄN MUSLIMER! Ljuger värre än dem. Vad fan tror du att du tjänar på det? Det som händer när du hittar på och rå ljuger , är att INGEN kommer tro på något du säger. Ditt budskap blir tvärt om. Men det är du väl för korkad att förstå!
Citera
2025-10-01, 16:36
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Nu får du lägga ner. Du är fan DUMMARE ÄN MUSLIMER! Ljuger värre än dem. Vad fan tror du att du tjänar på det? Det som händer när du hittar på och rå ljuger , är att INGEN kommer tro på något du säger. Ditt budskap blir tvärt om. Men det är du väl för korkad att förstå!

Vad yrar du om? Jag har inte ljugit någonting. Det är som jag säger. Vad du tror ger jag fan i.

När det gäller topic i tråden så spelar det faktiskt ingen roll om fotograferad tant är muslim eller inte. Tanten är inte identifierbar och bilden visar endast supporten till terrorism. Det är vad som är viktigt med bilden, att visa hur öppet man kan visa support för terrorism i Sverige idag.
Citera
2025-10-01, 17:03
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Vad yrar du om? Jag har inte ljugit någonting. Det är som jag säger. Vad du tror ger jag fan i.

När det gäller topic i tråden så spelar det faktiskt ingen roll om fotograferad tant är muslim eller inte. Tanten är inte identifierbar och bilden visar endast supporten till terrorism. Det är vad som är viktigt med bilden, att visa hur öppet man kan visa support för terrorism i Sverige idag.
Jo du ljuger. Muslimer begraver inte sina döda i domkyrkan. Om fadern är muslim kan avkomman omöjligt bli annat. Det visste du inte för du har ingen kunskap om religion. Som du tror du har. Du är bara en korkad narcissist som inte kan erkänna att du hade fel.
Citera
2025-10-01, 17:20
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Han är iranier som trakasserar kvinnor han tycker klär sig respektlöst. Är det inte precis det som moralpoliser håller på med?
Din lille rasist. Man ska varken ha muslimska uniformer eller politiska budskap i skolan. Den ska vara neutral.
Citera
2025-10-01, 18:03
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jo du ljuger. Muslimer begraver inte sina döda i domkyrkan. Om fadern är muslim kan avkomman omöjligt bli annat. Det visste du inte för du har ingen kunskap om religion. Som du tror du har. Du är bara en korkad narcissist som inte kan erkänna att du hade fel.

Du skriver som ett barn. Givetvis så är man det man säger att man är oavsett sitt ursprung. Ta exempelvis han som har skrivit boken "Son of Hamas". Han föddes i en muslimsk familj men är idag inte en muslim.

Du bara tramsar. Det ser man på de andra du svarar också att det bara är trams.
Citera
2025-10-01, 18:22
Medlem
Moderaternas starke man i Uddevalla Henrik Sundström gillar att den iranske moralpolisen läxar upp svenska mammor:
M-toppens attack mot Lotta: ”Fick inte hata judar ifred”
Du påstår att Lotta Lindqvist hatar judar. Vad vet du om det?

– Det var en ironisk referens till Expo, som ändå grundades för att bekämpa antisemitism. De försvarar en person som bär en symbol som många tolkar som antisemitisk, säger Henrik Sundström.
Du är utbildad jurist. Vad skulle du säga till en klient som skriver så här om en privatperson på nätet?

– Det är en kommentar i debatten, så klart. Hon har ställt upp med namn och bild och vad jag förstår kanske till och med är medarbetare på ETC (Lindqvist är före detta krönikör för Dagens ETC, reds. anm.).
Du ser ingen risk för att du gör dig skyldig till förtal?

– Nej.
Du kallar palestinasjal för hipstersvastika. Vad menar du?

– Det är vad Keffiyeh kallas i folkmun, säger Henrik Sundström.

https://www.etc.se/inrikes/m-toppens...ta-judar-ifred
Kul kille den här Henke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in