Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Man lämnar en offert och om kunden godtar den så är det samma som att kunden godtar angivet pris. Om man då skakar hand eller skriver papper så är det offererat pris som gäller.
Min fråga är också vem som bokat lastbilen. Framgår inte till hundra procent även om det låter som att trådstartaren har skött den biten och att det därför ingår i trådstartarens offert. I så fall så ska inte kunden drabbas av det. Det får trådstartaren dividera med lastbilen om helt utan att blanda in kunden.
Om trådstartaren ska utföra arbete och givit en offert på att kunden anger att hen har bokat en lastbil och det inte stämmer med given information så borde trådstartaren omedelbart återkopplat till kunden när lastbilen inte gör som avtalat och hävdat att trådstartaren skulle kunna göra ditt och datt men att det kommer kosta extra. Då får kunden helt enkelt ta det med lastbilen på sin sida.
Det är jag som bokat lastbilen. Kund är blev informerad direkt runt 12:00 första dagen att det kommer bli dyrare (detta va två dagars jobb). Jobbet gjordes förra veckan och fick fakturorna nu på lastbilen.
Jag har rätt att kräva 15 % extra, men sen under vissa omständigheter som jag inte kunnat förutse så kan pristillägg komma.
Jag har ju svårt förutse att en lastbilschaufför ska fula sig med timmar och gör att jag behöver komma tillbaka en dag till och betala för grävmaskins hyra plus betala han för en halv dag extra när jobbet tog han två timmar.
Har jobbat hos dom en gång innan och hade räknat för högt på det jobbet och gav dom generöst avdrag, när jag inte ens behövde göra det. Men den tacken får man inte tillbaka!