2025-10-01, 10:01
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurono
N testade positivt för klamydia. A testade sig och det var negativt. Båda testades inför love island och var negativa då. Kan vara en anledning

Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Hur vet man det?

Citat:
Ursprungligen postat av Pussel747
Var kommer idéen ifrån om att A testade negativt?

Jag är också nyfiken på varifrån uppgifterna om att N*cc* men inte Andr*as testade positivt för klamydia kommer ifrån.

N*cc* bekräftar till exempel i en podcast att det var just klamydia hon smittades med och man förstår att hon fick veta det när hon var hos barnmorskan under graviditeten.

Är det någon i tråden som vet varifrån uppgiften om att Andr*as skulle testats negativt kommer från, eller är det bara ett trådrykte?
Citera
2025-10-01, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Det finns inga uppgifter om att Andr*as skulle ha varit belagd med kontaktförbud vilket i juridisk mening är någonting annat än att man bett en person att inte höra av sig, eller som i det här fallet: Att det vore olämpligt att de hade kontakt givet den polisutredning som pågick och fortfarande pågår.

Andr*as hörde aldrig självmant av sig till socialnämnden för att anmäla sig i en faderskapsutredning, vilket någon med önskan om att få var närvarande hade gjorde, utan de fick höra av sig till honom.

Och N hörde inte av sig heller de fick inte ens tag i henne. Umgängessabotage ?
Citera
2025-10-01, 10:44
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904

Man kan inte umgängessabotera för någon om man har ensam vårdnad, det har vi redan avhandlat här i tråden. Kunskapen om hur saker fungerar i samhället är obehagligt låg här.

Varför påstår du saker som inte är sanna? De fick visst tag i N*cc* i faderskapsutredningen som gjordes av socialnämnden och hon berättar att det är Andr*as som är pappa.
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-10-01 kl. 10:53.
Citera
2025-10-01, 10:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottna1904
Du tycker alltså att det är umgängessabotage när fadern inte vill bekräfta sin dotter? För mig låter det helknäppt.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-10-01 kl. 10:56.
Citera
2025-10-01, 10:58
Avstängd
Citat:
Jag är också nyfiken på varifrån uppgifterna om att N*cc* men inte Andr*as testade positivt för klamydia kommer ifrån.

N*cc* bekräftar till exempel i en podcast att det var just klamydia hon smittades med och man förstår att hon fick veta det när hon var hos barnmorskan under graviditeten.

Är det någon i tråden som vet varifrån uppgiften om att Andr*as skulle testats negativt kommer från, eller är det bara ett trådrykte?
Så många bra frågor men så få svar…hoppas svaren kommer 😉
Citera
2025-10-01, 11:07
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:

Varför påstår du saker som inte är sanna? De fick visst tag i N*cc* i faderskapsutredningen som gjordes av socialnämnden och hon berättar att det är Andr*as som är pappa.

Citat:

Det som dock blir märkligt är de plötsliga försvarstalen om att tråden alltid gått ut på att ”dokumentera händelser” och att ”diskutera N*cc*s liv”. Det enda som ”dokumenterats” i den här tråden är era åsikter om det ni fått se i sociala medier och i poddar. Det är åsikt och inte fakta att skriva saker som, fritt formulerat, ”N*cc* vill bara ha uppmärksamhet så därför pratar hon bara om sex i sin podd 🤮”.

Jag har hittils inte sett ett enda bevis för alla påståenden du kommit med. Kan ju likaväl vara så att N var utomlands och höll sig undan en bra tid. Men tillslut gav hon med sig och berättade/medverkade (Lite skillnad på att säga att N visst medverkade om det var så att hon höll tyst länge, precis som iaf jag trott.

Vad är beviset för att A skrev under i juli och inte krävde ett DNA?

Jag påstår inte att du ljuger, men jag undrar bara vad det är som skiljer oss åt. Har jag missat det?
Att du presenterar fakta och vi andra bara har åsikter. Det N går ut med i sociala medier får man väl ändå tro på? Men du hämtar din info från annat håll då antar jag
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-01 kl. 11:25.
Citera
2025-10-01, 11:24
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Jag har hittils inte sett ett enda bevis för alla påståenden du kommit med. Kan ju likaväl vara så att N var utomlands och höll sig undan en bra tid. Men tillslut gav hon med sig och berättade/medverkade (Lite skillnad på att säga att N visst medverkade om det var så att hon höll tyst länge, precis som iaf jag trott.

Jag påstår inte att du ljuger, men jag undrar bara vad det är som skiljer oss åt. Har jag missat det?
Att du presenterar fakta och vi andra bara har åsikter. Det N går ut med i sociala medier får man väl ändå tro på? Men du hämtar din info från annat håll då antar jag.

Precis som alla andra har du möjlighet att vända dig till Solna Tingsrätt för uppgifter i ärendet. Jag kommer inte dela dokumenten i sin helhet här då de innehåller personuppgifter som rör en minderårig, men citerar gärna text ur dem.

Ingen har påstått att Andr*as ”skrev under” i juli, däremot var det i juli hans ombud meddelade rätten att han inte längre behöver ett DNA-prov utan önskar att rätten tilldömer honom faderskap baserat på hans erkännande. Domen meddelades den 1/9.

N*cc* har precis som flera skrivit gjort det mesta hon kan för att dra ut på tiden i framför allt tingsrättsärendet men också i socialnämndens utredning efter att Andr*as begärde ett DNA-test och hon har uppenbarligen vägrat att gå med det. Ingen säger någonting annat.
Citera
2025-10-01, 11:27
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Precis som alla andra har du möjlighet att vända dig till Solna Tingsrätt för uppgifter i ärendet. Jag kommer inte dela dokumenten i sin helhet här då de innehåller personuppgifter som rör en minderårig, men citerar gärna text ur dem.

Ingen har påstått att Andr*as ”skrev under” i juli, däremot var det i juli hans ombud meddelade rätten att han inte längre behöver ett DNA-prov utan önskar att rätten tilldömer honom faderskap baserat på hans erkännande. Domen meddelades den 1/9.

N*cc* har precis som flera skrivit gjort det mesta hon kan för att dra ut på tiden i framför allt tingsrättsärendet men också i socialnämndens utredning efter att Andr*as begärde ett DNA-test och hon har uppenbarligen vägrat att gå med det. Ingen säger någonting annat.

Ok nej det förstår jag. Tack för info, jag hade missat att domen meddelades då. Det tror jag ju inte du sitter och hittar på. Jag undrade just varför det tog sån tid från juli fram tills nu.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-01 kl. 11:30.
Citera
2025-10-01, 11:30
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:

Att du presenterar fakta och vi andra bara har åsikter. Det N går ut med i sociala medier får man väl ändå tro på? Men du hämtar din info från annat håll då antar jag

Ser att du ändrade i princip hela ditt inlägg innan jag hann svara, men N*cc* är inte på något vis mer skyldig än Andr*as att jaga rätt på socialnämnden för att berätta att han är far till barnet. Hon svarade på frågan om vem fadern var, vilket var väl inom den tidsram på sex månader som en faderskapsutredning hos socialnämnden har som tidsgräns.
Citera
2025-10-01, 11:33
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ok nej det förstår jag. Tack för info, jag hade missat att domen meddelades då. Det tror jag ju inte du sitter och hittar på. Jag undrade just varför det tog sån tid från juli fram tills nu.

Det rör sig om helt normala handläggningstider inom rättsväsendet och är inget att haka upp sig på.
Citera
2025-10-01, 11:41
Avstängd
Både A och N har sabbat möjligheten för C att få umgås med sin biologiska far. Hittills.
Citera
2025-10-01, 11:46
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ser att du ändrade i princip hela ditt inlägg innan jag hann svara, men N*cc* är inte på något vis mer skyldig än Andr*as att jaga rätt på socialnämnden för att berätta att han är far till barnet. Hon svarade på frågan om vem fadern var, vilket var väl inom den tidsram på sex månader som en faderskapsutredning hos socialnämnden har som tidsgräns.
Nej, inte när A själv också kunde påskyndat utredningen utan Ns medverkan.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-10-01 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in