Citat:
Ursprungligen postat av
Lovehurts1
Det här med stalking, om jag inte missminner mig, kommer väl från N*cc* själv och att hon ville få till ett kontaktförbud på grund av att Andre*s ville flytta nära så han skulle få komma närmare flickan.
Försvarar ingen, håller ej med någon, men vill ha en så klar bild av det hela då det är många olika bud på vad som hänt och jag får inte ihop bilden.
Men det känns som om man försvarar N*cc*s beteende i mångt och mycket, till exempel får jag en känsla att det är okej att N*cc* skrivit långa inlägg om hur hon mår psykiskt och att hon ska göra allt för sin flicka. Men när Andre*s skriver att han kämpat för sin dotter så ljuger han. Vad är det han ljuger om?
Får ej heller ihop bilden, varför gick Em*l ut via TT och ville få N*cc* att förstå att Andre*s ville vara med på förlossningen om han nu skiter i sin dotter.
Är det bekräftat att han inte hörde av sig tidigare angående faderskapet, eller var det en miss eller slarv från hans sida? För jag tycker båda två har betett sig dåligt.
Antagligen har hon sökt om kontaktförbud men inte fått det beviljat. Om hon hade beviljats kontaktförbud hade detta sannolikt framgått i stämningen i faderskapsmålet i rätten och det står ingenting om detta där.
Delar inte din bild av att N*cc* skulle få något stöd här i tråden när hon skriver att hon ska ”kämpa för sin lilla flicka” utan snarare tvärtom. Att Andr*as nu kritiseras beror på att det framkommit uppgifter som nyanserar hans påståenden om sin kamp.
Andr*as har inte självmant vänt sig till socialnämnden för faderskapet under tiden utredningen pågick. Det är anmärkningsvärt att påstå att han kämpat i två år givet facit för vad som faktiskt hänt: De båda, N*cc* och Andr*as, har på sitt eget sätt förhindrat all sorts väg framåt i processen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lovehurts1
Va? Varför försöker du vända detta emot mig för . Skrev att jag kan ingenting och vet ej hur saker och ting fungerar kring det hela .
Ringde in och fråga om jag kunde få ta del av handlingen till Solna tingsrätt med det numer som stod i tråden. Fick till svar vi lämnar ej ut offentlig handling. Jag försvarar ingen ville bara få en klarhet hur allt ligger till . Just pga spekulationer och jag vill få en sån rättvis bild som möjligt
För att du med säkerhet uttalade dig om att handlingarna är sekretessbelagda utan att kunna hänvisa till vad du frågat om och var du menar med att ”du sökt” med ärendenumret på något ställe där det ”
stått att det ej är offentlig handling”. Kan du länka till platsen du sökte på? Det ser ut som att du försöker använda svårare ord än du behärskar för att skapa tvivel kring att handlingarna går att få ut och är riktiga.
Tingsrätten har för övrigt självklart inte sagt att de ”inte delar ut offentlig handling”. De är skyldiga enligt lag att lämna ut offentlig handling men kan i vissa fall neka med anledning av sekretess. Det som brukar hända då är att de skickar ett dokument där i princip all information är täckt med svarta block, och att man bara får ta del av ärendenumret, datum för handläggning och sidnumret.