Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-10-01, 03:27
Medlem
Blir nog ganska svårt att skapa content eftersom de flesta influencers regelbundet renoverar sina bostäder.
Citera
2025-10-01, 05:26
Medlem
Det är mycket som är konstigt med hennes flytt.
Jag tänker att hon gör den för att det inte riktigt blev som hon tänkt sig med allt, och hon vill bort och börja om. Men barnen ? Hela tiden pratade hon utifrån sig , det här gillar jag, här har jag, de här målade jag gröna osv. Men du flyttar till en 1a med fyra barn? Var är deras plats? Var är deras leksaker ?
I huset var det så bråttom med eget rum till Signe , och att Ture skulle flytta in i pojkarnas rum. Nu ska de inte ens ha en varsin säng ?
Det känns väldigt märkligt faktiskt , och jag tycker lite synd om barnen
Citera
2025-10-01, 07:53
Hur i hela Hälsingland har hon råd? Att ha fem barn är inte billigt det ska köpas te,x mat, kläder och i Lindas fall då ska hon betala underhåll till Erik eftersom Moa bor hos han på heltid sen huset även om hon inte har lån så ska det ju underhållas sen bilen det är inte gratis, Sen blev jag rejält förbannad efter gårdagens vlogg hon pratar bara om henne och dom fyra minsta barnen och ibland nämner hon Alexander när det vankas kalas ingenting om Eliot, Moa eller Oscar och då är Moa 17 år och linda har forfarande ansvar över henne.

Jag tror även att jag vet vart Lägenheten ligger och där i det området är det bara bostadsrätter så hon hyr i andra hand och det är konstigt att bostadsrättsföreningen godkänner att dom bor 5 personer i en 1,a
Citera
2025-10-01, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livet-i-stan
Hur i hela Hälsingland har hon råd?
Är tanken alltså att hon ska behålla huset, eller säljer hon det? Om hon nu bara ska ha sin lägenhet så kan ju det grunda sig i det faktum att hon inte har råd, tänker jag.

Noterade att hon adresserat detta i en kommentar på vloggen. Men jag ser inte varför hon skulle behålla ett hus i en stad där hon inte avser bo. För barnen verkar hon inte prioritera.
Citat:
” Mysig lägenhet!
Antar huset ska säljas.
Kan inte va särskilt ekonomiskt att ha två boenden😮”
” Inget bestämt ännu ang huset.”
Senast redigerad av Retrouvailles 2025-10-01 kl. 08:09.
Citera
2025-10-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesan
Jag tänker att hon gör den för att det inte riktigt blev som hon tänkt sig med allt, och hon vill bort och börja om. Men barnen ? Hela tiden pratade hon utifrån sig , det här gillar jag, här har jag, de här målade jag gröna osv. Men du flyttar till en 1a med fyra barn? Var är deras plats? Var är deras leksaker ?
I huset var det så bråttom med eget rum till Signe , och att Ture skulle flytta in i pojkarnas rum. Nu ska de inte ens ha en varsin säng ?
Håller med om att det handlar om henne men om jag ska försvara henne lite så kan en tanke med lägenheten vara att må lite bättre och det påverkar barnen positivt i förlängningen.
Hon flyttar inte permanent utan har huset kvar, för barnens skull så hon kan ha dem i veckorna. Att vara i lägenheten är ju på helgerna och som hon skrev i videon, de har bott i husvagn/husbil på helgerna förut och hon tänker sig att de inte sitter instängda i lägenheten. Får se om det är tomma ord eller vad hon gör av det.
Citera
2025-10-01, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livet-i-stan
Hur i hela Hälsingland har hon råd? Att ha fem barn är inte billigt det ska köpas te,x mat, kläder och i Lindas fall då ska hon betala underhåll till Erik eftersom Moa bor hos han på heltid sen huset även om hon inte har lån så ska det ju underhållas sen bilen det är inte gratis, Sen blev jag rejält förbannad efter gårdagens vlogg hon pratar bara om henne och dom fyra minsta barnen och ibland nämner hon Alexander när det vankas kalas ingenting om Eliot, Moa eller Oscar och då är Moa 17 år och linda har forfarande ansvar över henne.

Jag tror även att jag vet vart Lägenheten ligger och där i det området är det bara bostadsrätter så hon hyr i andra hand och det är konstigt att bostadsrättsföreningen godkänner att dom bor 5 personer i en 1,a
Ingen som förstår hur hon har råd! Och jobbar hon ens kvar med städjobbet i Strömsund. Blir ju dyrt att köra dit för att jobba någon timme.
Jag blir alltid så ledsen när hon utesluter de stora barnen. Man behöver sin mamma i vardagen när man är 17 år!! Och Linda borde ju vilja ta vara på tiden med henne!!
Citera
2025-10-01, 08:34
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maelha
Håller med om att det handlar om henne men om jag ska försvara henne lite så kan en tanke med lägenheten vara att må lite bättre och det påverkar barnen positivt i förlängningen.
Hon flyttar inte permanent utan har huset kvar, för barnens skull så hon kan ha dem i veckorna. Att vara i lägenheten är ju på helgerna och som hon skrev i videon, de har bott i husvagn/husbil på helgerna förut och hon tänker sig att de inte sitter instängda i lägenheten. Får se om det är tomma ord eller vad hon gör av det.

Men hon har ju flyttat med möblerna "till stan" däribland flickans skrivbord, vilket indikerar att de inte ska vara i huset när hon har barnen.

Hon tänker sig antagligen att i första läget hyra ut huset och att hyresintäkterna ska täcka lägenhetshyran.

Sen pratar hon även om att "man måste börja någonstans" vilket jag tolkar som att hennes liv hädanefter är i Östersund. Eventuellt blir det en större lägenhet senare men rent mentalt tror jag att hon är färdig med sitt gamla liv helt och hållet.

Barnen får komma dit och besöka henne varannan helg men de är inte längre en betydande del av hennes liv. Det är bara att se på hur hon det senaste året distanserat sig från sina äldre barn.
Citera
2025-10-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesan
Ja och hennes ursäkt om att dom är vana att bo trångt i husvagn och husbil. Och att hon kallar en 140-säng för dubbelsäng. Även om hon skulle skaffa en trea så kommer ju dom två äldsta inte vilja vara i Östersund varannan helg så länge till.
Citera
2025-10-01, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Men hon har ju flyttat med möblerna "till stan" däribland flickans skrivbord, vilket indikerar att de inte ska vara i huset när hon har barnen.

Hon tänker sig antagligen att i första läget hyra ut huset och att hyresintäkterna ska täcka lägenhetshyran.

Sen pratar hon även om att "man måste börja någonstans" vilket jag tolkar som att hennes liv hädanefter är i Östersund. Eventuellt blir det en större lägenhet senare men rent mentalt tror jag att hon är färdig med sitt gamla liv helt och hållet.

Barnen får komma dit och besöka henne varannan helg men de är inte längre en betydande del av hennes liv. Det är bara att se på hur hon det senaste året distanserat sig från sina äldre barn.
Precis, hon är alltid så oklar och luddig. Ska hon ha barnen i veckorna och då vara i Strömsund? Det måste hon väl, annars blir hon helgförälder. Men hon vill så klart sälja huset. Hon har verkligen distanserat sig från de stora barnen och så kommer de bli med de små också. Jag kan inte förstå hur hon som mamma tänker!! Något måste varit riktigt hemskt för att välja att flytta och inte vara en del av barnens vardag 😢
Citera
2025-10-01, 09:00
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Precis, hon är alltid så oklar och luddig. Ska hon ha barnen i veckorna och då vara i Strömsund? Det måste hon väl, annars blir hon helgförälder. Men hon vill så klart sälja huset. Hon har verkligen distanserat sig från de stora barnen och så kommer de bli med de små också. Jag kan inte förstå hur hon som mamma tänker!! Något måste varit riktigt hemskt för att välja att flytta och inte vara en del av barnens vardag 😢

Jag tror att hon ser det som att familjen "svikit henne" och att det är de som valt bort henne och inte tvärtom. Att det sedan beror på att hon beter sig efterblivet och sinnessjukt, är naturligtvis inget hon tar med i ekvationen när hon sitter där och stickar sin kofta.

Sen alla följare som backar henne i detta. Vilka fullständiga airheads, som inte begriper hur barnen kommer att påverkas av att mamma lämnar deras liv och startar ett nytt, där de knappt har någon funktion. Tur att de har två normalt fungerande föräldrar kvar att luta sig emot, men speciellt den lilla flickan behöver en mamma de kommande åren.

Linda är en vidrig människa. De som backar henne är också vidriga.
Citera
2025-10-01, 09:29
Medlem
Linda svarar på en fråga om hur det blir med de större barnen…hon svarar att de är stora och kan ta bussen till stan när dom vill! Inget om att hon vlll träffa dom 😢😢😢
Citera
2025-10-01, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Ingen som förstår hur hon har råd! Och jobbar hon ens kvar med städjobbet i Strömsund. Blir ju dyrt att köra dit för att jobba någon timme.
Jag blir alltid så ledsen när hon utesluter de stora barnen. Man behöver sin mamma i vardagen när man är 17 år!! Och Linda borde ju vilja ta vara på tiden med henne!!
Nej förstår inte hur hon finansierar det många som jobbar heltid har svårt att få ihop!
Uteslutit de stora barnen har hon gjort länge, ända sedan de fyra minsta föddes. Tycker så
Otroligt synd om Moa, hon har inte varit inkluderad i familjen sedan de drog iväg och klev ur ekorrhjulet. Hon har ändå en styrka att kunna säga ifrån och försöka få sina föräldrar att se till vad hon vill, vilket Erik ändå nu gör, nu kör han är fri. Men för Linda räknas ingen av de äldre barnen. Tur de har Hampus so bonusförälder i alla fall. Och säkerligen även Niklas numera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in