Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Du ser ingen skillnad på någon som faktiskt lagar bilvägen och någon som aktivt hindrar dig från att körs där pga klimatkrisen?
Det är samma sak för dig?
Man förstår ju att världen är påväg att spår ur helt med människor som tänker som dig.
Inte i det här fallet nej. Anledningen du vill spraya är att du vill komma fram förbi det hinder som finns framför dig. I princip kan man säga att om hindret framför dig är 20 stenblock som ramlat ner på vägen skulle du bli lika arg. I värsta fall skulle du gå gå fram och spraya stenerna också, även om jag inte vill tro det.
Det är ilskan som är det centrala här, som är problemet här.
Jag hade inte känt impulsen att vilja skada 20 aktivister som spärrat vägen. Hade min väg spärrats hade jag nog suckat lite, och sen väntat och sett hur länge det kommer ta, alternativt sökt efter annan framkomlig väg direkt.
Det är ilskan, hatet, viljan att skada, som är det centrala för dig i din tråd. Om du sprayar aktivister i ansiktet med starkt medel kommer du ju ändå inte komma fram fortare ändå. Och det vet du ju. Så det är ilskan och hatat och viljan att skada, som många pekar på här i tråden.