Citat:
Ja alltså. Jag tycker det är lättare att lyssna på en kund som är arg på sin chef och pratar skit om denne, än att lyssna på "elvaåriga dotterns fantastiska framgångar i innebandy," som du skrev så så roligt.😅😂 Gillar inte att hans familj ska komma upp på bordet då vi är tillsammans. Skitsnack om chefen är mer neutralt samtalsämne, känner jag.
Men hur känner du för det jag beskrev om foton på hans barn?
Men hur känner du för det jag beskrev om foton på hans barn?
Jaaa! Helt klart, det blir skumt när familj och barn blir ett samtalsämne. Jag har tänkt lite på varför en del pratar om sina barn på ett så överdrivet positivt sätt. Det finns ju såna tondöva idioter överallt iofs, men på mitt vaniljjobb är det inte så vanligt faktiskt och jag tror typ inte att kunderna är så i andra sammanhang men när de träffar mig så gör de så. Om du fattar vad jag menar? Konstigt. 🧐
Jag skulle också ha blivit väldigt besvärad av foton på barn i ögonhöjd när man håller på i sängen. Fy! Det skulle verkligen kännas fel och konstigt och jag tror helt ärligt att det skulle känts jobbigt även om det var typ en Tinder-dejt.😅 Man vill inte att barn ska kolla på en när man har sex liksom men det är klart att det kanske blir "värre" när det är fråga om betalsex. Typ ännu mer opassande liksom?
En annan grej nu då. Det här med att "göra slut" med eller "avskeda" kunder. Det har vi ju alla gjort. Många ggr. Här på Fb så kan man ju läsa om kunder som inte vill "fika" (fy fan så pinsam och osexig den omskrivningen är! 🥴 ) hos providers igen men vad har fått er andra att inte vilja "fika" med en kund igen eller till slut valt att göra slut med återkommande fikare?