Citat:
Ursprungligen postat av
Lill-Ann
Vi har tidigare varit inne på detta med vad som kan vara jobbigt med vissa kunder med prat och beteende. Vet inte hur ni andra känner, men såhär känner jag:
Vad jag kan tycka är lite jobbigt är när kunden pratar om sina barn. Långt ifrån alla som gör detta, men det har förekommit. De framställer sina barn på ett extremt positivt sätt. Då jag själv inte är förälder blir detta bara så jobbigt och speciellt i sådana här speciella situationer (annat är väl då någon pratar barn på vanliga jobbet - känns inte lika jobbigt). Jag kan inte förstå hur de känner för sina barn.
Så en outcall för några år sedan. Man i sina dryga 40. Frånskild. Han pratade iofs inte om sina barn, men på hyllan som löpte ovanför hans säng fanns tre porträttbilder av barn i typ 7- 13 års ålder. Två pojkar och en flicka. Redan då vi äntrade hans sängkammare kändes det som om barnen stirrade på mig . Ok jag nojjade lite🥺🤯.Så höll vi på lite och det blev så att jag red honom och jag kom i jämnhöjd med fotona och även om jag blundade så kändes det som om barnen såg vad vi gjorde och såg på mig vem jag var? Vad hade jag där att göra, liksom.
Kändes obehagligt.😱😱
Jag har också varit med om kunder som pratar om sina barn på ett överdrivet positivt sätt. Blir himla konstigt faktiskt, så brukar ju folk inte göra på vaniljjobbet. Då är det ju mer vardagsprat och att folk ofta också klagar och gnäller på sina barn och stressigt att få ihop allt osv. Nu går det ju iofs inte att jämföra situationerna riktigt, men det där extremt positiva blir jobbigt på nåt sätt, man vet liksom inte riktigt vad man ska svara.
De flesta av mina stammisar har vuxna barn och det händer att de nämner dem ibland och det kan väl vara ok men liiiiite jobbigt när man fattar (t.o.m. vet) att de är i ens egen ålder. En kunds son gick på samma utbildning som en av mina kompisar och jag insåg att det lika gärna hade kunnat vara jag som gick den utbildningen. En annan kund pratade om ny bar i närheten där han bor och sa att han inte varit där, men att hans barn hade varit där. Det verkar mest vara yngre som går dit sa han. Ja, jag exempelvis. 😆
Annars är det väl situationen som gör att det blir knas när kunder pratar om barn. Även om man gör mkt GFE och gör långa träffar som påminner mycket om vanlig dejting så är det ändå väldigt inriktat på sex (för det mesta) så jag tycker inte att 11-åriga dotterns fantastiska framgångar i innebandy är ett bra samtalsämne.😅
Jag har iofs en del kunder som pratar om sina barn på ett sätt som är ok, typ bara nämner vad de ska göra i helgen eller liknande. Det är ju inte så konstigt tycker jag. Men ja jag fattar vad du menar med det där extremt positiva och att det blir konstigt.