2025-09-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
https://www.expressen.se/nyheter/var...i-dronarmuren/

Orbán motsätter sig allt som EU vill. Han vill inte kritisera ryssland, han vill inte skydda EU mot rysk aggression. Han säger att Ukraina inte är ett självständigt land.

Vad ska man göra åt honom? Kan han inte avsättas eller? Är han diktator eller kan han bli bortvald på något sätt?

Är det inte dags att kasta ut Ungern ur EU? Låt ryssen ta honom.

Allting Orban säger och står för håller jag med i och jag är konservativ man med utbildning och har ett viktigt jobb med karriär.

Jag har läst en master och genomgnuggat mitt intellekt och brottats med komplexa frågor hela mitt liv.

När jag använder hela min kognition och tänker så tycker jag att allt Orban står för och säger är rätt.

Varför tycker du annorlunda? Vad ger dig och andra som ej har samma tyngd i sitt tankesätt som mig rätt att tycka att Orban har fel?
Citera
2025-09-30, 00:33
Medlem
Ganonitos avatar
Orban är den bästa ledaren i hela EU. Tänk om alla vore som honom.
Citera
2025-09-30, 01:02
Medlem
Citat:

Orbán motsätter sig allt som EU vill. Han vill inte kritisera ryssland, han vill inte skydda EU mot rysk aggression. Han säger att Ukraina inte är ett självständigt land.

Vad ska man göra åt honom? Kan han inte avsättas eller? Är han diktator eller kan han bli bortvald på något sätt?

Han lär inte bli omvald 2026, är tydligen inte alls populär hos det ungerska folket!
Citera
2025-09-30, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Han lär inte bli omvald 2026, är tydligen inte alls populär hos det ungerska folket!

Det är ju som i alla populationer. Den stora massan har alltid och kommer alltid vara dåligt informerade och inte ha kapacitet att tänka analytiskt. Det är så mänskligheten fungerar.
Citera
2025-09-30, 03:00
Medlem
Ryssland-vinners avatar
Citat:
De motsätter sig allt som Nato och EU vill. Så varför ska de vara med?

Nej, det EU och Nato vill uttrycks genom acklamation. Om inget sådant uttryck kommer till stånd, är det inte Natos eller EU:s vilja.

Orbán motsätter sig mycket av vad en vänsterliberal gruppering i EU vill, men det är inte samma sak. Han har ofta stöd av Slovakien och andra i Visegrád. Det är precis så EU är tänkt att fungera, inte att von der Liar ska vara diktator.

Orbán är för övrigt den person i EU som har störst demokratisk legitimitet av alla.
Citera
2025-09-30, 03:40
Medlem
Citat:
De motsätter sig allt som Nato och EU vill. Så varför ska de vara med?

Nato och eu vill det som medlemsländerna kommer fram till under rådande regelverk. Med andra ord vill varkem EU eller NATO något som Ungern ger sitt veto till, det är per definition.

Om Ungern har givits vetorätt så får övriga länder acceptera det.

Man måste följa de internationella avtal som man skrivit under.
Citera
2025-09-30, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA

Vi får se. Det hinner ändra sig mycket fram till valet. Magyar Peter har tidigare varit med i Orbans parti.

Orban var tidigare liberal.

Hoppas inte alltför mycket på en större förändring om Magyar vinner valet!
Citera
2025-09-30, 04:14
Medlem
Fuldamobiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Det finns byar i Ungern utan rent rinnande vatten och befolkningen lider under hans korrupta styre, förr eller senare kommer han bli avsatt eller utslängd från EU

Bor själv lantligt i Sverige, har själv inte "rent rinnande vatten", utan egen brunn med ganska mycket järn i vattnet så det tidvis är brunt. Samma hos grannarna.

Så även Sverige är ett högerextremt helvete, som man borde piska ryssen på, som om det nu skulle hjälpa.
Citera
2025-09-30, 05:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

EU är väl ingen envåldshärskare, man har rätt till vilka åsikter man vill i ett fritt land.

Kom ihåg att Orban fick rätt om muslimerna och invandringspolitiken, och att det var Tyskland under Merkel som gjorde västra Europa beroende av rysk gas.
Citera
2025-09-30, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Den enda vettiga ledaren i hela EU, inte lustigt vänsterliberala horungar får spader, när de ser hur rent och fint det är i Ungern, utan påtvingad islamisering, massimport av kriminella babbi4nklaner, utan woke dårar och annat...

Eller hur. Man blir förstummad ch beklämd av att läsa alla dessa galenskaper från den hjärntvättade tokvänstern om hur dålig Orban är och vilket skitland Ungern är. Jämför med EU-landet Frankrike med sina upplopp och ständiga regerinskriser och allmänt tjafs. Eller med UK med sin Gestapopolis som åker hem till människor och arresterar dem för att de skickat in ett meme om hur dåliga terrorstämplade Hamas är. Samtidigt som de släpper in 1000-tals svarta män varje dag som får bo på lyxhotell medans de begår våldtäkter och rån. Och på gatorna i London knivas det som aldrig förr medans borgmästare Kahn tittar år ett annat håll.
Citera
2025-09-30, 05:56
Medlem
Pripps0.0s avatar
Men jösses! Förstår inte du och dina gelikar att det ni förespråkar är diktatur?!
Varifrån har ni fått er skeva uppfattning om att alla måste tycka lika i en demokrati (som EU påstår sig vara)? Vad lär ni er i skolan idag egentligen?
Citera
2025-09-30, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Men jösses! Förstår inte du och dina gelikar att det ni förespråkar är diktatur?!
Varifrån har ni fått er skeva uppfattning om att alla måste tycka lika i en demokrati (som EU påstår sig vara)? Vad lär ni er i skolan idag egentligen?

Så länge som alla tycker lika så är det ok, inte annars. Det är vad dessa dårar tycker och tänker.

Skönt med en motvikt mot EU-galenskaperna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in