2025-09-29, 22:41
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jag vill inte ha sådant här i mitt land.

"Det här är inte bara ditt land!"
https://www.youtube.com/watch?v=h2WbSjnj6Zo
Citera
2025-09-29, 22:41
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
I så fall "vet" du fel. Hört talas om anstiftan till misshandel?

Ja, det har jag, men att offentligt säga att män ska ha rätt att slå sina fruar faller knappast under den rubriceringen. Skulle han däremot offentligt säga "gå nu hem och slå era fruar", alltså uppmana till misshandel, så bör det falla under anstiftan till misshandel.

Skulle jag gå ut på gatan med en megafon och skrika t.ex "jag tycker att alla sossar ska ha stryk" så kommer det inte att hända något. Polisen skulle inte bry sig ett dugg. Skulle jag däremot uppvigla folk och uppmana till misshandel, ungefär "kom igen bara, nu spöar vi alla sossar vi ser" så hamnar nog saken i ett annat läge.

Kort sagt: Det är inte förbjudet att offentligt vädra åsikten att någon/några ska ha stryk!
Senast redigerad av pestloppan 2025-09-29 kl. 22:49.
Citera
2025-09-29, 22:42
Medlem
Imnshos avatar
Så länge det inte är svenska kvinnor som blir slagna är det lugnt.

Men om mussarna spöar upp sina egna kärringar så är det väl OK. Det vimlar ju av våld där nere i mellanöstern, och lite intern misshandel här i deras filial är inte mycket att bry sig om. Dom bör i alla fall kastas ut ur landet.
Citera
2025-09-29, 22:43
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är ju rasism när du bara attackerar en grupp som gör det Men städa på din egen bakgård blundar du för

Vad menar du bara attackerar "en grupp som gör det"?

Det stämmer inte. Jag attackerar alla grupper som gör det. Sluta hitta på och ljug om andra på det viset. Du framstår bara som en svagbegåvad tramspelle när du gör så.

Som sagt så anser jag att det svenska samhället bör agera för att stoppa en religion som islam som promotar våld mot kvinnor och barn. Den som inte anser att sånt ska stoppas tycker jag inte har i Sverige att göra.
Citera
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
Varför ens involvera sig i samtal med dessa idioter?
Sant, men ibland är man uttråkad, då lockar I&I lite, men ämnet är principiellt intressant och borde leda till en bredare diskussion över vad vi har ställt till med genom okontrollerad massinvandring utan några krav på assimilering. Tror inte våra politiker förstått det i sin naiva godhetsiver.
Senast redigerad av Sven5678 2025-09-29 kl. 22:49.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Då kontrar jag med att integrationsministers har rätt.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ra-relationer/

Naturligtvis har ministern rätt!!

Det är absolut vidrigt som fullständig anti-materia!

Vandel och utvisning omedelbums eller hellre extra långsam tortyr och grisköttsmatning!

Å andra sidan, vad hade vänstern egentligen väntat sig efter fyra (4!) decenniers systematisk och organiserad sandneger-import för att bygga o fylla förorter.

För rösterna….

O sen tycker vänstern att kriminaliteten därifrån är förvånande och var ej förväntad…

Well well…. Dessa går inom kort och hädanefter till kalifat-partier med Nyans först ut.

Vad ska vårt alkoholiserade grisansikte (arga Andersson AA Maggan) få dom att rösta på sossarna?

Babbarna går till islam partier o svennebananerna till SD
Senast redigerad av TurboGarbo 2025-09-29 kl. 22:46.
Citera
2025-09-29, 22:45
Medlem
HansScheikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Sant, men ibland är man uttråkad, då lockar I&I lite, men ämnet är principiellt intressant och borde leda till en bredare diskussion över vad vi har ställt till med genom okontrollerad massinvandring. Tror inte våra politiker förstår det i sin naiva godhetsiver.

Jag menade Malmers nakna knän i diskussion med en islamist
Citera
2025-09-29, 22:45
Medlem
Imamen Saleh Abouelenen: mannen först ska varna, sedan undvika kvinnan i sängen – och sist slå.

Ni svenska män har mycket av att lära er från islam.
Citera
2025-09-29, 22:46
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansScheike
"klassisk rasism imot muslimer och invandrare"

När ska du inse att europeiska invandrare hatar Islam mer än vad svenskar gör, sluta upp med att generalisera. Om en muslimsk imam förespråkar kvinnomisshandel är det inget svenskt eller manligt problem.
Men om man nu ser till den växande höger kristna evangelismen som växer i världen, USA Sverige och bland vissa Flashbackare, så är de samma skrot och korn som Imamen, om inte värre.
Problemet är inte islam utan den gemensamma nämnare är män som slår kvinnor

Evangelical churches believe men should control women. That’s why they breed domestic violence
Citat:
Jane* was a member of Australia’s evangelical Christian community, and throughout her marriage she heard many sermons on honouring a husband’s authority.

These sermons focused on a wife submitting to her husband’s authority in everything, from finances to where and when she worked. He was to be respected as head of the family, because this was “God’s plan”.
...........
For three decades, Jane’s husband abused her under the guise of this notion of authority
..
....when she went to her church leaders for support, they asked her what she was doing wrong
......
Jane’s story is a familiar one – an ABC investigation last year showed how conservative Christian churches both enable and conceal domestic violence
https://theconversation.com/evangeli...iolence-127437
Citera
2025-09-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005
Imamen Saleh Abouelenen: mannen först ska varna, sedan undvika kvinnan i sängen – och sist slå.

Finns INGET att lära av Islam än mindre slå den man älskar.
Citera
2025-09-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veronika2005

Får vi lov att fortsätta använda toapapper (kristna o judiska uppfinningar) eller det blir vänster hand och om tillgängligt, en sten att skrapa med?
Citera
2025-09-29, 22:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vad menar du bara attackerar "en grupp som gör det"?

Det stämmer inte. Jag attackerar alla grupper som gör det. Sluta hitta på och ljug om andra på det viset. Du framstår bara som en svagbegåvad tramspelle när du gör så.

Som sagt så anser jag att det svenska samhället bör agera för att stoppa en religion som islam som promotar våld mot kvinnor och barn. Den som inte anser att sånt ska stoppas tycker jag inte har i Sverige att göra.
Stoppa en religion?
Vi har ju religionsfrihet
Isåfall får du stoppa alla abrahamitiska religioner. Kanske alla som stödjer abrahamitiska religioner oavsett islam ,kristendom eller judaism inte har i Sverige att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in