2025-09-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
har en fråga till dom som också använder formuler. jag köpte en sådan box till min far i julklapp förra året. sedan en tid tillbaka säger han att programvaran som tidigare visat väsentlig kanalinformation i mytv har slutat fungera. dvs vilket program. start. stopptid. osv

är detta en funktion som tagits bort ur mytv i samband med någon uppdatering? eller hur kan han gå tillväga för att få tillbaka detta? (min personliga åsikt är att han kan använda tv.nu lika gärna men han håller inte med. därav denna post)

Klicka på knappen med 3 vågräta streck på höger sida nästan längst ner till höger på fjärren.Bläddra ner till innehållshanterare,gå till datasynkronisering.På innehållsinformation,gå till höger och klicka på uppdatera.Då borde epg:n uppdatera listan.
Värt ett försök iaf.
Citera
2025-09-27, 11:50
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoddas10
Klicka på knappen med 3 vågräta streck på höger sida nästan längst ner till höger på fjärren.Bläddra ner till innehållshanterare,gå till datasynkronisering.På innehållsinformation,gå till höger och klicka på uppdatera.Då borde epg:n uppdatera listan.
Värt ett försök iaf.

Jag har också saknat EPG länge men det här hjälpte mig.
Jag tryckte på uppdatera EPG och efter det så funkade det igen.
Så Tack!
Citera
2025-09-27, 12:28
Medlem
Jag har en LG-TV med WebOS 2 och har testat flera olika appar, bland annat Smrt STB och SmrtOne IPTV.

Mitt största problem är filmkategorier där det står ”multi audio” eller ”multi sub”. Jag kan aldrig välja rätt ljudspår eller undertexter. När jag väl försöker aktivera undertexter dyker det istället upp slumpmässiga språk, allt från kinesiska till ryska eller danska.

Är det någon som har en lösning på detta?
Citera
2025-09-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degensmeden
Jag har en LG-TV med WebOS 2 och har testat flera olika appar, bland annat Smrt STB och SmrtOne IPTV.

Mitt största problem är filmkategorier där det står ”multi audio” eller ”multi sub”. Jag kan aldrig välja rätt ljudspår eller undertexter. När jag väl försöker aktivera undertexter dyker det istället upp slumpmässiga språk, allt från kinesiska till ryska eller danska.

Några få talet appar klarar att byta ljudspår och undertexter. En trevlig är som också är snygg är https://plus.theplayer.cc/en
14 EUR dock. Någon som har annat förslag och som inter ser ut som stryk i interfacet?
Citera
2025-09-27, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Några få talet appar klarar att byta ljudspår och undertexter. En trevlig är som också är snygg är https://plus.theplayer.cc/en
14 EUR dock. Någon som har annat förslag och som inter ser ut som stryk i interfacet?

Den appen hittade jag inte ens möjligheten att byta språk med.
Citera
2025-09-27, 21:13
Medlem
Citat:
Den appen hittade jag inte ens möjligheten att byta språk med.

När jag har använt appen dyker möjligheten att byta språk upp om det finns minst 2 ljudspår eller minst 2 subtiltles. Men finns inte detta ser det om som att det inte går.
Citera
2025-09-27, 22:53
Medlem
Citat:

Köp en android box är väl tips 1.

Annars prova en app som heter Hot Iptv / Hot player.
Citera
2025-09-28, 16:44
Medlem
Hej, jag har inte haft Iptv på länge. Tänkte fixa det nu igen men vill fråga om vilken spelare som funkar bäst i Androidbox. Hade Tivimate förr, är den fortfarande en av dem bästa? Vill ha en lättskött och smidig helst gratis. Iof betalade jag för Tivimate, men idag finns det kanske annat?
Citera
2025-09-28, 23:21
Medlem
Hunden007s avatar
Bara jag som upplever att iptv slåss ut mer och mer?
Citera
2025-09-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007

Rullar felfritt, dag ut och dag in. Pålitlig leverantör och ordentlig utrustning är de som behövs
Citera
2025-09-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Imorgon vet vi mer.

Tisdagen den 30 september håller kulturminister Parisa Liljestrand pressträff med den särskilda utredaren Eva Bergquist i samband med överlämningen av Filmutredningens betänkande om illegal ip-tv.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/09/presstraff-med-anledning-av-overlamningen-av-filmutredningens-betankande-om-illegal-ip-tv/
Citera
2025-09-29, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Imorgon vet vi mer.

Tisdagen den 30 september håller kulturminister Parisa Liljestrand pressträff med den särskilda utredaren Eva Bergquist i samband med överlämningen av Filmutredningens betänkande om illegal ip-tv.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2025/09/presstraff-med-anledning-av-overlamningen-av-filmutredningens-betankande-om-illegal-ip-tv/
Antagligen början på slutet för IPTV.
Kan man börja stänga ner sändningar mer aktivt och dessutom göra det straffbart att nyttja och köpa tjänsten tror jag betydligt fler kommer tänka till en extra gång.

Undrar om sånt här då även kan påverka livestreamad sport och film via nätet (tänk fawa och nyafilmer) som egentligen aldrig varit olagligt att titta på hittills. Eller i alla fall ingen straffad ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in