2025-09-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Kruxet med att ha en box etc är ifall dessa vackra dyra stora Smarttv-apparater går sönder har du säkert en liten Tvskärm som du kan koppla till boxen och voila du kan vänta med tålamod på din nya Smart-TV

Kruxet?

Du menar väl fördelen?
Citera
2025-09-20, 05:24
Medlem
kingn77s avatar
Farsan har två boxar, en nyare formuler i vardagsrummet och en äldre mag250 i sovrummet. Köpte ett duo-abonnemang så han kunde köra på två boxar.
Problemet är att när han kör båda boxarna samtidigt så verkar han få nåt slags connectionstrul, med buffring på Formuler ibland och kortvariga svart bild-pauser på skärmen med mag250. Det händer efter ca 1 min, och sen upprepar sig ungefär var 5e minut eller så
Han har 250mbit bredband. Båda boxarna är kabelkopplade till en router som klarar 1gbit.

När de körs ensamma så är det inga problem alls.
Har testat kopplat lite olika, men båda måste vara kopplade via routern på ett annat sätt.
Nån som har nån aning?
Citera
2025-09-21, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingn77
Farsan har två boxar, en nyare formuler i vardagsrummet och en äldre mag250 i sovrummet. Köpte ett duo-abonnemang så han kunde köra på två boxar.
Problemet är att när han kör båda boxarna samtidigt så verkar han få nåt slags connectionstrul, med buffring på Formuler ibland och kortvariga svart bild-pauser på skärmen med mag250. Det händer efter ca 1 min, och sen upprepar sig ungefär var 5e minut eller så
Han har 250mbit bredband. Båda boxarna är kabelkopplade till en router som klarar 1gbit.

När de körs ensamma så är det inga problem alls.
Har testat kopplat lite olika, men båda måste vara kopplade via routern på ett annat sätt.
Nån som har nån aning?

Låter som att det är ett enkelt abonnemang. Exakt så beter sig det när man försöker titta på två ställen samtidigt.
Citera
2025-09-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad.Von.Viesen
Kruxet?

Du menar väl fördelen?
Juste kruxet
Citera
2025-09-21, 12:31
Medlem
Mycket lack just nu i Kina, servern kraschade så ha tålamod.
Citera
2025-09-21, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarber1
Samma problem här, bara Asia tvkanaler inga filmer eller serier mm och inget svar från suporten.

Sjukt nog uppdaterade jag appen igår bara för att och alla kanaler är tillbaka så nu funkar det som vanligt igen 😂
Citera
2025-09-22, 10:56
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Kruxet med att ha en box etc är ifall dessa vackra dyra stora Smarttv-apparater går sönder har du säkert en liten Tvskärm som du kan koppla till boxen och voila du kan vänta med tålamod på din nya Smart-TV
Det är ju inget krux, det är en fördel.
Citera
2025-09-22, 12:11
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Det är ju inget krux, det är en fördel.

Om ni läser andra inlägg av aktuell medlem så framgår det tydligt att vi inte har med något språkgeni att göra

Behöver hjälp med en grej. Hemma använder jag appen Myiptv och kollar i datorn. Sedan ett par veckor får jag inte några kanaler men däremot ett felmeddelande "Invalid server-url" trots att jag INTE ändrat någonting.

Nu är jag dock på landet och använder Tivimate i android-tv'n och använder förstås samma url etc. och här fungerar det precis lika bra som alltid. Någon som har en idé om vad det skulle kunna bero på att samma url inte fungerar i Myiptv på datorn?

/#LOUDmouth#
Citera
2025-09-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Om ni läser andra inlägg av aktuell medlem så framgår det tydligt att vi inte har med något språkgeni att göra

Behöver hjälp med en grej. Hemma använder jag appen Myiptv och kollar i datorn. Sedan ett par veckor får jag inte några kanaler men däremot ett felmeddelande "Invalid server-url" trots att jag INTE ändrat någonting.

Nu är jag dock på landet och använder Tivimate i android-tv'n och använder förstås samma url etc. och här fungerar det precis lika bra som alltid. Någon som har en idé om vad det skulle kunna bero på att samma url inte fungerar i Myiptv på datorn?

/#LOUDmouth#

Kolla mycket noggrand (det kan bli fel med ett liten bokstav eller tomt mellanslag) sen skulle jag byta till Tivimate och testa, funkar det på Tivimate så är det något fel på Myiptv. Kan inte komma på något annat eller man måste betala efter en tid
Citera
2025-09-23, 11:41
Medlem
Bästa iptv appen för samsung smart tv?
Citera
2025-09-23, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Bästa iptv appen för samsung smart tv?
Hot player, finns trial.
Citera
2025-09-26, 16:20
Medlem
har en fråga till dom som också använder formuler. jag köpte en sådan box till min far i julklapp förra året. sedan en tid tillbaka säger han att programvaran som tidigare visat väsentlig kanalinformation i mytv har slutat fungera. dvs vilket program. start. stopptid. osv

är detta en funktion som tagits bort ur mytv i samband med någon uppdatering? eller hur kan han gå tillväga för att få tillbaka detta? (min personliga åsikt är att han kan använda tv.nu lika gärna men han håller inte med. därav denna post)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in