Citat:
Ursprungligen postat av
Iq143
Då är det lönehelg. Många är glada och äntligen har de pengar igen. Ungefär var fjärde svensk saknar sparande värt namnet och är i princip beroende av nästa lön kommer in.
https://via.tt.se/pressmeddelande/34...236046&lang=sv
Hur tänker ni? Hur hamnade ni där? Vad tänker ni göra för att förbättra situationen? Vad lägger du pengarna på? Har du överhuvudtaget koll så du prioriterar rätt?
Jag tycker 25 procent är extremt högt och det innebär att många är lönearbetare och inte bara de som har det tufft att klara sig på bidrag.
Så ni med heltidsjobb vad gör att ni saknar buffert? Varför har in inte att så kallat ”dra åt helvete konto”?
Vet inte vad ”vaka” lönen innebär. (Kan nån förklara ”vaka” för mig, tack).
Det var samma sak för mig i slutet av 80-talet/början på 90-talet. Och i mitten av 90-talet pluggade jag på universitetet. När jag började mitt första jobb frågade jag när de skulle ut på lunch om det var för att det inte var inslutet på månaden. Nån svarade torrt att ”vi är inte beroende av ny månadslön för att äta lunch”.
Så snåla med lunchmat har man varit med om. I många år. Lönehelger var återkommande: då är det fest.
Du är väldigt politisk i ditt inlägg. Inte så mycket just din erfarenhet utan går på ”ungefär var fjärde svensk” propaganda.
Det är inte valår i år. Brukar SSU aktiveras så här tidigt eller är du en av de oregerliga politiska sleepers som aktiverades av sig själv.