Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Jag tagit del av rättens handlingar i ärendet om faderskapet och det som stämmer är alltså att N*cc* från start, i faderskapsutredningen som inleds i december 2023, säger att det inte finns någon annan som kan vara pappa än Andr*as. Hon har alltså aldrig hävdat att fadern är okänd som det påstås i tråden.
I mars 2024 bekräftar Andr*as till familjerätten att han ”med största sannolikhet” är pappa till barnet men väljer ändå att i april 2024 kräva ett DNA-test i vilket är mycket märkligt från någon som alltså i sociala medier gått ut och sagt att han ska bli pappa och nu nästan två år senare säger att han längtat efter att kunna ta ansvar samtidigt som ingen hindrat honom från att skriva på.
Givet att hon under sanningsförsäkran uppgett att Andr*as är pappa väljer N*cc* att inte medverka till ett DNA-test eftersom att hon helt enkelt inte tycker att det behövs. Ungen är också som man konstaterat många gånger i tråden en kopia av sin biologiska pappa.
Andr*as backar dock inte utan väljer att fortsätta kräva ett DNA-test. I oktober 2024 skickas en stämningsansökan in till rätten där barnet är kärande (vilket är helt normalt eftersom att det är en del av en faderskapsutredning).
Först här börjar N*cc* tjafsa ordentligt och hon både överklagar, tjafsar med sitt ombud och drar ut på tiden på alla sätt hon kan. Absolut töntigt, men inte nödvändigtvis töntigare än att låtsas som att man är ett offer som kämpat för sitt barn när mamman erbjudit honom att skriva på pappret hos familjerätten från start.
I juli 2025, alltså i år, ger sig äntligen Andr*as och säger genom sitt ombud att ett DNA-test inte behövs (!) och begär att rätten kan använda befintliga uppgifter för att kunna döma i målet.
Jag citerar Andr*as rättsliga ombud:
”Hon (N*cc*) har även framfört att det inte föreligger någon osäkerhet om vem som är fadern och att det inte finns några alternativ i förhållande till konceptionstiden, att Andr*as har erkänt faderskapet och att det alltså, med andra ord, inte finns några tvivel kring att faderskapet ska fastställas. Min klient har samma inställning och tingsrätten bör därför, mot bakgrund av att en DNA-undersökning inte längre behövs, i första hand fastställa faderskapet och i andra hand, om tingsrätten anser att parterna behöver höras, sätta ut målet till
huvudförhandling.”
Tur att han plötsligt skaffade sig samma inställning efter 1,5 år av att förhala skiten genom ett krav på DNA-test när han alltså med samma inställning hade kunnat skriva på redan i början av 2024. Vilken kämpe! Vilken man! Vilken förebild!
Det var väldigt bra att det går att styrka på detta vis 👌👌 Varför har inte du hittat till tråden tidigare? 😁😁
Det här stämmer väldigt bra med det jag har fått till mig !! Jag hade aldrig stått på mig som jag har gjort annars om jag inte visste att det var så. Jag har trots allt fått en del mothugg om hur ’fel’ jag har.
Jag vill heller inte avslöja såklart varifrån mina uppgifter kommer ifrån (varken tidigare i tråden eller nu) men det är inte alla i A’s bekantskapskrets som tycker att han har gjort rätt ang just den hör biten. Han har fått höra flertalet ggr att han är bara dum som inte skriver på.
Han har vinklat inlägget han gjorde häromdagen på ett sätt så att dom som inte vet (och framför allt dom som tror på eller tror att N måste ange honom som fader först) kommer tycka att han har kämpat arslet av sig för att få chans att bekräfta. Nu är den lögnen avslöjad även genom den säkraste källan man kan få.
Frågan nu är ju bara vilka som verkligen är här för att skvallra om sanna saker eller om det bara handlar om sprida falska saker.
Att man inte gillar den ene eller den andra är en sak, det är åsikter. Men mycket av det i tråden är rent falska och påhittade uppgifter.
Så när det gäller detta just så kan A dra en kasse över huvet och N kan gå med huvudet högt.