2025-09-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Nu ska jag verkligen försöka hålla tungan rätt i mun här så att jag inte varken spekulerar eller insinuerar saker om olika användare och deras identitet, men:

Efter att ha ringt Solna tingsrätt idag kan jag konstatera att det både i den här tråden och i tråden om Love Island finns uppgifter om det rättsärende som här påstås röra N*cc*s polisanmälan mot Andr*as som inte under några som helst omständigheter kan ha lämnats ut som offentlig handling.

Vad det innebär får ni använda er egen fantasi och slutledningsförmåga till. Självklart har jag kontaktat N*cc* med alla uppgifter om det.

Förtydligande/Rättelse:

*Att Solna tingsrätt skulle ha skickat ut någon form av sekretessbelagda handlingar är uteslutet.

* Däremot finns uppgifter om Målnummer i ärendet från Solna tingsrätt och det kan, vad jag har förstått lämnas ut så länge det inte ingår i sekretessen. Man kan även gå in på hemsidan och följa förhandlingar i "vecka för vecka" med hjälp av ett målnummer.

* Det i övrigt som framkommit här på fb ang. ärendet är direkt hämtat/citerat från vad målsägande själv har sagt. I detta fall N med J på sociala medier.
N lade även upp en story på IG för en tid sedan där hon själv pratade om anmälan och att Polisen begärt in nya bevismaterial från henne etc.

* Om det finns vilseledande "fakta" någonstans i tråden och eller något missförstånd rörande detta så är jag den första till villighet att rättställa det och be om ursäkt om så är fallet då min vision är att alltid utgå från ren fakta.

* När en polisutredning är pågående och dessutom sekretessbelagd så kanske man även som målsägande/inblandad part, i detta fall (N) bör vara lite försiktig med vad man går ut med offentligt på SM.

(Det går även bra att skicka mig ett personligt meddelande här på Fb om så önskas).

🙏 Tack
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-29 kl. 15:52.
Citera
2025-09-29, 16:03
Medlem
Citat:
Jag tycker verkligen att det är helt underbart att barnet fått en så stabil och snäll pappa i V*ktor. Han kommer ju dessutom alltid vara pappa till hennes lillasyster så de har ju verkligen ett speciellt band.

För syskonen kommer V*ktor alltid vara den första de kallade för pappa och det har något alldeles fantastiskt.

Medan Andr*as lallat runt och gjort sig själv till ett offer har någon annan klivit in. Helt fantastiskt tycker jag.
Förlåt om jag missförstår, men var det inte du som nyligen gick in i tråden och sa att du inte visste så mycket om situationen och inte tog ställning? Nu låter det som att du har ganska tydliga åsikter ändå. Intressant sväng, försöker bara förstå!
Citera
2025-09-29, 16:19
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekobrottsmannen
Förlåt om jag missförstår, men var det inte du som nyligen gick in i tråden och sa att du inte visste så mycket om situationen och inte tog ställning? Nu låter det som att du har ganska tydliga åsikter ändå. Intressant sväng, försöker bara förstå!

Just inlägget du citerade var både sarkastiskt och överdrivet. Kontexten kanske inte riktigt framgår eftersom att inlägg blir raderade här med jämna mellanrum, men sedan är det ingen hemlighet att jag efterhand valt att att vara den som ifrågasätter Andr*as och påståendena som kommer om hans långvariga kämpande eftersom att det helt enkelt låter för onyanserat med allt som skrivs här. Har tagit reda på massor enbart för att kunna bilda mig en uppfattning och ha en åsikt.

Ingen vettig människa tycker att Andr*as skött det här snyggt, med barnets bästa i fokus.

Citat:
Jag tagit del av rättens handlingar i ärendet om faderskapet och det som stämmer är alltså att N*cc* från start, i faderskapsutredningen som inleds i december 2023, säger att det inte finns någon annan som kan vara pappa än Andr*as. Hon har alltså aldrig hävdat att fadern är okänd som det påstås i tråden.

I mars 2024 bekräftar Andr*as till familjerätten att han ”med största sannolikhet” är pappa till barnet men väljer ändå att i april 2024 kräva ett DNA-test i vilket är mycket märkligt från någon som alltså i sociala medier gått ut och sagt att han ska bli pappa och nu nästan två år senare säger att han längtat efter att kunna ta ansvar samtidigt som ingen hindrat honom från att skriva på.

Givet att hon under sanningsförsäkran uppgett att Andr*as är pappa väljer N*cc* att inte medverka till ett DNA-test eftersom att hon helt enkelt inte tycker att det behövs. Ungen är också som man konstaterat många gånger i tråden en kopia av sin biologiska pappa.

Andr*as backar dock inte utan väljer att fortsätta kräva ett DNA-test. I oktober 2024 skickas en stämningsansökan in till rätten där barnet är kärande (vilket är helt normalt eftersom att det är en del av en faderskapsutredning).

Först här börjar N*cc* tjafsa ordentligt och hon både överklagar, tjafsar med sitt ombud och drar ut på tiden på alla sätt hon kan. Absolut töntigt, men inte nödvändigtvis töntigare än att låtsas som att man är ett offer som kämpat för sitt barn när mamman erbjudit honom att skriva på pappret hos familjerätten från start.

I juli 2025, alltså i år, ger sig äntligen Andr*as och säger genom sitt ombud att ett DNA-test inte behövs (!) och begär att rätten kan använda befintliga uppgifter för att kunna döma i målet.

Jag citerar Andr*as rättsliga ombud:

Hon (N*cc*) har även framfört att det inte föreligger någon osäkerhet om vem som är fadern och att det inte finns några alternativ i förhållande till konceptionstiden, att Andr*as har erkänt faderskapet och att det alltså, med andra ord, inte finns några tvivel kring att faderskapet ska fastställas. Min klient har samma inställning och tingsrätten bör därför, mot bakgrund av att en DNA-undersökning inte längre behövs, i första hand fastställa faderskapet och i andra hand, om tingsrätten anser att parterna behöver höras, sätta ut målet till
huvudförhandling.

Tur att han plötsligt skaffade sig samma inställning efter 1,5 år av att förhala skiten genom ett krav på DNA-test när han alltså med samma inställning hade kunnat skriva på redan i början av 2024. Vilken kämpe! Vilken man! Vilken förebild!
Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-09-29 kl. 16:33.
Citera
2025-09-29, 16:41
Medlem
Citat:
Just inlägget du citerade var både sarkastiskt och överdrivet. Kontexten kanske inte riktigt framgår eftersom att inlägg blir raderade här med jämna mellanrum, men sedan är det ingen hemlighet att jag efterhand valt att att vara den som ifrågasätter Andr*as och påståendena som kommer om hans långvariga kämpande eftersom att det helt enkelt låter för onyanserat med allt som skrivs här. Har tagit reda på massor enbart för att kunna bilda mig en uppfattning och ha en åsikt.

Ingen vettig människa tycker att Andr*as skött det här snyggt, med barnets bästa i fokus.
Haha ja det märks, samtal har gjorts och aktiv nästan hela dygnet här. Det är bra att ha en nyanserad bild
Citera
2025-09-29, 16:58
Medlem
Marckos avatar
Kan någon ge mig en recap varför det skrivs så mycket här? Enda kollen jag har på nicci är hur hon va mot Ben Mitkus bac in the days (han som gjorde henne känd). Och sen att hon pratar skit i nån podd me sin morsa?

Så kan någon förklara lite mer djupgående varför det är sånt här tryck i denna tråden?
Citera
2025-09-29, 17:03
Medlem
FYFAN, om detta stämmer har alltså Nicci försvårat för Andreas att få sitt faderskap fastställt och vägrat DNA-testning. Varför?? För sin egen stolthet? Så hon har vägrat ett enkelt DNA-test, allt för att försvåra för Andreas. STACKARS Andreas att behöva stå ut med en så liten människa som gör allt för att försvåra sin dotters relation med sin pappa. Vidrigt!

Citat:
Jag tagit del av rättens handlingar i ärendet om faderskapet och det som stämmer är alltså att N*cc* från start, i faderskapsutredningen som inleds i december 2023, säger att det inte finns någon annan som kan vara pappa än Andr*as. Hon har alltså aldrig hävdat att fadern är okänd som det påstås i tråden.

I mars 2024 bekräftar Andr*as till familjerätten att han ”med största sannolikhet” är pappa till barnet men väljer ändå att i april 2024 kräva ett DNA-test i vilket är mycket märkligt från någon som alltså i sociala medier gått ut och sagt att han ska bli pappa och nu nästan två år senare säger att han längtat efter att kunna ta ansvar samtidigt som ingen hindrat honom från att skriva på.

Givet att hon under sanningsförsäkran uppgett att Andr*as är pappa väljer N*cc* att inte medverka till ett DNA-test eftersom att hon helt enkelt inte tycker att det behövs. Ungen är också som man konstaterat många gånger i tråden en kopia av sin biologiska pappa.

Andr*as backar dock inte utan väljer att fortsätta kräva ett DNA-test. I oktober 2024 skickas en stämningsansökan in till rätten där barnet är kärande (vilket är helt normalt eftersom att det är en del av en faderskapsutredning).

Först här börjar N*cc* tjafsa ordentligt och hon både överklagar, tjafsar med sitt ombud och drar ut på tiden på alla sätt hon kan. Absolut töntigt, men inte nödvändigtvis töntigare än att låtsas som att man är ett offer som kämpat för sitt barn när mamman erbjudit honom att skriva på pappret hos familjerätten från start.

I juli 2025, alltså i år, ger sig äntligen Andr*as och säger genom sitt ombud att ett DNA-test inte behövs (!) och begär att rätten kan använda befintliga uppgifter för att kunna döma i målet.

Hon (N*cc*) har även framfört att det inte föreligger någon osäkerhet om vem som är fadern och att det inte finns några alternativ i förhållande till konceptionstiden, att Andr*as har erkänt faderskapet och att det alltså, med andra ord, inte finns några tvivel kring att faderskapet ska fastställas. Min klient har samma inställning och tingsrätten bör därför, mot bakgrund av att en DNA-undersökning inte längre behövs, i första hand fastställa faderskapet och i andra hand, om tingsrätten anser att parterna behöver höras, sätta ut målet till
huvudförhandling.

Tur att han plötsligt skaffade sig samma inställning efter 1,5 år av att förhala skiten genom ett krav på DNA-test när han alltså med samma inställning hade kunnat skriva på redan i början av 2024. Vilken kämpe! Vilken man! Vilken förebild!
Citera
2025-09-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcko
Kan någon ge mig en recap varför det skrivs så mycket här? Enda kollen jag har på nicci är hur hon va mot Ben Mitkus bac in the days (han som gjorde henne känd). Och sen att hon pratar skit i nån podd me sin morsa?

Så kan någon förklara lite mer djupgående varför det är sånt här tryck i denna tråden?

Om man skrapar lite på ytan så inser man att det finns otroligt mycket mer till berättelsen än Ben M och hennes plötsliga kändisskap.
Här pratar vi om en patologisk lögnare som utnyttjar sin dotter som en bricka i det spel hon spelar gentemot sitt ex, A. Inte nog med det så uttrycker hon sig ofta väldigt hatiskt mot andra kvinnor, vilket i sin tur fått många att reagera här.

Att hon är en covert narcissist gör inte heller saken bättre.

Summan av kardemumman: Hon (och hennes mamma) är två riktigt sjuka människor som själv inte inser att det är just dessa två som startat och driver denna cirkus.
Citera
2025-09-29, 17:23
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Safarihatt
FYFAN, om detta stämmer har alltså Nicci försvårat för Andreas att få sitt faderskap fastställt och vägrat DNA-testning. Varför?? För sin egen stolthet? Så hon har vägrat ett enkelt DNA-test, allt för att försvåra för Andreas. STACKARS Andreas att behöva stå ut med en så liten människa som gör allt för att försvåra sin dotters relation med sin pappa. Vidrigt!

Han har ju framför allt försvårat för sig själv. I slutändan var det ju inte alls så viktigt med ett DNA-test.
Citera
2025-09-29, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Han gick ut med att det är fastställt nu. En jädra skillnad enligt mig.
Att han är biologisk pappa har jag (och många andra) ink framförallt Nicci alltid vetat.

En ansvarsfull pappa är något man ser i V däremot. Jag vet att en del provoceras av det men för min del och också många andra är det fantastiskt fina videos och bilder att ta del av 🥰

Nicci har inte tillåtit A att vara en del av C’s liv. Som hon har handlat under och efter graviditet så är det väl inte konstigt att han vill ha ett DNA test. Det som blir så sorgligt är att barnet drabbas, men det skulle aldrig Nicci tänka på.

Har inte skrivit något om V’s föräldraförmåga, jag tror absolut att han är en kärleksfull förälder. Men att försöka sudda ut C’s biologiska pappa är fel och det är precis det Nicci håller på med.
Citera
2025-09-29, 18:01
Medlem
Ja desperation om att ändra narrativet om Niccis del i detta faderskapsdramat blir bara tydligare och tydligare.

Låga slag under bältet med att lägga
upp videos där Nicci säger pappa om VL och ber A:s dotter upprepa det som ett mantra. Detta kort tid innan A fått faderskap bekräftat, en slump? Jag TROR verkligen inte det!

Vill förtydliga för alla hur jag uppfattat och såg och ser på saken kring faderskapet utan massa förvrängda ord.

Jag har hela tiden trott att han är C:s pappa vilket han också trodde initialt som jag förstått det.

Klandrar inte Nicci för att hon trodde att A varit otrogen MEN jag klandrar inte A för att tro detsamma om N. De båda har varit trogna enligt egen utsago.

Efter alla turer kring beskyllning om smitta och otrohet från N:s sida som blev mycket riktigt startskottet på dramat.

Efter uteslutning från allt som har med barnet att göra och noll tillstymelse till försoning. Då blev han misstänksam och ville veta säkert om C är hans, vilket jag kan förstå.

Han verkar fått rådet att avstå DNA-test för att få en chans att träffa dottern överhuvudtaget.
Sorgligt så det förslår vad han fått och får gå igenom💔
Hoppas verkligen de får träffas snart🙏❤️

*Tillägg, det har inget med att göra hur VL är som bonuspappa. Han verkar ta sig an uppgiften efter förmåga sedan de flyttat till honom (i slutet på augusti TROR jag det var) och känns vänlig.

Men det förtar inte att A är pappan till C som N visste oavsett vad hon tycker och känner om A. Jag tror att killarna är sansade nog att skilja på sak och person och hade kommit bra överens ang C om ingen blandar sig.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-09-29 kl. 18:33.
Citera
2025-09-29, 18:35
Medlem
Citat:
Han har ju framför allt försvårat för sig själv. I slutändan var det ju inte alls så viktigt med ett DNA-test.

Uppenbarligen hade han ju inget val då Nicci försvårat och satt käppar i hjulen och gjort precis allt hon kunnat för att sabotera. Han hade ju inget annat val än att ge upp. Tycker så otroligt synd om Chiara som förlorat sina två första år med sin pappa pga en egoistisk narcissistisk mamma som inte kan se någon annans behov utom sina egna.
Citera
2025-09-29, 18:37
Medlem
Citat:

huvudförhandling.

Det var väldigt bra att det går att styrka på detta vis 👌👌 Varför har inte du hittat till tråden tidigare? 😁😁

Det här stämmer väldigt bra med det jag har fått till mig !! Jag hade aldrig stått på mig som jag har gjort annars om jag inte visste att det var så. Jag har trots allt fått en del mothugg om hur ’fel’ jag har.

Jag vill heller inte avslöja såklart varifrån mina uppgifter kommer ifrån (varken tidigare i tråden eller nu) men det är inte alla i A’s bekantskapskrets som tycker att han har gjort rätt ang just den hör biten. Han har fått höra flertalet ggr att han är bara dum som inte skriver på.
Han har vinklat inlägget han gjorde häromdagen på ett sätt så att dom som inte vet (och framför allt dom som tror på eller tror att N måste ange honom som fader först) kommer tycka att han har kämpat arslet av sig för att få chans att bekräfta. Nu är den lögnen avslöjad även genom den säkraste källan man kan få.

Frågan nu är ju bara vilka som verkligen är här för att skvallra om sanna saker eller om det bara handlar om sprida falska saker.

Att man inte gillar den ene eller den andra är en sak, det är åsikter. Men mycket av det i tråden är rent falska och påhittade uppgifter.

Så när det gäller detta just så kan A dra en kasse över huvet och N kan gå med huvudet högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in