Hur kan folk fortfarande gå på de där bedrägerierna? Har man Facebook så får man dem ju HELA tiden. Och det är väldigt lätt att se att Aftonbladetsidan är falsk - det går inte att klicka på någon av länkarna. Att hon inte ens har testat DET innan hon betalade något första gången! Dessutom har ju olika kändisar som använts i det här bedrägeriet varit ute i media om det massor av gånger, och varnat!
...och att hon sedan säger att hon inte vill läsa Aftonbladet mer!

Jag är själv ingen vän av Aftonbladet, men JUST DETTA är ju inte deras fel! De är också ett brottsoffer, precis som hon själv och kändisen som utnyttjats.
Ska man beskylla någon förutom bedragarna själva, så är det Facebook. Jag fattar inte att det inte går att ge Facebook några sanktioner för att de fortsätter att tillåta de här bedrägerierna - som är så lättupptäckta - på sin sajt? Det hjälper inte att man anmäler heller. Antingen händer inget alls, eller så tar det flera veckor innan sidan försvinner. Och under tiden har kontakten med de lurade personerna flyttats någon annanstans, så de märker inte att bedragarnas Facebooksida är borttagen.
Samma gäller för övrigt romansbedrägerier, falska kändissidor o.s.v.. Jag har anmält och anmält, men bara fått det där automatiska meddelandet tillbaka att "sidan togs inte ner, för att vi har tagit en titt och konstaterat att den inte bryter mot våra användarvillkor". Hur kan det INTE bryta mot användarvillkoren, att starta en Facebooksida där man påstår sig vara t.ex. en känd skådespelare, och sedan lura av kärlekskranka kvinnor deras (deras mäns...) livsbesparingar med hjälp av den kontakten?
Jag har nästan slutat hänga på Facebook p.g.a. det här, det känns så nonchalant och empatistört.