2025-09-29, 14:03
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Är det inte otroligt ovanligt med häktning vid bilolyckor ?
Vad är häktningsgrunden ? Det som har hänt har ju hänt ?

Rattfyllot som dödade Filip på moppen på Nockebybron begärdes häktad. Det sker emellanåt för att polisen ska kunna reda ut olyckor, utan att inblandade försöker sabba bevis.
Citera
2025-09-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nej, då det inte finns lag på det och inget är förberett i dessa gamla bilar så sker det heller inte.
Tragiskt ändå då bältet säkerligen hade räddat liv eller livslånga skador även i detta fall.

Problemet är väl att dom inte vill ha bälte under själva cruisingen och monterar dom då bälte så måste dessa användas. Inte så genomtänkt lagstiftning mao.
Citera
2025-09-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4W5
Lite info från min vän som var på plats och förklarade lite vad han såg (räddningstjänsten)

Bor själv i trakten, min nära vän som är brandman på halvtid åkte på larmet tidigt på Lördag morgon.

Han berättade att scenen var hemsk, den ena tjejen (19-åringen) satt i baksätet på chevan när han kom dit och hade tyvärr då redan mist livet pga. Elden, förhoppningsvis slog hon ihjäl sig innan hon började brinna levande.

24-åringen hittade dom inte först på plats, varken sittandes i bilen eller under, enligt min vän så fick dom leta en stund men hittade hennes upptryckt mot motorhuven på en av bilarna (vilken vet jag ej)...hon hade händerna för huvudet och stod liksom lutad på höger, först trodde dom att hon klarat sig för skadorna på skallen syndes ej för än dom försökte dra henne därifrån, tydligen hade en del av skallen och hjärnan "ramlat ut" när dom flyttat på henne.

Min väns teori är att hon klivit ur bilen efter den initiala krocken och sedan blivit påkörd av den tredje bilen och fått skall skadan. Sedan i panik hasat sig /krypit upp mot en av bilarna med handen för huvudet och sedan säckat ihop.

Så hemskt att tänka att troligen överlevde båda den frontalkrocken, sedan gick det åt helvete efter den tredje bilen körde in i dom... därför det är 2st som är gripna av polisen (troligen personerna i den tredje bilen)

Hemsk och traumatisk händelse, min vän är helt förstörd efter detta larm

Vilket jävla sekretess brott vidrigt gjort... å sprida helt jävla onödig information till enbart nyfikna jävla satar ... hoppas din vän får sparken!!!
Citera
2025-09-29, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Problemet är väl att dom inte vill ha bälte under själva cruisingen och monterar dom då bälte så måste dessa användas. Inte så genomtänkt lagstiftning mao.
Problemet i detta fall skulle jag säga var problemet att en Golf körde i fel körfält.
Senast redigerad av Soderstadion82 2025-09-29 kl. 14:23.
Citera
2025-09-29, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
För mig är det obergipligt hur familj orkar prata med media när när man precis förlorat sitt barn
Eller hur kan man inte förbjuda det, så himla clickbait
Absolut efter några veckor men vänta några dygn så att det blir kontinuitet för trafiksäkerheren
Citera
2025-09-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Nej, Polisen må gripa folk för säkerhets skull i dessa fall. Det kan dom göra i max 24 timmar, och det är polisen som gör. Det är en nivå upp att anhålla, som görs av åklagare. Detta gäller max 72 timmar (3 dygn, för de som inte kan räkna). Sen är det tingsrätten som beslutar om ev häktning.

Polisen griper <24 timmar
Åklagare anhåller <72 timmar
Tingsrätten häktar >72 timmar >14 dagar, nytt beslut var 14:e dag.

Editerat av mig. Då jag felaktigt skrev att häktning gäller 3 månader i taget.

Jag vet att media ofta blandar ihop gripande med att bli anhållen. Men är man inblandad i en dödsolycka som förare så är det inte ovanligt att man blir anhållen initialt. I det här fallet ska man inte dra för stora växlar på det.
Citera
2025-09-29, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderstadion82
Problemet i detta fall skulle jag säga var problemet att en Golf körde i fel körfält.
Jag förklarade bara för Vit-Brandbil vilka konsekvenser bälteslagens utformning får när det gäller denna typ av bilar som används på cruising.
Citera
2025-09-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmericanracingF
Vilket jävla sekretess brott vidrigt gjort... å sprida helt jävla onödig information till enbart nyfikna jävla satar ... hoppas din vän får sparken!!!
Håller verkligen med! Hoppas personen får sparken!
Citera
2025-09-29, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Vem av E och L låg utanför ?
Som jag förstått så klev L ut och blev påkörd
E satt kvar i baksätet när bilen började brinna...
Citera
2025-09-29, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av Fruwest
Håller verkligen med! Hoppas personen får sparken!
Lite nyfiken är man väl
Citera
2025-09-29, 14:45
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretospy
C*ss*ndr* Rus*nen
* =a

Cr*lle Jo*sso*
* = i,n
Chr*ster?

Ålder?
Citera
2025-09-29, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Jag vet att media ofta blandar ihop gripande med att bli anhållen. Men är man inblandad i en dödsolycka som förare så är det inte ovanligt att man blir anhållen initialt. I det här fallet ska man inte dra för stora växlar på det.
Nej, är det nån som dragit stora växlar på det? Att bli häktad däremot, vilket ingen är. Det skulle vara större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in