2025-09-29, 13:16
Medlem
halaltarzans avatar
Knyt ett snöre runt foten på ungen så den inte kan krypa bort från ditt blickfång, sen kan du t.ex. sitta och plocka lite med typ aktier på dagarna.
Citera
2025-09-29, 13:18
Medlem
Moobs avatar
Gör en Stoffe och ligg runt så mycket du bara kan och avla hej vilt.
Citera
2025-09-29, 13:22
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bygg ett hus! Det gjorde min farsa under ledigheten.
Bästa svaret på hela veckan.

Minns fortfarande el-katastrofen under covid där folk i hus (med skorsten och kaminer) hellre gick ut i tidningen än tilläggs-isolerade.

Skägg skall män ha men kan inte ens byta däck på bilen.
Citera
2025-09-29, 13:29
Medlem
Snusfris avatar
Dricka öl och spela ps5.
Citera
2025-09-29, 13:34
Medlem
Slappa i soffan, spela tv-spel, varför måste du göra så mycket.
Citera
2025-09-29, 13:36
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Grejen är att man inte behöver hitta på en massa särskilt bara för att man ska vara föräldraledig. Släpp kraven, dagarna kommer gå ändå.
Citera
2025-09-29, 13:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Bästa svaret på hela veckan.

Minns fortfarande el-katastrofen under covid där folk i hus (med skorsten och kaminer) hellre gick ut i tidningen än tilläggs-isolerade.

Skägg skall män ha men kan inte ens byta däck på bilen.

Jo det är skillnad på män. Du byggde alltså hela detta huset allena? Medan jag låg där som bebis. Kudos! Jävla bra gjort! Män idag är ju mer som ja måste åka till Biltema...
Citera
2025-09-29, 13:38
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Slappa i soffan, spela tv-spel, varför måste du göra så mycket.

Jag har alltid varit mer intresserad av att skapa saker. Skriva texter, spela instrument, spela in album, spela in andra artisters album, rita, designa, programmera spel, hemsidor, appar. Har gjort det enda sedan jag var liten, knåpade ihop första hemsidan i HTML när jag var 8 år.
Citera
2025-09-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Jag har alltid varit mer intresserad av att skapa saker. Skriva texter, spela instrument, spela in album, spela in andra artisters album, rita, designa, programmera spel, hemsidor, appar. Har gjort det enda sedan jag var liten, knåpade ihop första hemsidan i HTML när jag var 8 år.

Dåså gör det då. Då har du väl allt klart för hur du ska spendera tiden.
Citera
2025-09-29, 13:42
Medlem
67arigGubbes avatar
Umgås med din unge.
Citera
2025-09-29, 13:49
Medlem
Du kommer vara upptagen med saker medan ungen är vaken. Har du tur så sover barnet ett par timmar mitt på dagen och då kan du få lite fritid att ägna åt dig själv, men annars är det fullt upp medan man är föräldraledig. Om du tror att du har oceaner av tid bara för att du är föräldraledig så tror du fel.

Tips: öppna förskolan är en utmärkt plats, gå dit!
Citera
2025-09-29, 13:50
Medlem
Kaellkritiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Grejen är att man inte behöver hitta på en massa särskilt bara för att man ska vara föräldraledig. Släpp kraven, dagarna kommer gå ändå.

Instämmer. Ett barn behöver inte arrangerade aktiviteter varje dag.
Bygg en stomme med rutiner - fasta tider för mat och vila. Därefter måste inte jättemycket ske.
Du kan fixa tvätt, disk etc
Vila med barnet är en god idé. I alla fall om man inte får en sammanhängande nattsömn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in