Citat:
Ursprungligen postat av
Killmekatzy
Så vart kommer dom två oskadade männen som skulle ha färdats i impalan in i bilden? Är detta bekräftade uppgifter?
Det finns bara 2 möjliga scenarior:
1. Dom satt i baksätet och lyckades ta sig ur efter den första frontalkollisionen.
2. Bilen stod stilla intill vägrenen och dom stod utanför. Om det nu var så att golfen frontade impalan innan på körningen bakifrån så förstår jag inte hur golfen lyckades komma över så långt i motsatt körbana.
Nu var det längesen jag åkte just den här vägen men ingen med överlevnadsinstinkt hade parkat i mörkret mitt på vägen.
Kanske fick dom fel på bilen?
Lite info från min vän som var på plats och förklarade lite vad han såg (räddningstjänsten)
Bor själv i trakten, min nära vän som är brandman på halvtid åkte på larmet tidigt på Lördag morgon.
Han berättade att scenen var hemsk, den ena tjejen (19-åringen) satt i baksätet på chevan när han kom dit och hade tyvärr då redan mist livet pga. Elden, förhoppningsvis slog hon ihjäl sig innan hon började brinna levande.
24-åringen hittade dom inte först på plats, varken sittandes i bilen eller under, enligt min vän så fick dom leta en stund men hittade hennes upptryckt mot motorhuven på en av bilarna (vilken vet jag ej)...hon hade händerna för huvudet och stod liksom lutad på höger, först trodde dom att hon klarat sig för skadorna på skallen syndes ej för än dom försökte dra henne därifrån, tydligen hade en del av skallen och hjärnan "ramlat ut" när dom flyttat på henne.
Min väns teori är att hon klivit ur bilen efter den initiala krocken och sedan blivit påkörd av den tredje bilen och fått skall skadan. Sedan i panik hasat sig /krypit upp mot en av bilarna med handen för huvudet och sedan säckat ihop.
Så hemskt att tänka att troligen överlevde båda den frontalkrocken, sedan gick det åt helvete efter den tredje bilen körde in i dom... därför det är 2st som är gripna av polisen (troligen personerna i den tredje bilen)
Hemsk och traumatisk händelse, min vän är helt förstörd efter detta larm