2025-09-29, 11:54
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Om det nu är de tidigare nämnda personerna här i tråden som är inblandande skulle man kanske kunna spekulera i vilken färdriktning de borde haft om man utgår från var personerna bor?
Veteranbilen och Forden (Dodge verkar ju varit en trådsanning) borde varit påväg norrut.
Den tredje bilen borde varit påväg söderut .
I så fall har veteranbilen krockat med bil 3 och blivit påkörd bakifrån av pickupen.
Eller tänker jag fel?

Chevyn och Forden ska ha varit på väg söderut enligt uppgift.
Citera
2025-09-29, 11:55
Medlem
Ford eller Dodge ? CR som sitter häktad har en sambo på hans jobb finns en Dodge Ram registrerad kan var den som dom åkt i
Citera
2025-09-29, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellvete
Om det nu är de tidigare nämnda personerna här i tråden som är inblandande skulle man kanske kunna spekulera i vilken färdriktning de borde haft om man utgår från var personerna bor?
Veteranbilen och Forden (Dodge verkar ju varit en trådsanning) borde varit påväg norrut.
Den tredje bilen borde varit påväg söderut .
I så fall har veteranbilen krockat med bil 3 och blivit påkörd bakifrån av pickupen.
Eller tänker jag fel?

Alla verkar säkra på att golfen har frontat med chevan först, men eftersom dem var påväg i norrgående riktning förstår jag inte hur det kan va så mycke märken på morsatta filen fast längre fram isåfall? Hur har golfen kört där först sen åkt över till fel fil för att sen slungas tillbaka 20 meter? Spontant känns de som forden har kört in i chevan bakifrån först för att sen ha blivit påkörd i sidan av golfen efteråt, därför de är märken på båda sidor av vägen..
Citera
2025-09-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggexcx71
Dom var på en 80 sträcka, när man åker ut från lottefors så blir det 80km/h, sen lite innan fyrvägskorsningen med riktning mot Bollnäs, lite innan korsningen blir det 60km/h, den där vägen där olyckan skedde sker det väldigt mycket olyckor, hade varit bättre om det var 60 sträcka hela vägen istället

Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Kan ju ha varit en omkörning med kass sikt och sen tog de med bilen de försökte köra om också.
Slutar nog med bara en åtalad, den som frontade med dem.

Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Spontant känns de som att den mötande bilen har föraren kollat på till exempel mobilen och hamnar på motsatta filen och frontalkrockat med chevan? En anledning varför åklagaren begärt föraren häktad också?
Åkte själv sträckan där olyckan skedde ca 1 timme tidigare, ingen kollar på mobilen medan man kör i den dimman! Vi var tvungna att sänka farten pga väldigt dålig sikt. Väldigt lite trafik så dags och det var svårt att se lyktorna på mötande.
Citera
2025-09-29, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Killmekatzy
Så vart kommer dom två oskadade männen som skulle ha färdats i impalan in i bilden? Är detta bekräftade uppgifter?

Det finns bara 2 möjliga scenarior:

1. Dom satt i baksätet och lyckades ta sig ur efter den första frontalkollisionen.

2. Bilen stod stilla intill vägrenen och dom stod utanför. Om det nu var så att golfen frontade impalan innan på körningen bakifrån så förstår jag inte hur golfen lyckades komma över så långt i motsatt körbana.

Nu var det längesen jag åkte just den här vägen men ingen med överlevnadsinstinkt hade parkat i mörkret mitt på vägen.

Kanske fick dom fel på bilen?
Lite info från min vän som var på plats och förklarade lite vad han såg (räddningstjänsten)

Bor själv i trakten, min nära vän som är brandman på halvtid åkte på larmet tidigt på Lördag morgon.

Han berättade att scenen var hemsk, den ena tjejen (19-åringen) satt i baksätet på chevan när han kom dit och hade tyvärr då redan mist livet pga. Elden, förhoppningsvis slog hon ihjäl sig innan hon började brinna levande.

24-åringen hittade dom inte först på plats, varken sittandes i bilen eller under, enligt min vän så fick dom leta en stund men hittade hennes upptryckt mot motorhuven på en av bilarna (vilken vet jag ej)...hon hade händerna för huvudet och stod liksom lutad på höger, först trodde dom att hon klarat sig för skadorna på skallen syndes ej för än dom försökte dra henne därifrån, tydligen hade en del av skallen och hjärnan "ramlat ut" när dom flyttat på henne.

Min väns teori är att hon klivit ur bilen efter den initiala krocken och sedan blivit påkörd av den tredje bilen och fått skall skadan. Sedan i panik hasat sig /krypit upp mot en av bilarna med handen för huvudet och sedan säckat ihop.

Så hemskt att tänka att troligen överlevde båda den frontalkrocken, sedan gick det åt helvete efter den tredje bilen körde in i dom... därför det är 2st som är gripna av polisen (troligen personerna i den tredje bilen)

Hemsk och traumatisk händelse, min vän är helt förstörd efter detta larm
Citera
2025-09-29, 12:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det fetade, låter som att någon eller kanske alla saknade säkerhetsbälte i Impalan då. Man flyger sällan ur bilen om man sitter rätt bältad.
Tragisk olycka hur som helst där två unga kvinnor tyvärr inte fick fortsätta livet.
Jag skulle vara mäkta förvånad om nån sätter in bälte i en Cheva från -63 som används som cruising/pilsnerbil.
Jag utgår från att ingen var bältad i den.
Citera
2025-09-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4W5
Lite info från min vän som var på plats och förklarade lite vad han såg (räddningstjänsten)

Bor själv i trakten, min nära vän som är brandman på halvtid åkte på larmet tidigt på Lördag morgon.

Han berättade att scenen var hemsk, den ena tjejen (19-åringen) satt i baksätet på chevan när han kom dit och hade tyvärr då redan mist livet pga. Elden, förhoppningsvis slog hon ihjäl sig innan hon började brinna levande.

24-åringen hittade dom inte först på plats, varken sittandes i bilen eller under, enligt min vän så fick dom leta en stund men hittade hennes upptryckt mot motorhuven på en av bilarna (vilken vet jag ej)...hon hade händerna för huvudet och stod liksom lutad på höger, först trodde dom att hon klarat sig för skadorna på skallen syndes ej för än dom försökte dra henne därifrån, tydligen hade en del av skallen och hjärnan "ramlat ut" när dom flyttat på henne.

Min väns teori är att hon klivit ur bilen efter den initiala krocken och sedan blivit påkörd av den tredje bilen och fått skall skadan. Sedan i panik hasat sig /krypit upp mot en av bilarna med handen för huvudet och sedan säckat ihop.

Så hemskt att tänka att troligen överlevde båda den frontalkrocken, sedan gick det åt helvete efter den tredje bilen körde in i dom... därför det är 2st som är gripna av polisen (troligen personerna i den tredje bilen)

Ingen info om chevan stannat pga motorstopp? var ett inlägg här som skrev det
Citera
2025-09-29, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Utifrån bilderna på över olycksplatsen så finns det märken på båda sidorna av vägen med ett visst avstånd vilket stämmer överens med det som den påstådda olycksdrabbade i chatten säger. Det verkar helt rimligt utifrån bilderna och historien att chevan har kört långsamt för att sen bli påkörd bakifrån och slungas över till andra sidan varav av ren otur i precis det skedet så kommer ett mötande bil och kör rakt in i sidan på den. Det förklarar också varför de centrerat där bak blir skadade främst.

Om ni går in på Aftonbladet och kollar så ser man att i chevans körfält (på bilden är det vänster) men för chevan höger, så börjar märkena efter olyckan ca 15-20 meter det är skillnad från motsatt fil där de börjar 20 m efter och det tyder på att bilen slungas över till andra sidan.

Det verkar alltså orimligt att bilarna frontalkrockat först med golfen för att sen skickas över till andra sidan och en Dodge ram’en ska ha kommit i efterhand då det gäller så stora avstånd.

Länk till bild på bromsspåren?
Citera
2025-09-29, 12:36
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Jag skulle vara mäkta förvånad om nån sätter in bälte i en Cheva från -63 som används som cruising/pilsnerbil.
Jag utgår från att ingen var bältad i den.

Nej, då det inte finns lag på det och inget är förberett i dessa gamla bilar så sker det heller inte.
Tragiskt ändå då bältet säkerligen hade räddat liv eller livslånga skador även i detta fall.
Citera
2025-09-29, 12:58
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Ingen info om chevan stannat pga motorstopp? var ett inlägg här som skrev det

Tror det var krock med chevan och dodge bilen, dom/hon klev ut och sedan körde en annan bil in i chevan bakifrån...

Jag ska höra med honom igen, han är inte så sugen på att prata om det men ska försöka luska ut lite mer info
Citera
2025-09-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4W5

Lördag morgon? Incidenten hände efter 22 på lördag kväll.
Citera
2025-09-29, 12:59
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fikman
Högst ovanligt med båttank i dessa, betydligt vanligare med en racingtankt i dom, finns hos dom flesta som säljer tillbehör till usa bilar för en överkomlig peng

Om namn stämmer så var det en ford pickup som var inblandat och tjejen äger ingen bil så det får en att fundera i tankar på jobba åt hemtjänst, nyare golf stressad mellan 2 brukare lite ouppmärksamhet oc......

Det är tyvärr inte alls ”högst ovanligt” med båttank.
Var och varannan har det. Men struntsamma eftersom det har ingen bäring inom detta då jag faktiskt inte vet om denna specifika bil har det eller ej.

Och ”racing tank” eller ej, den är bara så bra som den monteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in