2025-09-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej. Du ägnar dig åt Cherry picking snarare att se fakta som finns om vilka som begår mest brott och är mest våldsbejakande.

Vilka som utgör det största hotet för samhället och dess medborgare.

Om du ägnat dig åt forskning skulle det snarare betraktas som bias.
Att en viss frågeställning försöker bekräftas med skohorn snarare än att statistik eller annat leder till en korrekt slutsats.

Jag ser ditt mönster och att du är ignorant relaterat till sakfakta, vilket leder mig till att se att du har en benägenhet till allt från överdrifter, till propaganda och i värsta utpost konspirationer.

Att en person gör sig till språkrör för andra är inget bevis. Så korkad är du väl ändå inte?

När ska politisk höger ta ansvar för för högerextremism?

Du måtte väl begripa att de ytterligheter som finns i huvudsak inte är representiva för höger vs vänster?

Republikaner [GOP] är knappast mer ansvariga för enskilda dårfinkar som hyllar eller utövar våld eller vansinnesdåd.

Jag tror knappast att normala personer inom GOP håller med eller kan hållas skyldiga till att dåren som mördade fd talmannen i representanthuset, Melissa Hartman och hennes man, inkl skottskadade två andra och hade en lång lista redo.

Sekten Maga inom GOP har dock en president som benådat högerextrema som stormade Kapitolium (inkl neonazi) och främjar extrem kristendom (inte normal och moderat sådan).

Högerextrema och vurmare av herraväldesteologi har erhållit poster inom Trumps administration, Posobiec rör sig mellan Trump och Turning Point och detta ser jag som extremt allvarligt relaterat till ett större kontext.

Det finns ett individuellt ansvar för varje enskild mördare.
Inte att de ska göras till redskap för propaganda.

Lika lite som att Kirk ska göras till nån jävla martyr.
Enligt MAGA-evangeliet har Charlie Kirk beskrivs som profet, en martyr likt Stefanus i Apostlagärningarna, den nya Moses.

George Washington, John F. Kennedy, Martin Luther King Jr. och och till och med Kristus, som offrade sitt eget liv..

Du kanske skulle läsa på om tex en paramilitärgrupp i Utah som Tyler Robinson troligtvis hade kontakt med. Armed Queers of Salt Lake City som den militanta grupperingen kallar sig för har skrytit om att de varit i KUBA och blivit tränade för att genomföra en marxist revolution i USA.
Sedan när de kom tillbaka blev de registrerade som terrorister.

Länk nedan:

https://www.thegatewaypundit.com/202...stigation-fbi/

Läs på om Antifa, Transtifa, AFA och andra left terroristgroups innan du öppnar din kulrurmarxistiska propagandist käft.

För att citera Benny Johnssons X-inlägg:
Citat:
The ‘Armed Queers of Salt Lake City’ is a marxist paramilitary group being investigated by federal authorities in the aftermath of Charlie Kirk’s left-wing political assassination.

This radical group immediately deleted their social media in the aftermath of Charlie’s murder. However, all data was captured by investigators and it’s very concerning.

A federal law enforcement source told me directly that the group “Deserves classification as a domestic terrorist organization”

The logo of ‘Armed Queers’ features the same caliber bullet that struck Charlie engraved with leftist messaging, just as Charlie’s was.

In a now deleted video, the leaders of the Armed Queers of Salt Lake City brag about a trip to communist Cuba in May of 2025 where they trained with militant marxists to stage a “revolution in America” when they returned home. The Marxist leaders they met with bragged about being labeled “terrorists” by the United States. The leaders of ‘Armed Queers’ refer to America as the “Belly of the Beast” in the video. The group has openly coordinated with the Cuban government in various venues and events.

Meet the leader of the Armed Queers of Salt Lake Ciry; Ermiya Fanaeian. She is an Iranian immigrant and self-identified communist who has been honored by the US State Department, United Nations and his ties to NGO Utah Global Diplomacy.

Utah Global Diplomacy has wiped all of her mentions on their pages.

Authorities are now looking into Armed Queers SLC’s ties to Charlie Kirk’s assassination. This story is developing.

It is important to begin investigations into the global, militant left-wing radicalization networks that seek to destroy western civilization.
Citera
2025-09-28, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
innan du öppnar din kulrurmarxistiska propagandist käft.

Oooh, så cool.
Benny Johnson som källa?

Återkom med nåt av dignitet med din högerförvridna käft så tar vi det därifrån.
Citera
2025-09-28, 21:05
Medlem
Vad tror ni, kan det finnas någon koppling mellan Kirks avrättning och dagens attentat i Mormonkyrkan?

”Flera skjutna vid mormonkyrka i USA
Publicerad 28 sep 2025 kl 19.07
Uppdaterad kl 20.21
Minst en person är död och nio har skadats i en skjutning vid en mormonkyrka i USA.

Gärningsmannen misstänks ha satt kyrkan i brand i samband med dådet.

”En riktad attack mot kristna i USA”, skriver Donald Trump på X.”

https://www.expressen.se/nyheter/var...onkyrka-i-usa/
Senast redigerad av viperstyle 2025-09-28 kl. 21:09.
Citera
2025-09-28, 21:53
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Skitsnack, han blev skjuten framifrån:

https://www.youtube.com/shorts/Cz6tIR-k0k8

Nej jag tror inte han blev det av anledningar som framkommer i YouTube länken jag skickade då det jämförs ljudsignatur från olika mobiltelefonfilmer från folk som filmade från olika vinklar och avstånd från Charlie. Där framkommer starkast ljudsignatur från filmer på hans högra bakre sida.

En bra detalj med videon du skickade var dock att den enligt mig då, tydligt visar att han inte blev skjuten av ett vapen med kaliber 30-06 utan av med vapen med vasst ”crack” för att utrycka mig på engelska. Alla som jagat älg vet nog vad jag talar om.

Vad tror du hände?
Citera
2025-09-28, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Ok, du förordar således att ganska många människor antingen ska spärras in eller avrättas? Hur många kan det röra sig om?

Många.
Citera
2025-09-29, 08:24
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, han var en sjuk mytoman.

Men det här citatet av Wolfe tycker jag inte är jämförbart med Breiviks fantasier om marxistjagande frimurare.

Tänk om en idrottare som deltagit i OS-sammanhang och som hyllats i media för sitt politiska engagemang hade hyllat Breivik och beskrivit sig som stående på samma sida. Det hade varit parallellen. Och då tror jag att media och myndigheter även hade tittat närmare på de politiska grupperingar som den hör idrottaren varit engagerad i.

Wolfe har föresten fortsatt komma med nya utspel:

https://nypost.com/2025/09/16/us-new...ie-kirk-posts/

Svaret till en kvinna som inte vill att män skall få delta i cykeltävlingar för kvinnor var alltså - "Du är nazist - vi dödar nazister"'

Säger inte detta en hel del om våldsbejakande transaktivism?
Utifrån det Wolfe säger så är ju all kritik "nazism" och de har därmed rätt att döda alla kritiker.

Och återigen detta VI.

"VI dödar..."

Oavsett om man är höger eller vänster måste man ju vara blind för att inte de allt det våldsbejakande hat som kommer från transrörelsen. Och då en hel del av de som ingår i transrörelsen är lättpåverkade människor med olika grad av NPF så leder sådant tal i praktiken till våld och mord.

Och det är även här som motivet till mordet på Charlie finns!
Inte så bekvämt för de mest vänsterliberala medietyperna kanske. Men normalare människor kan hoppas att detta var droppen och att man snart öppet kan säga som det är.
Jag håller med om att det Wolfe säger är både obehagligt och helt oacceptabelt. Det är ett hatfyllt språk som absolut kan bidra till att hetsa fram våld och det behöver fördömas tydligt oavsett vilken sida det kommer ifrån.

Men jag tycker också att vi måste vara försiktiga med att dra slutsatser om en hel rörelse utifrån enskilda personer. Det finns alltid individer som tar till extrema ord eller handlingar, precis som det finns bland högerextrema grupper, kristna fundamentalister eller andra politiska rörelser.

Det Wolfe uttrycker är riktigt illa, men det är fortfarande långt ifrån bevis för att det finns en organiserad transrörelse som förespråkar våld. Det är samma logik som när vissa försökte påstå att hela konservativa högern stod bakom Breiviks terrordåd, eller att alla muslimer bär ansvar för jihadisters handlingar. Det var ju inte så att det inte fanns gott om lyckönskningar från enskilda puckon här på Flashback efter Breivik.

Jag kan förstå att det är lockande att tolka ett ”vi” i det Wolfe säger som en organiserad grupp, men lika gärna kan det vara ett sätt att uttrycka sig i affekt. Det går inte att veta utan mer information.

Samtidigt är det viktigt att komma ihåg att just i frågor som rör kön och identitet finns mycket frustration och känslor, och tyvärr även en hel del personer som själva kämpar med psykisk ohälsa. Det gör att tonen lätt blir mer extrem, men det är inte samma sak som att det finns en strukturerad, våldsbejakande rörelse.

Vi kan kritisera hat och hot utan att samtidigt demonisera en hel grupp. Annars riskerar vi att hamna i samma fälla som vi själva kritiserar, att generalisera och göra enskilda exempel till bevis för något mycket större än det egentligen är.

Med det sagt kommer jag hålla ögonen öppna för våldsbejakande grupper, gamla och begynnande, var de än härstammar ifrån. Är det en mission som vi delar?
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-09-29 kl. 08:41.
Citera
2025-09-29, 08:25
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemsheltannan
Många.
Du är en sjuk individ som borde söka hjälp.
Sök hjälp!
Citera
2025-09-29, 08:27
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Uppenbarligen.

Kirk mördades precis, och Trump klarade sig från samma öde med någon centimeter.
Självklart behövs radikala lösningar, på radikala människors bekostnad.
Vad betyder det i praktiken?
Citera
2025-09-29, 08:37
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Du kanske skulle läsa på om tex en paramilitärgrupp i Utah som Tyler Robinson troligtvis hade kontakt med. Armed Queers of Salt Lake City som den militanta grupperingen kallar sig för har skrytit om att de varit i KUBA och blivit tränade för att genomföra en marxist revolution i USA.
Sedan när de kom tillbaka blev de registrerade som terrorister.

Länk nedan:

https://www.thegatewaypundit.com/202...stigation-fbi/

Läs på om Antifa, Transtifa, AFA och andra left terroristgroups innan du öppnar din kulrurmarxistiska propagandist käft.

Jag delar fullt ut uppfattningen att det finns media och personer som är vänsterextremistiska, som inte bidrar till en bättre värld.
Men är du säker på att du hittar lösningen på det i en tidskrift som av oberoende institut beskrivs som högerextremistisk, konspirationsteoretisk, med mycket låg faktabaserad rapportering?
https://mediabiasfactcheck.com/the-gateway-pundit/
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-09-29 kl. 09:11.
Citera
2025-09-29, 08:50
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag anser att fetat är en mycket bärande faktor för ett öppet samhälle och detta ses mer än övertydligt redan i USA.

Jag tror att oklarheten i grunden bottnar i att Kirk, som utan tvekan är anhängare av NAR och Seven mountain mandate, förväxlas med mer normativ kristendom som bara blir lite väl radikal ibland.

NAR och 7M är inte själva trailern för filmen.

Kirk var en strateg som inte skyltade lika radikalt som Wallnau gör - för att helt enkelt locka in folk i fållan om det så är via politiken eller redan kristna.

Rörelsen har lyckats anpassa sig som nån sorts amöba så att även högerextremism kan frodas utan att gemene man reagerar så värst.

Sen är det inte Islam och Kristendom per se som jämförs som du säger. De lär aldrig bli samma rakt av av flera orsaker.

Det är däremot grundprincipen om att en religion, en Gud och en bok på sikt ska styra samhällets domäner varav religionsfriheten försvinner och demokratins grundvalar är i farozonen.
So what? Är det nåt att yvas över?

Ja. I högsta grad. Det kommer nagga på åsiktsfriheten och medborgerliga rättigheter.

Det klingar kanske skönt att tex muslimer får foga sig, men vem i helvete vill backa tillbaka till en tid där kristendom styr skolors innehåll (vetenskap vs kreationism) ett synsätt där kvinnor ska foga sig för mannen (i värsta fall inte ha rösträtt) - där preventivmedel inte tillåts och abortlagen är absolut och utan undantag?

Det handlar inte nån kristendom för att bara stärka moralen, att böner på lektioner kan göra lite gott, att skolor ska vara i god, kristen, västerländsk anda.
Detta är däremot den mer lättsmälta marknadsföringen.

Jag håller helt med dig om att skillnaden mellan vanlig, konservativ kristendom och NARs vision är avgörande. Det är precis därför jag tycker att Kirks retorik är så intressant. Han rörde sig hela tiden i gränslandet, där det han sa kunde låta harmlöst för en mainstreampublik, men samtidigt signalera något helt annat till de som redan var invigda i NARs tänkande.

Precis som du säger är det här inte bara en moralfråga, utan ett strategiskt försök att omforma samhället i grunden. Det gör att man lätt underskattar faran, eftersom det först kan framstå som bara värdekonservatism. Men tittar man på deras långsiktiga mål, särskilt när det kommer till skolor, kvinnors rättigheter, avsekularisering, bibeln grund för lagen, religiös politisk makt och abortlagstiftning, så ser man hur djupt odemokratiskt det faktiskt är.

Jag tror det är just den här dubbelheten som gör att många ännu inte inser vad som pågår.
Citera
2025-09-29, 12:59
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Tyvärr så har han varken varit ett homofob eller rasist som kan styrkas genom citat genom alla åren.

Så därmed så är allt en konspirationsteori från vänstern som jag nu ger en enda chans att ge ett enda citat att motbevisa vad jag nu skriver.
Han ville ta bort medborgarrättslagarna, självklart var det rasistiskt.
Citera
2025-09-29, 13:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Han ville ta bort medborgarrättslagarna, självklart var det rasistiskt.
Fast det har han ju aldrig sagt. Det är bara du som blivit lurad. Det hela kommer från en enda journalist på Wired. Det finns inte inspelat någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in