Citat:
Ursprungligen postat av
fetagamlakommunist
Jag tror det finns en stark korstolerans mellan kratom och dessa. Mitragynin metaboliseras ju till 7oh, som i sin tur metaboliseras till mit PI (om jag förstått det rätt). Sedan innehåller ju kratom över typ 50 andra alkaloider, så det ger unika effekter som man inte kan få utav det här. Vissa beskriver de här som att de saknar någonting; någon sa att ruset var som en AI version av kratom, vilket jag tyckte var rätt fyndigt.
7oh tror jag har mer rekreationellt värde, men PI är snäppet vassare på terapeutisk användning för smärtlindring eller avlappning och sömn. Hade satsat på 7oh som nykomling för PI tycks öka toleransen för båda snabbare än det motsatta. Kanske 25/75 PI/7oh för att få det bästa av båda världar.
Vilka mängder av kratom låg du på ungefär? Var det runt 20g eller 50g/dag?
Black Seed Oil är ytterligare en potentiator som även har positiva effekter på kropp och hälsa. Det kallas ibland för The Oil with 1000 Benefits, så den har jag lagt till.
Ja, jag kunde nästan tänka mig att det fanns nån koppling mellan min kratom toleransen och det här. Jag använder för tillfället bara typ 15g kratom per dag, och kvalitet är också rätt usel.
Okej intressant, det där hade jag ingen koll på, men det känns som det stämmer med vad folk säger om de olika och deras effekter. Ska prova en 25/75 ratio imorgon tillsammans med alla tips, så får vi se.
Att det känns som en AI version kan jag fan hålla med om. Det lilla jag kände var mer tomt på något sätt, mer en body high och lite dissociation bara..
Black seed oil hör jag gärna lite mer om, låter intressant. Alltid kul med lite nya knep att veta.