2025-09-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinaLaReina
Jag hade en sån 2023, aldrig hänt mig innan.

Och så mycket låter jag inte, fast jag låter och njuter. Jag skriker inte.

Jag tycker han borde ju bara varit glad, han fick massor av sex och jag åtrådde honom.

Har ni någonsin gjort sånt, fått en tjej att skämmas för att hon låter för mycket enligt er?

Han hade stort hus så inga direkta grannar så vem skulle höra oss.
Jo en gång tyckte han grannbåten hade hört oss, när vi var ute med hans båt.

Var det bara för han hade taskig självbild?
Vem bryr sig om någon hör, sex är något naturligt.

Hur tänker ni killar här?
Finns det några tjejer här som varit med om detta?

Och Må bra säger såhär - https://www.mabra.com/relationer/dar...du%20l%C3%A5ta
Att ens beröra samtalsämnet av hur någon låter, när man är så "psykiskt naken" som under sex, det är ett ämne som jag i så fall skulle närma mig med väldigt stor försiktighet.

Och jag skulle nog aldrig närma mig ett sånt samtalsämne, om det inte fanns något konkret ärende med det hela; typ att grannarna kommer ringa in klagomål på oss osv.

Alternativt om hon inte verkar reagera alls under sex, och liksom "skickar en signal" till mig genom att vara tyst, att hon trivs inte med det sex vi har.
Typ så.

Har varit med så många kvinnor och olika personer njuter på helt olika sätt. Vissa är som kakmonstret, andra är mer döda sillar, och allt däremellan. Men alla har sin egna relation till upplevelsen av sex. En upplevelse som är hennes egen, som hon har med mig just där och då, men fortfarande är hennes egen, inom henne själv.

Det är svårt att veta varför just 'den' killen, som du talar om, gjorde som han gjorde. Man måste ha mycket mer rå-data om honom i relationen för att kunna kartlägga mer troliga spekulativa anledningar till varför han gjorde som han gjorde.

Men utifrån vad du skriver hittills, så låter det ju inte som social begåvning var en av hans starka sidor. Har du inte fått kommentarer av andra män tidigare, så är det här nog en reflektion av honom och social blindhet, snarare än av dig och hur du njuter av sex.

Det enda två sakerna jag noterar är
1) kommentaren "vem bryr sig om ifall någon hör när man har sex".
Kvinnor överlag brukar vara extremt uppmärksamma på sin omgivning när hon har sex, inte vilja "bli avslöjad", påkommen, eller ens hörd, och absolut inte sedd när hon har sex osv. Så du kanske tillhör det lite mer frigjorda spektrat av kvinnor när det gäller sex. Det är inget fel alls, i synnerhet inte om du inte fått kommentarer från andra män. Men det kan insinuiera att du skiter i om andra blir störda med.
2) Du insinuerar att du tänker på att reglera dina reaktioner och upplevelser av sex (t.ex. hur du låter i stunden) för att det ska passa mannen bättre. Hur hade du känt om han avslöjade att han så, för att du skulle gilla sex bättre?
Om det är något som män oftast gillar, så är det när hon kan vara 100% sig själv, inte alls reflektera över sig själv under sex överhuvudtaget.
Senast redigerad av Robbinist 2025-09-28 kl. 21:27.
Citera
2025-09-28, 22:05
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Att ens beröra samtalsämnet av hur någon låter, när man är så "psykiskt naken" som under sex, det är ett ämne som jag i så fall skulle närma mig med väldigt stor försiktighet.

Och jag skulle nog aldrig närma mig ett sånt samtalsämne, om det inte fanns något konkret ärende med det hela; typ att grannarna kommer ringa in klagomål på oss osv.

Alternativt om hon inte verkar reagera alls under sex, och liksom "skickar en signal" till mig genom att vara tyst, att hon trivs inte med det sex vi har.
Typ så.

Har varit med så många kvinnor och olika personer njuter på helt olika sätt. Vissa är som kakmonstret, andra är mer döda sillar, och allt däremellan. Men alla har sin egna relation till upplevelsen av sex. En upplevelse som är hennes egen, som hon har med mig just där och då, men fortfarande är hennes egen, inom henne själv.

Det är svårt att veta varför just 'den' killen, som du talar om, gjorde som han gjorde. Man måste ha mycket mer rå-data om honom i relationen för att kunna kartlägga mer troliga spekulativa anledningar till varför han gjorde som han gjorde.

Men utifrån vad du skriver hittills, så låter det ju inte som social begåvning var en av hans starka sidor. Har du inte fått kommentarer av andra män tidigare, så är det här nog en reflektion av honom och social blindhet, snarare än av dig och hur du njuter av sex.

Det enda två sakerna jag noterar är
1) kommentaren "vem bryr sig om ifall någon hör när man har sex".
Kvinnor överlag brukar vara extremt uppmärksamma på sin omgivning när hon har sex, inte vilja "bli avslöjad", påkommen, eller ens hörd, och absolut inte sedd när hon har sex osv. Så du kanske tillhör det lite mer frigjorda spektrat av kvinnor när det gäller sex. Det är inget fel alls, i synnerhet inte om du inte fått kommentarer från andra män. Men det kan insinuiera att du skiter i om andra blir störda med.
2) Du insinuerar att du tänker på att reglera dina reaktioner och upplevelser av sex (t.ex. hur du låter i stunden) för att det ska passa mannen bättre. Hur hade du känt om han avslöjade att han så, för att du skulle gilla sex bättre?
Om det är något som män oftast gillar, så är det när hon kan vara 100% sig själv, inte alls reflektera över sig själv under sex överhuvudtaget.

Ja du har helt rätt, man är ju så sårbar och naken på riktigt. Sex efter dessa kommentarer blev aldrig riktigt bra o fint igen. Och jag som aldrig haft problem med sex innan, alltid varit väldigt naturlig och bekväm i min kropp, och inte tillgjord.

Han var den första som sagt att jag var för mycket i sängen. Fast jag förstod långt efter det tagit slut att det var mycket projicering, han var en narcissist. Efter 4 veckor kommer jag ihåg att jag till slut berättade för vänner vad han sagt. De tyckte ju direkt att jag bara skulle göra slut. Fast jag var så kär, så jag stod ut månad till, vi hade knappt sex mer än kanske 1 gång i veckan då. Han skulle alltid bråka istället när vi väl sågs.

Jag blev ju väldigt självmedveten sen och det blev aldrig detsamma efter 1 mån. Så ja jag anpassade mig för mycket så jag gick nästan sönder.

Nej jag skiter inte helt om andra hör. Hade skämts om det var folk jag kände runt om. Fast om jag vet att jag aldrig kommer se personerna som hör mig, eller de mig, så är det väl skitsamma tänker på dem på båten nära oss den kvällen. Den kvällen var magisk förutom den dumma kommentaren, fast det blev ju värre sen. Han hade mindervärdeskomplex, jag vet inte varför för jag tyckte han var underbar i stora. Vi har alla våra grejer.
Citera
2025-09-28, 22:07
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Därav att artikeln fick mig att minnas hur tråkigt den upplevelsen var, och synd att jag inte var starkare och sade ifrån. För det är ju en naturligt grej, och det kändes positivt att läsa att man skall stöna och visa/säga att man har det skönt.

Ja förstår att det var skönt för dig att läsa det.

Alltså, utifrån det du beskriver här i tråden låter det mer som att det handlade om honom, än om dig. En del personer bär på skam kopplat till sex och då kan en partners ljud trigga det – istället för att höras som bekräftelse, känns det obekvämt eller "too much". Andra gånger kan det bottna i osäkerhet - att man tolkar ljuden som överdrivna eller inte äkta. Och ibland rör det sig kanske istället om det ren social oro - en överdriven rädsla för att andra ska höra även när det inte finns någon risk. I alla tre fallen är det mer hans inre grejer än något du gjorde fel.

Och!
Eftersom han inte kommunicerade varför han ville att du skulle vara tystare, kände du att det var du som gjort något tokigt. Oavsett om det var hans avsikt eller ej, levde den känslan kvar i dig när du inte fick, eller tog, plats att uttrycka hur DU kände inför det han sa.

Jag ser detta mest som en sorglig brist på ärlighet och kommunikation från er båda två, som gav er trista konsekvenser.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2025-09-28 kl. 22:10.
Citera
2025-09-29, 01:34
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Jag tycker han borde ju bara varit glad, han fick massor av sex och jag åtrådde honom.

Har ni någonsin gjort sånt, fått en tjej att skämmas för att hon låter för mycket enligt er?

Jag vet inte om du trollar men det låter helt osannolikt. Män vill höra att kvinnan njuter.
Citera
2025-09-29, 05:35
Medlem
Behöver inte ha med osäkerhet att göra, om något bör det ju boosta ens självsäkerhet att en kvinna är högljudd, att man då förmodlingen gör nånting bra dvs..

Däremot kan jag tänka mig att personen vill hålla sitt sexliv privat och inte för omvärlden att se/höra.
Citera
2025-09-29, 08:53
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Jag vet inte om du trollar men det låter helt osannolikt. Män vill höra att kvinnan njuter.

Normala killar ja. Inte de som är lite trasiga, som har svårt med intimitet och som vill lägga skulden på den andre för att de inte själva kan/vill erkänna sig som dåliga i sängen.
Senast redigerad av LinaLaReina 2025-09-29 kl. 08:56.
Citera
2025-09-29, 08:55
Medlem
LinaLaReinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Ja förstår att det var skönt för dig att läsa det.

Alltså, utifrån det du beskriver här i tråden låter det mer som att det handlade om honom, än om dig. En del personer bär på skam kopplat till sex och då kan en partners ljud trigga det – istället för att höras som bekräftelse, känns det obekvämt eller "too much". Andra gånger kan det bottna i osäkerhet - att man tolkar ljuden som överdrivna eller inte äkta. Och ibland rör det sig kanske istället om det ren social oro - en överdriven rädsla för att andra ska höra även när det inte finns någon risk. I alla tre fallen är det mer hans inre grejer än något du gjorde fel.

Och!
Eftersom han inte kommunicerade varför han ville att du skulle vara tystare, kände du att det var du som gjort något tokigt. Oavsett om det var hans avsikt eller ej, levde den känslan kvar i dig när du inte fick, eller tog, plats att uttrycka hur DU kände inför det han sa.

Jag ser detta mest som en sorglig brist på ärlighet och kommunikation från er båda två, som gav er trista konsekvenser.

Du är klok du, och så var det.

Han var inte för mig och jag inte för honom, men det fanns andra sätt att komma fram till det. Istället för att försöka förminska mig hela tiden. Han var bara inte snäll.
Eller hade någon slags självinsikt.

Tack!
Citera
2025-09-29, 12:01
Medlem
shaktas avatar
Kvinnor skriker väl hemma hela tiden.. ahm, skämt åt sido

Det har hänt men det var så överdrivet att det räckte med att enbart nudda henne så skrek hon och stöna så det det kändes lite off och fejkat så att säga.
Citera
2025-09-29, 12:46
Bannlyst
Skambelägger inte du också män som är kassa i bingen? Som tror att man vill ses igen?
Citera
2025-09-29, 12:56
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Du är klok du, och så var det.

Han var inte för mig och jag inte för honom, men det fanns andra sätt att komma fram till det. Istället för att försöka förminska mig hela tiden. Han var bara inte snäll.
Eller hade någon slags självinsikt.

Tack!

Fattar. Det låter mycket olustigt.

Man växer av sådana erfarenheter - får klarare blick inför andra + inför sig själv.
Citera
2025-09-29, 13:50
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira

Visst, men jag vill i alla fall inte höra när någon överdriver och ska leka porrfilmsstjärna.

Nej, sprattlar inte kärringen till som en elektrisk ål under stönandet så kommer hon förmodligen inte på riktigt, utan bara fejkar. Lär er det pojkar.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-09-29 kl. 13:53.
Citera
2025-10-04, 06:35
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:

Jag gillar när hon låter, ser det som ett tecken på att jag gör ett bra jobb. Jag kan själv bli ganska högljudd, speciellt när det går för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in