Citat:
Ursprungligen postat av
Du-Hast
Den känslan har tyvärr alltid varit förödande för mig , efter det så går det snabbt utför eller så blir vi som kompisar
Förr i tiden tror jag inte man agerande på den känslan utan man höll ihop oavsett
Idag så tror jag att den betyder slutet på dom flesta relationer, med dagens snabba värld och all porr lättillgänglig så kanske detta med att vara tänd på sin partner går fort över ?
Jag tror att parrelationer kommer få det ännu tuffare om 10-15år
Vad tror ni ?
Jag tror du har helt rätt, livet just nu går i snabbare takt. Det fanns en annan skam i att skilja sig eller separera innan, detta började försvinna tycker jag iaf kanske på 80 talet?
Många älskar förälskelse fasen men är rädda för att bli för sårbara med någon, vilket är trist. Egon är för stora, tålamodet och toleransen för varandra är för låg.
40 talisterna hade typ ett jobb hela sitt liv, flera generationer senare har inget emot att byta jobb oftare.
Och nu byter vi partners oftare.
Egentligen inget konstigt, för många vill ha allt och nöjer sig inte lika lätt som innan, och kvinnor är inte lika beroende av männen när de har barn heller, det finns ett annat skyddsnät.
Rätt eller fel ingen aning, fast ibland får jag känslan att vi håller på att utplåna oss själva.
Var det bättre förr? Jag tror inte det, men vi håller på att förlora vår väg, vår flock, att vi skall hålla ihop, att vi behöver varandra.
Det där med ensam är stark, är för hårt inrutad i oss nu för att vända.
Vad porren har med saken att göra? Visst kan förstå att de senaste minst 3 generationer är lite skadade där och inte har så lätt med att behålla relationer. Så där tror jag du har rätt, det kommer inte bli lättare. Allt är så ombytligt och ytligt redan, vid minsta fis så gör folk slut.
Och alla filmer med alla lyckliga slut och att allt skall vara så enkelt när det inte är det, gör det inte bättre. Förvånar mig inte alls att ensamhushållen ökar. Trist utveckling ivf.
Jag tror det redan är svårt för de unga att ha längre förhållande.