Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Första frågan är svår att besvara. men visst finns det en massa psykisk ohälsa idag. Och vi har tid att nagelfara oss själva, våra problem och problem vi tycker att andra har,
2. Jag tror att vi kanske är för snabba med att ge upp pga att vi inte ger problem den tid de kräver. Om ens partner t ex får en period där hen känner sig trött och sliten, så kanske man kastar in handduken direkt istället för att vänta ut det/jobba på det. Kanske det hänger ihop med den snabbare världen rent generellt.
Det jag själv har landat i är att jag tyvärr också har blivit snabbare
Alltså att jag blivit kräsnare med allt, det är inget jag är stolt över
Jag är över 40år och för ca 5år sen så tyckte jag att ungdomar hade lätt att tröttna fort och ständigt var på sin mobil osv osv
Men jag måste tyvärr erkänna att jag börjat märka det på mig själv när jag ser en film eller annat
Jag tror att vi alla börjar känna av den nya tiden och att långsamt bygga upp relationer eller våga stanna kvar i dom trots det inte är så roligt längre är en utmaning
Jag tror att inom en snar framtid så kommer vi få stora problem med detta
Visste du att i många länder i Europa och Asien så är det stora problem med parbilningar och barnafödslar och att det börjar se extremt ut !