2025-09-28, 19:44
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Vi har inte haft någon vaccinpass i Sverige heller.
Jag fick visa mitt vaccinpass när jag skulle in på en Julkör i kyrkan. Självklart hade jag inte vaccinerat mig, inte registrerat mig och hade inte heller en digital-telefon. Så jag smet in. (och smittade alla vaccinerade personer i kyrkan med covid, så två veckor senare var det begravningar nästan dygnet runt)
Citera
2025-09-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longjack1234
UK lanserar nu digital ID för alla medborgare. Det nuvarande ID:t kommer att bli ogiltigt, och de nya digitala ID:n ska framöver gälla om du någonsin vill fortsätta med ditt nuvarande jobb eller söka nytt, för det lät exakt såhär när PM i UK presenterade den.

https://youtu.be/t2lBMY8VDDg?si=4pOhcgBAgfUpEbQc

https://www.bbc.com/news/articles/clyl3lzzed2o.amp

De presenterar idén att detta ska stoppa illegala invandrare från att ta sig in i UK, vilket också är ett sätt att lura rasisterna, eftersom de vet att rasisterna har låg IQ och går med på allt som har med invandring att göra.

Tanken är att det här digitala ID-kortet, som består av en QR-kod i en app, ska utökas, särskilt när man är ute och reser. Det kommer att inkludera dina bankkonton, din sjukförsäkring där man kan se vilka sjukdomar du har, var du har din skattehemvist, samt vilka brott du har begått och blivit dömd för. Din QR-kod ska också användas för att skapa konton på sociala medier så att myndigheterna kan spåra vilka kommentarer du skriver och hur mycket utsläpp du genererar, exempelvis om du har bil eller reser mycket med flyg.

Det hela ska egentligen hänga ihop med 20-minutes city, där du inom en zon är kontrollerad. Du får spendera en viss summa inom en viss zon eller köra din elbil inom den zonen, och allt detta ska kopplas till det här digitala ID:t.

https://www.tcpa.org.uk/collection/t...neighbourhood/

Regeringen och myndigheter kommer snabbt och enkelt frysa ditt konto om de ser något de ogillar.

Sverige har planer på att introducera detta i mitten av nästa år tillsammans med ett antal andra länder.

Men det blir väl ingen större skillnad mot idag, får man sitt pass scannat idag när man reser så går det utan att problem att söka upp allt det du räknar upp..

Vad är det som blir skillnaden mot att passkontrollen scannar ditt pass eller att de scannar en QR kod i en app?
Citera
2025-09-28, 19:52
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:

278 kommentarer
@stephenbridge4019 för 1 dag sedan
Petition already has 1.4 million saying no. The UK is already on the verge of civil disobedience, this could be the tipping point

@Marc-kw4tk
för 1 dag sedan
You don't need Petition, you need revolution!
Citera
2025-09-28, 19:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Jag fick visa mitt vaccinpass när jag skulle in på en Julkör i kyrkan. Självklart hade jag inte vaccinerat mig, inte registrerat mig och hade inte heller en digital-telefon. Så jag smet in. (och smittade alla vaccinerade personer i kyrkan med covid, så två veckor senare var det begravningar nästan dygnet runt)

Men det är lite som att säga att en pastafariförsamling i Pajala har pass som visar att man inte varit i kontakt med aliens. Det betyder inte att Sverige har infört dessa pass. Det betyder att någon i Pajala är en idiot.

Precis samma som det skitsnacket som handlar om det digitala ID. I UK så hävdas det saker i trådstarten som jag nog skulle vilja ha lite källor på. Jag kollade lite närmare på det och det som hävdas i trådstarten verkar bara vara fake news för att bygga propaganda. Jag föll lite halvt för det. Skrev att om det är som det står i topic så låter det illa.

Så inte ens i England kommer det att bli som det står i trådstarten och hela tråden är därför endast propaganda för fake news.

I Sverige så finns det som sagt inte heller något som tyder på att vi skulle införa det. Vi ska ha ett digitalt ID som motsvarar dagens BankID. Varken mer eller mindre. Dock så kan jag tänka mig att det skulle vara väldigt praktiskt om vi på ett säkert sätt kunde föra med oss vår "hälsobok". Säg att man blir medvetslös i Thailand och en läkare kan kontrollera detta och ser att aha hen har den åkomman. Det var tur jag kollade så jag kunde sätta in rätt behandling så hen inte dog.
Citera
2025-09-28, 20:03
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Det är fortfarande ingen som sagt något som får en att tro att vi skulle införa detta. Därför blir det bara tramsigt påhitt.
Du menar att Sverige är fristående och inte en del av en europeisk rörelse mot mer kontroll och övervakning av medborgarna från en ansiktslös överhet?
Citera
2025-09-28, 21:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Du menar att Sverige är fristående och inte en del av en europeisk rörelse mot mer kontroll och övervakning av medborgarna från en ansiktslös överhet?

Det jag menar är att det som påstås inte finns någon anledning att tro. Håll dig till den saken utan att sväva ut en massa med trams.
Citera
2025-09-28, 21:29
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Det jag menar är att det som påstås inte finns någon anledning att tro. Håll dig till den saken utan att sväva ut en massa med trams.
Det är väl ett diskussionsforum? Annars behövs bara två inlägg. Startposten och ett svar som säger "Jaha" och sedan är tråden slut.

Men du är naturligtvis fri att rapportera mig om du tycker att jag bryter mot reglerna.
Citera
2025-09-28, 21:53
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Citat:
Men det är lite som att säga att en pastafariförsamling i Pajala har pass som visar att man inte varit i kontakt med aliens. Det betyder inte att Sverige har infört dessa pass. Det betyder att någon i Pajala är en idiot.

Precis samma som det skitsnacket som handlar om det digitala ID. I UK så hävdas det saker i trådstarten som jag nog skulle vilja ha lite källor på. Jag kollade lite närmare på det och det som hävdas i trådstarten verkar bara vara fake news för att bygga propaganda. Jag föll lite halvt för det. Skrev att om det är som det står i topic så låter det illa.

Så inte ens i England kommer det att bli som det står i trådstarten och hela tråden är därför endast propaganda för fake news.

I Sverige så finns det som sagt inte heller något som tyder på att vi skulle införa det. Vi ska ha ett digitalt ID som motsvarar dagens BankID. Varken mer eller mindre. Dock så kan jag tänka mig att det skulle vara väldigt praktiskt om vi på ett säkert sätt kunde föra med oss vår "hälsobok". Säg att man blir medvetslös i Thailand och en läkare kan kontrollera detta och ser att aha hen har den åkomman. Det var tur jag kollade så jag kunde sätta in rätt behandling så hen inte dog.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning

Citat:
Jo, vi införde det och jag skulle visa det.

vaccination records so they can use tools like CommonPass to safely return to travel, work, school and life, while
Denmark and Sweden to issue digital vaccine certificates

Several big names are linked to this pilot, (commonpass) not the least of which are the U.S. Customs and Border Protection and The Rockefeller Foundation, and to other schemes afoot. WEF
CommonPass, New Digital Health Passport to Restart Travel

hittills fått en hel del stöd från stater, företag och organisationer: Commonpass och IATA Travel Pass. Commonpass utvecklas av den schweiziska ideella organisationen The Commons Project <<<--- Å vad fint en ofarlig, ideel organisation ❤️
MEN! vänta nu... CommonPass är utvecklat av U.S. Customs and Border Protection, The Rockefeller Foundation, WEF o.s.v... ☠️

Väldigt viktigt föredrag Biometric Health Passports And The Panopticon
↑↑↑
Samma fast senare och någon som pratar om det (ska försöka se det)
Biometric Health Passports And Panopticon 04-11-24

Jag vet inte vad det är för något som UK ska införa, men misstankarna går till att det är samma skurkar som var inblandade under covid.
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2025-09-28 kl. 21:59.
Citera
2025-09-28, 21:54
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ofta när "konspirationsteoretiker berättar vad som sker i kuliserna och drar det i tangentens riktning så hånar folk med foliehatt och alla andra söndernötta invektiv ända till skrattet fastnar i halsen. Se upp är mitt tips.

+1 👍🏻
Citera
2025-09-28, 22:29
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Oh sweet baby Jesus!

Ett ID i en app på telefonen, som ett komplement till ett vanligt ID-kort. Vad chockerande. Samma sak som BankID, förutom att det inte kontrolleras av en kommersiell bankkartell.

Jag litar dock mer på IT-säkerheten när det kommer till kommersiella banker än staten.
Citera
2025-09-28, 22:52
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScorchPipe
Jag litar dock mer på IT-säkerheten när det kommer till kommersiella banker än staten.
Som om det skulle vara någon skillnad på stora banker och staten.
Citera
2025-09-28, 23:34
Medlem
Citat:
UK lanserar nu digital ID för alla medborgare. Det nuvarande ID:t kommer att bli ogiltigt, och de nya digitala ID:n ska framöver gälla om du någonsin vill fortsätta med ditt nuvarande jobb eller söka nytt, för det lät exakt såhär när PM i UK presenterade den.

https://www.bbc.com/news/articles/clyl3lzzed2o.amp

De presenterar idén att detta ska stoppa illegala invandrare från att ta sig in i UK, vilket också är ett sätt att lura rasisterna, eftersom de vet att rasisterna har låg IQ och går med på allt som har med invandring att göra.

Tanken är att det här digitala ID-kortet, som består av en QR-kod i en app, ska utökas, särskilt när man är ute och reser. Det kommer att inkludera dina bankkonton, din sjukförsäkring där man kan se vilka sjukdomar du har, var du har din skattehemvist, samt vilka brott du har begått och blivit dömd för. Din QR-kod ska också användas för att skapa konton på sociala medier så att myndigheterna kan spåra vilka kommentarer du skriver och hur mycket utsläpp du genererar, exempelvis om du har bil eller reser mycket med flyg.

Det hela ska egentligen hänga ihop med 20-minutes city, där du inom en zon är kontrollerad. Du får spendera en viss summa inom en viss zon eller köra din elbil inom den zonen, och allt detta ska kopplas till det här digitala ID:t.

https://www.tcpa.org.uk/collection/t...neighbourhood/

Regeringen och myndigheter kommer snabbt och enkelt frysa ditt konto om de ser något de ogillar.

Sverige har planer på att introducera detta i mitten av nästa år tillsammans med ett antal andra länder.

Vilket är "det nuvarande ID:t"?

Jag tvivlar på att förslaget skulle ha någon större effekt på svartarbetet, eller att det ens någonsin kommer att verkställas. Men någonstans kan man ju tycka att arbetsplatsinspektörer kanske får ett enklare jobb, och kanske hinner göra mer, om de faktiskt har ett inte alltför tidskrävande sätt att identifiera folk och deras rätt att arbeta på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in