Citat:
Ursprungligen postat av
ett2ett2ett2
Jag fick visa mitt vaccinpass när jag skulle in på en Julkör i kyrkan. Självklart hade jag inte vaccinerat mig, inte registrerat mig och hade inte heller en digital-telefon. Så jag smet in. (och smittade alla vaccinerade personer i kyrkan med covid, så två veckor senare var det begravningar nästan dygnet runt)
Men det är lite som att säga att en pastafariförsamling i Pajala har pass som visar att man inte varit i kontakt med aliens. Det betyder inte att Sverige har infört dessa pass. Det betyder att någon i Pajala är en idiot.
Precis samma som det skitsnacket som handlar om det digitala ID. I UK så hävdas det saker i trådstarten som jag nog skulle vilja ha lite källor på. Jag kollade lite närmare på det och det som hävdas i trådstarten verkar bara vara fake news för att bygga propaganda. Jag föll lite halvt för det. Skrev att
om det är som det står i topic så låter det illa.
Så inte ens i England kommer det att bli som det står i trådstarten och hela tråden är därför endast propaganda för fake news.
I Sverige så finns det som sagt inte heller något som tyder på att vi skulle införa det. Vi ska ha ett digitalt ID som motsvarar dagens BankID. Varken mer eller mindre. Dock så kan jag tänka mig att det skulle vara väldigt praktiskt om vi på ett säkert sätt kunde föra med oss vår "hälsobok". Säg att man blir medvetslös i Thailand och en läkare kan kontrollera detta och ser att aha hen har den åkomman. Det var tur jag kollade så jag kunde sätta in rätt behandling så hen inte dog.