2025-09-28, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Nej. Då kommer du friendzonea dig själv. Tänk inte på vad de är alls, det är inte din fokus.

Tänk på dig själv. Du går fram till andra och skojar med dem för att du tycker det är roligt att få andra att skratta.

Stockholm är en av världens mest singeltäta städer. Du letar väl bara på fel ställe. Se dig om, testa nya saker. Om du blir en människa som testar nya saker så kommer nytt folk och nya möjligheter att snacka med dem dyka upp på löpande band. Googla nåt som du tycker verkar vara kul. Klättring, pingis, matlagning, segling, fan vet jag.

Igen, framför datorn så kan du spendera år utan att hitta nån att prata med. Du måste kasta dig ut i livet.

Bor i en förort, känns inte bra att göra så här ute.
"Sno inte våra guzzar, bre!
Men det kanske bara är en del av det sociala spelet..? Jag har ingen lust att hamna i slagsmål. Kanske slutar att jag får en glasflaska i huvudet.
Citera
2025-09-28, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YouBetterSmile
Jag menade att man ska prata med de på samma sätt som man pratar med en vän, vi ska absolut inte vara vänner dock. Nej, det går inte.
Det är det alla säger.

Tror nog dom flesta kan hålla med om att man är vän med sin partner.
Finns attraktionen från start så riskerar du inte att bli fz och då är det positivt att ni blir vänner också.
Det blir ju inte hållbart i längden om du bara ser på henne som ett sexobjekt att tömma i.
Du vill väl va med någon som du kan chilla med också?
Laga lite mat, se film, åka på resa, eller göra ingenting ihop med men ändå må bra i sällskapet, och när ni får lust så knullar ni.

Citat:
Nu vågade inte jag agera på bruden som kollade in mig. Tack så mycket. Ta henne du, jävla gubbe. 🖕🏻
Boomer-fitta.

Fuck det här, jag kan inte.

Gubbe kan du va själv!

Citat:
Hur ska jag kunna veta vad det är?

Undrar du var som är en genuin komplimang?
Citera
2025-09-28, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SibenvonClark
Tror nog dom flesta kan hålla med om att man är vän med sin partner.
Finns attraktionen från start så riskerar du inte att bli fz och då är det positivt att ni blir vänner också.
Det blir ju inte hållbart i längden om du bara ser på henne som ett sexobjekt att tömma i.
Du vill väl va med någon som du kan chilla med också?
Laga lite mat, se film, åka på resa, eller göra ingenting ihop med men ändå må bra i sällskapet, och när ni får lust så knullar ni.

Gubbe kan du va själv!

Undrar du var som är en genuin komplimang?

Vad är en genuin komplimang?
Lahavana säger att man inte får tänka jag ska närma mig som en vän, för då skiter det sig.
Citera
2025-09-28, 19:42
Bannlyst
Citat:
Vad är en genuin komplimang?
Lahavana säger att man inte får tänka jag ska närma mig som en vän, för då skiter det sig.

Om du ser någon du tycker är attraktiv, vad är det som du lägger extra mycket märke till som gör att du finner personen just attraktiv?
Såklart tycker man att helheten är fin med människan som glittrar lite extra i ens ögon men ibland har personen något som verkligen är extra tilltalande. Och det som tilltalar dig lite extra kan bli en fin komplimang, om rätt formulerat och med rätt intentioner.
Citera
2025-09-28, 19:43
Bannlyst
Citat:
Om du ser någon du tycker är attraktiv, vad är det som du lägger extra mycket märke till som gör att du finner personen just attraktiv?
Såklart tycker man att helheten är fin med människan som glittrar lite extra i ens ögon men ibland har personen något som verkligen är extra tilltalande. Och det som tilltalar dig lite extra kan bli en fin komplimang, om rätt formulerat och med rätt intentioner.

Hon kanske verkar snäll och ha ett öga för andra människor. Kanske lyser som en aura om det runt henne.
Citera
2025-09-28, 19:48
Bannlyst
Hon den första jag låg med.
Hon hade något.
Det var det jag byggde vidare vår kontakt på.
Därför jag fick sätta henne, efter 3-4 månader.
Men 30 år av inaktivitet, man blir dum av det. Glömmer bort hur man gör.
Jag glömde, för att livet varit kaos hela tiden.
Sen angående dagispersonalen, som var bara kvinnor och 1 man, kvinnor ÄR väldigt caring/vårdande och beskyddande, det är naturlagar. Men de överreagerade som föreslog att jag skulle utredas. Jag ska ha lekt för mig själv på dagis, pga kaoset hemma.
Citera
2025-09-28, 19:52
Bannlyst
Citat:
Hon kanske verkar snäll och ha ett öga för andra människor. Kanske lyser som en aura om det runt henne.

Om du tycker eller tror det om henne så kan du prova att säga det till henne.
Du får kanske frågor på dina påstående.
Jaha, varför tror du det?
Om du ger komplimanger som är lite mer "personliga" kan det nog vara bra att vara lite beredd på efterföljden. Men om jag var du så hade jag tagit det som något positivt.
Om hon bara säger tack och sen vänder på klacken så vet du att hon inte är intresserad tillbaka.
Om hon blir nyfiken och undrande så har du en öppning!
Citera
2025-09-28, 19:58
Bannlyst
Citat:
Om du tycker eller tror det om henne så kan du prova att säga det till henne.
Du får kanske frågor på dina påstående.
Jaha, varför tror du det?
Om du ger komplimanger som är lite mer "personliga" kan det nog vara bra att vara lite beredd på efterföljden. Men om jag var du så hade jag tagit det som något positivt.
Om hon bara säger tack och sen vänder på klacken så vet du att hon inte är intresserad tillbaka.
Om hon blir nyfiken och undrande så har du en öppning!

Vad tycker du jag ska säga då?
Citera
2025-09-28, 20:01
Bannlyst
Citat:
Vad tycker du jag ska säga då?

Du svarar bara ärligt. Enkelt.
Citera
2025-09-28, 20:07
Bannlyst
Citat:
Du svarar bara ärligt. Enkelt.

Att jag tycker hon ser snäll ut, om jag nu tycker det?
Utan att kunna förklara varför.
Citera
2025-09-28, 20:12
Medlem
Citat:
Jag menade att man ska prata med de på samma sätt som man pratar med en vän, vi ska absolut inte vara vänner dock. Nej, det går inte.
Det är det alla säger.

Alltså nja. Du kan inte prata spel, bilar, dank memes, och annat snubbigt som hon inte bryr sig om. Att bli bra på att ragga handlar om att connecta med kvinnans alla olika behov.

Så på ett sätt ja, du vill vara lika avslappnad som du är när du hänger med dina vänner. Men du kan inte enbart tänka att det är en vän. Jag skulle bara släppa hela jäkla vängrejen, glöm bort den. Snacka med tjejen som att det är en skön människa du vill hänga med.
Citera
2025-09-28, 20:20
Medlem
Citat:
Bor i en förort, känns inte bra att göra så här ute.
"Sno inte våra guzzar, bre!
Men det kanske bara är en del av det sociala spelet..? Jag har ingen lust att hamna i slagsmål. Kanske slutar att jag får en glasflaska i huvudet.

Ah trist situation. Undvik bråk till varje pris. Folk är sjuka i huvudet. Blattar är svaga men de kommer likt GB glass alltid i tre pack, ibland med knivar och annat.

Du får vara lite smart. Sök på Facebook och annat. Finns säkert event du kan gå på, ställen dit blattar aldrig skulle gå.

Åk till fjällen och åk skidor, sista stället du ser en blatte på. Gå på nån vinmässa, alkohol är väl haram för dem. Bokklubb, de är alla analfabeter.

Du måste tänka utanför boxen och börja våga att testa nya grejer. Ju mer du själv utvecklas i livet desto mer tjejer kommer att finnas runt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in