2025-09-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty4
På samma sätt borde man låsa forumen för de som sitter och smutskastar andra på sociala medier.
(läs N och J)
Låses som låses
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-28 kl. 15:45.
Citera
2025-09-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePonyGirl
Blir garanterat avstängd för detta men jag tycker verkligen det är märkligt att den här tråden är fylld med inlägg från konton som använder samma skriftspråk, stavar fel på samma ord och använder punkter på samma anmärkningsvärda vis. Andra konton använder emojis på exakt samma vis.

Samma konton svarar ofta varandra, inom loppet av bara några minuter, med ganska platta medhåll och OT-inlägg som till exempel ”🎯🎯🎯” som inte på något vis kan anses vara ”kvalitet före kvantitet”. Så ser det normalt inte ut i trådar på Flashback.

Skriver man något kommer alltså svar från fem olika konton med samma skriftspråk inom loppet av bara några minuter. Är det inte väldigt intressant att alla dessa unika konton skulle ha exakt samma aktivitetsmönster, vara inloggade samma tider på dygnet och helt enkelt hänga här med sådan gemensam intensitet? Varje dag, hela tiden.

Alla som säger emot eller försöker nyansera dessa konton blir anklagade för påhopp och mobbing.

Jag scrapeade de 30 senaste sidorna av tråden och drog genom AI, som höll med om att det finns för många likheter mellan kontona för att det faktiskt skulle vara olika personer.

Det är uppenbart att den här tråden förpestats av en eller två personer med multipla konton som bestämt sig för att ägna all sin vakna tid åt att smutskasta N*cc*.

En skvallertråd har väl all rätt att vara just en skvallertråd, men någonstans finns det väl ändå en gräns för när en skvallertråd övergår i att vara en ren smutskastningsplattform? Engagemanget i den här tråden speglar knappast allmänintresset för varken N*cc* eller Andr*as.

Jag tycker moderatorerna borde låsa den här tråden en tid, helt enkelt för att den så uppenbart blivit kapad av några få personer som missbrukar den yttrandefrihet Flashback står för.

Detta du nämner ovan har setts över tidigare och är inget nytt i sig.
Det förekommer luftslott i alla forum men som vi alla vet så är det förbjudet att skriva på Fb med flera olika "fiktiva" konton och när det uppdagas blir personen avstängd direkt.

Om man med säkerhet vet med sig eller misstänker att så är fallet så gör man klokast i att rapportera det direkt till en MODERATOR som får se över saken.

Eftersom du anar med hjälp av AI eventuella "dubbla konton" och personangrepp så har jag därav tagit mig tiden att vandra tillbaka lite historiken.

Det enda jag kan se är att det faktiskt finns ett flertalet meningar där det förekommer personliga påhopp och där den/de som oförskyllt blivit angripen av angriparen bara har försökt att svara tillbaka högt undrande.

(Skall sägas att det Ej är de stadigvarande/återkommande profilerna som hängt med länge här som initierar några påhopp/kränkningar/sarkasmer etc. vad jag kan se).

Det ser mer ut som om det är den personen/ de personerna som går in och överlag försvarar N i mångt och mycket och som frångår ämnet genom att lägga tid på glåpord direkt riktat till den som citeras.
Misstolka mig ej.
Det ligger absolut inget fel i att tycka olika och eller att stå för sina åsikter men problemet ligger inte där, utan snarare på hur/på vilket sätt man väljer att uttrycka sig.

Den/de använder i vissa inlägg ett icke lämpligt språkbruk direkt mot personen ifråga vilket gör att den citerade då tvingas stå till svars.
Denna typ av konversationer skapar sedan ett sammelsurium av vilda meningar som lätt skulle kunna undvikas om man visar respekt från början.

Du nämner att en viss/vissa i tråden lägger All sin vakna tid på att "SMUTSKASTA N"? Då har du nog missuppfattat syftet med tråden en smula.

Återigen. I denna tråd delar man tankar, funderingar, information och nyhets-skvaller kring NH och ser man lite till det som faktiskt hänt sedan LI 2023 så går det inte att hitta fler goda ting än det motsatta.

Mig veterligen använder ingen All sin vakna tid till att skriva här.
Det har hänt att det gått flera dagar innan någon gör ett inlägg, men allt regleras ju beroende på hur mycket det är som händer om ämnet för stunden. Just i detta skede sker det mycket kring NH och då blir det per automatik fler inlägg.

Peace......
Senast redigerad av Artmovie 2025-09-28 kl. 16:22.
Citera
2025-09-28, 15:57
Medlem
På sm lägger hon och V upp fina glädjefyllda bilder om hur det är i deras familj.
Då ’leker’ dom enligt tråden. Som om dom är nåt annat än familj. V och N blev så lyckliga när dom fick veta att familjen växer. Det skulle naturligtvis också snackas skit om med kommentarer som att det har C mormor sett till och yada yada
Citera
2025-09-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Bestämmer du vilka benämningar andra familjer ska ha? Din egen familj, helt ok, men inte andras. Att du inte tycker att andra ska göra så är nåt helt annat och för att få fram det så behöver man inte svärta ner hela familjen.

Det är en viss skillnad på att ha en uppfattning om vad man ser som lämpligt/bäst för ett barn i ett diskussionsforum eller ej och att praktiskt bestämma.

Skilj gärna på sak och sak så förstår du mitt inlägg bättre.
Citera
2025-09-28, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harsmarley
Du skriver precis det jag tänkt också när jag läst hela denna tråd. Bortförklaringar från honom tyvärr tror jag. Nu har jag bara läst fram tills ditt svar och ser det är många sidor kvar framåt att läsa och sett att det kommit ut ett uttalande från A att han är fastställd pappa nu. Ska läsa vidare i tråden men ska bli spännande att se om han flyttar närmare nu då så han kan vara mer delaktig i Cs liv.

Nicci har "flyttat" till Karlstadtrakten med dotter men "bor" och skriven i Stockholm, Ekerö.
Vart ska A flytta nu menar du?🤷‍♀️
Citera
2025-09-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Det förekommer luftslott i alla forum men som vi alla vet så är det förbjudet att skriva på Fb med flera olika "fiktiva" konton och när det uppdagas blir personen avstängd direkt.

Om man med säkerhet vet med sig eller misstänker att så är fallet så gör man klokast i att rapportera det direkt till en MODERATOR som får se över saken.

Eftersom du anar med hjälp av AI eventuella "dubbla konton" och personangrepp så har jag därav tagit mig tiden att vandra tillbaka lite i chatt-historiken.

Det enda jag kan se är att det faktiskt finns ett flertalet meningar där det förekommer personliga påhopp och där den/de som oförskyllt blivit angripen av angriparen bara har försökt att svara tillbaka högt undrande.

(Skall sägas att det Ej är de stadigvarande/återkommande profilerna som hängt med länge här som initierar några påhopp/kränkningar/sarkasmer etc. vad jag kan se).

Det ser mer ut som om det är den personen/ de personerna som går in och överlag försvarar N i mångt och mycket och som frångår ämnet genom att lägga tid på glåpord direkt riktat till den som citeras.
Misstolka mig ej.
Det ligger absolut inget fel i att tycka olika och eller att stå för sina åsikter men problemet ligger inte där, utan snarare på hur/på vilket sätt man väljer att uttrycka sig.

Den/de använder i vissa inlägg ett icke lämpligt språkbruk direkt mot personen ifråga vilket gör att den citerade då tvingas stå till svars.
Denna typ av konversationer skapar sedan ett sammelsurium av vilda meningar som lätt skulle kunna undvikas om man visar respekt från början.

Du nämner att en viss/vissa i tråden lägger All sin vakna tid på att "SMUTSKASTA N"? Då har du nog missuppfattat syftet med tråden en smula.

Återigen. I denna tråd delar man tankar, funderingar, information och nyhets-skvaller kring NH och ser man lite till det som faktiskt hänt sedan LI 2023 så går det inte att hitta fler goda ting än det motsatta.

Det har hänt att det gått flera dagar innan någon gör ett inlägg, men allt regleras ju beroende på hur mycket det är som händer om ämnet för stunden. Just i detta skede sker det mycket kring NH och då blir det per automatik fler inlägg.

Peace......
Mig ’veterligen’ har definitivt den du citerar INTE missuppfattat trådens syfte.
Citera
2025-09-28, 16:13
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:

Eftersom du anar med hjälp av AI eventuella "dubbla konton" och personangrepp så har jag därav tagit mig tiden att vandra tillbaka lite i chatt-historiken.

Misstolka mig ej.

Peace......

Jag har självklart anmält allt jag kunnat konstatera kring likheter mellan användarkonton till moderatorerna.

Ja, det är en skvallertråd men någonstans går ju gränsen för vad som är skvaller och vad som är att fingera antalet intresserade för att styra en diskussion. Det är verkligen mycket tråkigt att se hur några få individer utnyttjar den yttrandefrihet som Flashback står för genom att antingen nyttja multipla konton eller använda sig av textbotar.

Att vissa användare i tråden verkar vara mycket känsliga och upplever sig påhoppade får stå för dem, det här är trots allt en tråd på Flashback i vilken flera användare ägnat oceaner av tid åt att smutskasta en influencer. Lite sarkastiska kommentarer kan man nog tåla.

I övrigt verkar du ha missuppfattat att den här tråden skulle vara en ”chatt”. Det påpekade en moderator redan i januari.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
OT raderat. Detta är ingen chatt.

/Mod

Senast redigerad av BluePonyGirl 2025-09-28 kl. 16:17.
Citera
2025-09-28, 16:17
Medlem
Citat:
Att sitta att hata på ett litet barns mamma, mormor och varenda person i familjen och nu även pappa och farfar är för mig ett sjukt beteende och inte på något vis ett sätt att visa att man står på barnets sida.
Ni drar tillåmed in döda familjemedlemmar med en massa skitsnack.
Du tycker att N beter sig illa mot A för att det handlar om ett barn…men att du m.fl. håller på att hata på barnets familj dag ut och dag in är bara sunt eller???
Och sen försvarar ni er med att dom får skylla sig själva.

OJ. Vadan denna aggressivitet? 🙈

Vad är det du citerar med mitt inlägg.
Inget av det du nämner står skrivet i det inlägget jag skrivit ovan??!!

Förtydligande:
Det är ingen här som hatar på någon. Ordet hat kommer jag aldrig att plocka ur min mun. Det är helt och hållet din egen uppfattning och det får stå för dig.
.
Det som sker kring NH det sker och kommer så även att skrivas om här till dess att tråden dör.....

(Om man inte mår så bra av att läsa vissa inlägg i det som skrivs i en tråd så bör man möjligen fundera på att lämna den därhän).
Citera
2025-09-28, 16:39
Medlem
Citat:
Använder man sig av personliga påhopp så har man till viss del misstolkat trådens syfte. Sedan hur du uppfattar var den gränsen går får stanna hos dig.

F.ö. Är jag inte här för att slänga slagkäft utan önskar gärna hålla mig till trådens ämne.

Tack🙏
Mig ’veterligen’ är det inga påhopp i tråden. Sarkasm är inte påhopp.

Men att snacka så mycket skit det bara går om en influenser och hennes familj brukar klassas som hat av dom flesta. Och det påverkar nog barnet mer än att V är hennes pappa.
För övrigt pratar jag gärna också om trådens ämne fast på ett sätt utan hat mot familjen.
Dvs på det sätt du m.fl. tycker är provocerande och försvar.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-09-28 kl. 16:50.
Citera
2025-09-28, 17:10
Medlem
Citat:
Mig ’veterligen’ är det inga påhopp i tråden. Sarkasm är inte påhopp.

Men att snacka så mycket skit det bara går om en influenser och hennes familj brukar klassas som hat av dom flesta. Och det påverkar nog barnet mer än att V är hennes pappa.
För övrigt pratar jag gärna också om trådens ämne fast på ett sätt utan hat mot familjen.
Dvs på det sätt du m.fl. tycker är provocerande och försvar.
.
Nu är det inte bara sarkasm. det handlar om utan även direkta personliga påhopp.

Det bör nämnas att N har ett stort ansvar som Influencer vad hon lägger ut och hur hon marknadsför sig själv.
N skall föregå som en god förebild inför sina barn och tittar man på hur hon öppet agerat mot A så blir man orolig som betraktare.

Tror ingen i denna tråd hatar N eller någon i hennes närhet....
Men det fråntar inte hur N agerar/agerat & det allmänheten faktiskt får/fått ta del av under en längre tid.

Jag hoppas verkligen att N mognar i sin mammaroll framgent och att V är en trygg, stark karaktär som gör allt för att familjen ska känna sig älskad och hålla ihop.
Citera
2025-09-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knappast.......
Jag tycker nästan alla "skvallertrådar" ser likadana ut. Det är bl.a. mitt inlägg du syftar på och mina inlägg har inte en likhet med andras. Det kan inte ens AI hålla med om (inlägget jag reagerade på blev även kritiserat av en annan medlem) Det är många som har samma åsikter om N på andra plattformar med. Det lär ju knappast vara samma personer som skriver där med?

Men visst kan det se trist ut när många skriver om en och samma person på ett ställe. Men går man ut med så mkt offentligt måste man tåla kritik. Jag är själv en gammal följare till J och N, har aldrig tyckt illa om familjen.

Sen har allt urartat och man undrar vad som pågår
Menar du att dom INTE tål kritik? Sällan jag ser personer som tål så mycket kritik som just dom !!
Citera
2025-09-28, 17:19
Medlem
BluePonyGirls avatar
Citat:
OJ. Vadan denna aggressivitet? 🙈

Vad är det du citerar med mitt inlägg.
Inget av det du nämner står skrivet i det inlägget jag skrivit ovan??!!

Förtydligande:
Det är ingen här som hatar på någon. Ordet hat kommer jag aldrig att plocka ur min mun. Det är helt och hållet din egen uppfattning och det får stå för dig.
.
Det som sker kring NH det sker och kommer så även att skrivas om här till dess att tråden dör.....

(Om man inte mår så bra av att läsa vissa inlägg i det som skrivs i en tråd så bör man möjligen fundera på att lämna den därhän).

Det är ett påhopp att anklaga andra för aggressivitet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur kan du sjunka så lågt att du väljer att tolka om någon är aggressiv eller inte? Tänk om det är en person med aggressionssvårigheter som sitter bakom skärmen, då borde du faktiskt kunna respektera det. 😤

Helt sjukt att ägna sig åt sådana här allvarliga personliga påhopp i tråden!

Jag tycker att vi ska diskutera det tråden är till för, d.v.s. att skvallra om Nicci Hernestig. Gud vilken härlig tjej hon verkar vara! En så sjukt mysig morsa! Tycker också att det är inspirerande att hon faktiskt vågar bryta normer och tar mycket hjälp med sitt barn så att hon också kan göra sådant som ingår i jobbet som influencer.

Har faktiskt aldrig sett något i hennes kanaler som gör att varningsklockorna ringer nu när jag tänker efter ordentligt. 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in