Citat:
Ursprungligen postat av
BluePonyGirl
Blir garanterat avstängd för detta men jag tycker verkligen det är märkligt att den här tråden är fylld med inlägg från konton som använder samma skriftspråk, stavar fel på samma ord och använder punkter på samma anmärkningsvärda vis. Andra konton använder emojis på exakt samma vis.
Samma konton svarar ofta varandra, inom loppet av bara några minuter, med ganska platta medhåll och OT-inlägg som till exempel ”🎯🎯🎯” som inte på något vis kan anses vara ”kvalitet före kvantitet”. Så ser det normalt inte ut i trådar på Flashback.
Skriver man något kommer alltså svar från fem olika konton med samma skriftspråk inom loppet av bara några minuter. Är det inte väldigt intressant att alla dessa unika konton skulle ha exakt samma aktivitetsmönster, vara inloggade samma tider på dygnet och helt enkelt hänga här med sådan gemensam intensitet? Varje dag, hela tiden.
Alla som säger emot eller försöker nyansera dessa konton blir anklagade för påhopp och mobbing.
Jag scrapeade de 30 senaste sidorna av tråden och drog genom AI, som höll med om att det finns för många likheter mellan kontona för att det faktiskt skulle vara olika personer.
Det är uppenbart att den här tråden förpestats av en eller två personer med multipla konton som bestämt sig för att ägna all sin vakna tid åt att smutskasta N*cc*.
En skvallertråd har väl all rätt att vara just en skvallertråd, men någonstans finns det väl ändå en gräns för när en skvallertråd övergår i att vara en ren smutskastningsplattform? Engagemanget i den här tråden speglar knappast allmänintresset för varken N*cc* eller Andr*as.
Jag tycker moderatorerna borde låsa den här tråden en tid, helt enkelt för att den så uppenbart blivit kapad av några få personer som missbrukar den yttrandefrihet Flashback står för.
Detta du nämner ovan har setts över tidigare och är inget nytt i sig.
Det förekommer luftslott i alla forum men som vi alla vet så är det förbjudet att skriva på Fb med flera olika "fiktiva" konton och när det uppdagas blir personen avstängd direkt.
Om man med säkerhet vet med sig eller misstänker att så är fallet så gör man klokast i att rapportera det direkt till en MODERATOR som får se över saken.
Eftersom du anar med hjälp av AI eventuella "dubbla konton" och personangrepp så har jag därav tagit mig tiden att vandra tillbaka lite historiken.
Det enda jag kan se är att det faktiskt finns ett flertalet meningar där det förekommer personliga påhopp och där den/de som oförskyllt blivit angripen av angriparen bara har försökt att svara tillbaka högt undrande.
(Skall sägas att det Ej är de stadigvarande/återkommande profilerna som hängt med länge här som initierar några påhopp/kränkningar/sarkasmer etc. vad jag kan se).
Det ser mer ut som om det är den personen/ de personerna som går in och överlag försvarar N i mångt och mycket och som frångår ämnet genom att lägga tid på glåpord direkt riktat till den som citeras.
Misstolka mig ej.
Det ligger absolut inget fel i att tycka olika och eller att stå för sina åsikter men problemet ligger inte där, utan snarare på hur/på vilket sätt man väljer att uttrycka sig.
Den/de använder i vissa inlägg ett icke lämpligt språkbruk direkt mot personen ifråga vilket gör att den citerade då tvingas stå till svars.
Denna typ av konversationer skapar sedan ett sammelsurium av vilda meningar som lätt skulle kunna undvikas om man visar respekt från början.
Du nämner att en viss/vissa i tråden lägger All sin vakna tid på att "SMUTSKASTA N"? Då har du nog missuppfattat syftet med tråden en smula.
Återigen. I denna tråd delar man tankar, funderingar, information och nyhets-skvaller kring NH och ser man lite till det som faktiskt hänt sedan LI 2023 så går det inte att hitta fler goda ting än det motsatta.
Mig veterligen använder ingen All sin vakna tid till att skriva här.
Det har hänt att det gått flera dagar innan någon gör ett inlägg, men allt regleras ju beroende på hur mycket det är som händer om ämnet för stunden. Just i detta skede sker det mycket kring NH och då blir det per automatik fler inlägg.
Peace......