Citat:
Ursprungligen postat av
spyder123
Inser du själv hur dum du låter nu? Du verkar ju generellt rätt smart så jag blir besviken när jag ser en sådan kognitiv dissonans. Jag har precis skrivit till dig (dock som du av någon anledning inte citerade) att mängder av experter på området ser kriminalisering som bara politiskt motiverad stigma utan någon form av vetenskaplig förankring. Kriminologer, sociologer, WHO, The Lancet. Alla anser att en stigmatisering och repressiv narkotikapolitik är skadlig. Ändå så faller du tillbaka till detta riktigt riktigt dumma påstående att man endast bryr sig om ämnet för att man är drogberoende. Skäms!
Ja, jag är smart, och jag har kommenterat det av dig riktat till mig värt att kommentera så här en söndag, så nej, skammen uteblir.
Här är din posthistorik i tråden:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=245854&threadid=3696 800
- det är inte direkt så att den genomsyras av stoff av akademisk karaktär som förtjänar en mer tidskrävande eller seriös post.
Sedan lägger du dig i en kommentar jag skrev till Schicklgrubblare som kommenterade
TS.
Det är ett faktum att det i Sverige finns ohyggliga samhällsproblem varav Schicklgrubblare nämnde några få, när då ts - som uppenbart väljer att knarka och är förbannad över att ha drabbats av konsekvenserna av sina val - formulerar en tråd om att svenskar behöver organisera sig för att avkriminalisera/legalisera gräs - ja då gäller defintivit:
Citat:
"Fokuset visar knarkets betydelse i individens liv. Att i sådant läge hävda att man inte har ett beroende är onekligen att göra sig själv till ett intressant studieobjekt."