2025-10-02, 20:50
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ja, egentligen är det samma här. Ville mest dra till med det religiösa för att dåren i sin ignorans började snacka om dekadens, när han vet noll.

Personligen är jag en synkretist, unitarist, monadist eller något i den stilen om något religiöst ska vara inblandat och tror att det finns en högre mening till att människan ska komma i kontakt med sinnesexpanderande substanser. Sen vilken konkret Gud det är behövs inte specificeras, det är dock bara passande med bibeln då de flesta västerlänningar har någorlunda koll på den.
Jo, jag brukar i förbifarten också säga att "det står till och med i Bibeln" men det är inget jag egentligen använder som argument. Det står liksom rätt mycket dumt i den. En hel del bra saker också för den delen, men allt för mycket dumt.
Citera
2025-10-05, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Sedan kommer många av dem att fastna i drogträsket. Och då kommer de se världen från dess mest ruttna sida.

Det är tvärtom. De tar droger hela tiden för att de redan har sett världen från dess mest ruttna sida och inte längre kan stå ut nyktra.
Citera
2025-10-12, 21:01
Medlem
Nej. De är festsugna, naiva, okunniga och omogna. Och sen de där i skiten. Blir tandlösa, gråa i hyn och trögtänkta.
Citat:
Ursprungligen postat av Book-Nerd
Det är tvärtom. De tar droger hela tiden för att de redan har sett världen från dess mest ruttna sida och inte längre kan stå ut nyktra.
Citera
2025-10-16, 20:02
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Book-Nerd

Det är just detta som gör att normalt folk inte vill ha Cannabis lagligt. Det handlar om att människor helt enkelt flyr verkligheten, offerkoftor, allt är hemskt, för svaga mentalt för att söka det som är vackert. Aldrig att jag skulle vilja ha farliga offer runt min familj. Offermentalitet är grunden till hat mot andra oliktänkande, speciellt när de hamnar i grupp.
Citera
2025-10-16, 20:24
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssvin
Det är just detta som gör att normalt folk inte vill ha Cannabis lagligt. Det handlar om att människor helt enkelt flyr verkligheten, offerkoftor, allt är hemskt, för svaga mentalt för att söka det som är vackert. Aldrig att jag skulle vilja ha farliga offer runt min familj. Offermentalitet är grunden till hat mot andra oliktänkande, speciellt när de hamnar i grupp.
Det är sött att du försöker låta som att du vet vad du pratar om.
Citera
2025-10-17, 09:52
Medlem
manssvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är sött att du försöker låta som att du vet vad du pratar om.

Kram 🙂

Dock är det bara logiskt att om du mår bra som människa, är frisk och glad och kan se kärleken och söka den även om det är svårt ibland, så behöver man inte ta droger för att fly.

Men du behöver vara stark och göra det medvetet och ja det tar energi att söka gott då vår natur är ute efter att söka fel.

Är du frisk behöver du inte medicin, sedan luras många av tex sådana som är drogbrukande själva , att det kan bli än bättre och vips har de i missär fler jämlika varav ordspråket misery wants company.
Senast redigerad av manssvin 2025-10-17 kl. 09:59.
Citera
2025-10-17, 11:45
Medlem
Citat:
Kram 🙂

Dock är det bara logiskt att om du mår bra som människa, är frisk och glad och kan se kärleken och söka den även om det är svårt ibland, så behöver man inte ta droger för att fly.

Men du behöver vara stark och göra det medvetet och ja det tar energi att söka gott då vår natur är ute efter att söka fel.

Är du frisk behöver du inte medicin, sedan luras många av tex sådana som är drogbrukande själva , att det kan bli än bättre och vips har de i missär fler jämlika varav ordspråket misery wants company.

Fast han har rätt. Du snackar om max 5% av den rökande befolkningen, och vet egentligen inte vad du snackar om.

Vad är dina fördomar om de resterande 95% som inte röker för verklighetsflykten utan sköter sina liv exemplariskt men hellre väljer att röka en gås på fredag kväll och chilla istället för att ta ett glas vin eller en öl?
Citera
2025-10-17, 18:07
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Kram 🙂

Fast alltså, jag är en förespråkare att man ska ta droger när man mår bra, inte för att att må bra.

Du låter för övrigt religiös. Bully for you.
Citera
2025-10-22, 15:07
Medlem
I vanlig ordning så blir det tjafs och bråk. Man ser tydligt att politikerna bara anpassar sig efter den dumma befolkningen.
Citera
2025-11-06, 02:06
Medlem
FredochFrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comradee
Hej jag är en programmerare och systemutvecklare som fick en dum idé, vill se vad ni tycker.

Sverige kör fortfarande på nolltolerans mot cannabis, trots att halva västvärlden redan insett att det är både ovetenskapligt och kontraproduktivt. Vi kriminaliserar vanliga människor, fyller rättssystemet med bagateller och låtsas att det “räddar liv”.

Jag tycker det räcker nu. Personligen har jag blivit tagen av polisen för eget bruk och riskerar nu en brottsbelastning – inte för våld, inte för stöld, inte för något som skadar någon annan – utan för att jag rökte en planta som är laglig i Tyskland och halva USA.

Frågan till er är: ska vi fortsätta sitta och gnälla på Flashback, eller ska vi faktiskt börja organisera oss?
Jag vet att man inte får göra reklam här, så jag länkar ingenting. Men om du är seriös med att vilja se en förändring – skriv i tråden eller skicka ett PM.

Det är många fler än man tror som tycker att cannabis borde åtminstone avkriminaliseras. Om vi samlar oss kan vi göra skillnad.

Vad säger ni – är ni redo att göra mer än att bara skriva inlägg? om vi är fler än 100.000 personer då kommer jag att lansera en politisk kampanj. Egen hemsida, organisation. Som utmanar the status quo på riktigt.

Hej Ts, Ursäktar sent svar i denna tråd, bra initiativ. Jag ville bara meddela att jag är villig att organisera mig/delta på alla sätt det går i och för saken. Mitt liv har nyligen gjorts omöjligt ändå p.g.a detta.

Jag har levt halva mitt liv i nära relation med cannabis, de tre senaste åren enbart med CBD. Så på något sätt, hur galet och dumt det än låter, är timingen ganska "perfekt", då jag inte kan betrakta mig själv som skyldig för det jag åtalats och nu dömts för, för första gången "typ någonsin" :P Jag har under mer än 16 år tagit körkort, kört bil, tagit examen, landat två tillsvidareanställningar och under bl a sex år arbetat som statstjänsteman på en välkänd myndighet, och samtidigt "fört" ett cannabisbruk. På grund av min situation är jag eventuellt villig att genom min identitet om så krävs föra "kampen" framåt, vidare, till eventuellt något - om "exempel", "talespersoner", eller andra roller jag kan tänkas bidra i och som med skulle vara av användning för dig, jag har ändå ingenting att förlora. Och jag vet att förändring är nödvändig, livsviktig och gynnsam på många olika sätt.

Eftersom jag inte kan/får stå till folkets och rikets tjänst längre, så erbjuder jag mig därför å dig och står till förfogande! Alla steg framåt i frågan skulle ändå vara till folkets och rikets nytta!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in