2025-09-28, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Det jag tycker är konstigt med allt det här är att de båda beter sig som att de är stolta över att han har varit otrogen mot henne. I min värld tar ett förhållande slut efter att en sån här sak har uppdagats. Här väljer båda att skrattandes gå ut med det offentligt och prata om det på ett sätt som att de tänker tillbaks på gamla trevliga minnen de har från tidigare i förhållandet.
Håller med. Det är jättekonstigt hela historien! Ja, mycket omkring oss kan ju förklaras av olika former av missbruk men det här tyder ju snarare på bekräftelsebehov. Något helt annat. Att gå in i detta som fru och ta del av hela sörjan är jättemärkligt för mig. Att bli bedragen en gång är ju tillräckligt. Att leva i en lögn år efter år… Men vi är ju olika. Och om de anser sig vara lyckliga idag så är det ju bara bra för dom. För mig ekar det hela tomt och tragiskt. Och jag blir illa berörd. Tror inte det här gynnar någon av deras karriärer? Så kända var de ju inte från början men kommer nu enbart bli ihågkomna för detta sliskiga och smått obehagliga
Citera
2025-09-28, 10:34
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombatPig
Det jag tycker är konstigt med allt det här är att de båda beter sig som att de är stolta över att han har varit otrogen mot henne. I min värld tar ett förhållande slut efter att en sån här sak har uppdagats. Här väljer båda att skrattandes gå ut med det offentligt och prata om det på ett sätt som att de tänker tillbaks på gamla trevliga minnen de har från tidigare i förhållandet.

Jag förstår om man inte tror på deras sexberoendehistoria men det är den linje de kör och att de inte betraktar alla kvinnor som vanlig otrohet, så därför blir väl deras reaktioner annorlunda. Jag är som sagt helt med på att man inte tror på sexberoendegrejen, även om det är möjligt att det är sant.

Har man läst boken är det väldigt tydligt att det de berättar (om det är sant, det vet ju bara han) låter precis som beroendeproblematik. Så menar att med den backstoryn så är det inte konstigt att de inte pratar om det som om han varit otrogen på "vanligt" sätt.
Citera
2025-09-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Ja, allt verkar så förberett på något sätt. Skriva listor...

VARFÖR skrev han listor på alla han legat med?
Citera
2025-09-28, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabutt
VARFÖR skrev han listor på alla han legat med?

Kan ju vara en del av Christoffers beteende. Att kunna gå tillbaka och fantisera om vad han gjort med kvinnan/kvinnorna.
Citera
2025-09-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Kan ju vara en del av Christoffers beteende. Att kunna gå tillbaka och fantisera om vad han gjort med kvinnan/kvinnorna.

Eller vad de gjort med honom. De kanske var roligare i sängen än Julia är. Men finns det en förklaring från honom själv till varför han skrev listorna?
Citera
2025-09-28, 12:41
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Eller vad de gjort med honom. De kanske var roligare i sängen än Julia är. Men finns det en förklaring från honom själv till varför han skrev listorna?

Det var ju hon som ville det, hon ville veta vilka de var.
Citera
2025-09-28, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Det var ju hon som ville det, hon ville veta vilka de var.

Så listorna är en efterhandskonstruktion fritt efter Wollters minne på begäran av Julia?
Citera
2025-09-28, 12:57
Medlem
"Min pappa är starkare än din pappa!". -"Min pappa har knullat fler kvinnor än din pappa!".

Undrar hur barnen påverkas av detta och om paret haft det med i tankarna när dem ville bli det officiellt mest dysfunktionella paret i Sverige.
Citera
2025-09-28, 13:00
Medlem
Wollter kan mycket väl ha fortsatt sitt ”beteende”. Och då är det inte frågan om någon vanlig simpel otrohet. Åhnej, han har bara fått återfall. Det kan han inte rå för, han är ju sjuk i sitt missbruk. 🤡

Det kanske är extra spännande att vara otrogen nu. Sedan kan han dra med sin del av pengarna från bokframgången. Förmodligen gifter han om sig med någon yngre förmåga. Som han också är otrogen mot.
Citera
2025-09-28, 13:24
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Så listorna är en efterhandskonstruktion fritt efter Wollters minne på begäran av Julia?

Ja precis. Hon ville ju kontakta alla och skälla. Via brev och Facebook blev det mestadels.
Citera
2025-09-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Ja precis. Hon ville ju kontakta alla och skälla. Via brev och Facebook blev det mestadels.

Fast det ingick i terapin att försöka komma ihåg alla tillfällen och skriva en lista, enligt boken. Han skriver också att han inte kommer ihåg alla.
Citera
2025-09-28, 18:15
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Fast det ingick i terapin att försöka komma ihåg alla tillfällen och skriva en lista, enligt boken. Han skriver också att han inte kommer ihåg alla.

Ja just det så var det. Men gjorde han det i terapin efter att ha berättat för Julia och hon ville veta alla eller gjorde han det före? Minns inte riktigt i vilken ordning det kom. Ja dessa 80-90 st kan ju vara toppen av isberget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in