Någon som orkar berätta lite mer, är inte premium?
Vet inte riktigt hur mkt man får ctrl v:a, men här kommer ett axplock.
Tidig konfrontation med svärmor:
Upptäckten får honom att stanna upp. I samma veva är han nära att bli konfronterad av sin svärmor, något som skildras i boken:
”Jag säger bara det, jag litar inte på dig. Vet inte riktigt var jag har dig. Vet Julia det?”
Vad vet hon? Har hon hört något? Nu gäller det att vara jävligt tydlig, tänker jag.
”Om du menar att jag är otrogen mot din dotter så kan du glömma det”, säger jag med eftertryck.”
Lista på kvinnor som nämns i boken:
SANDRA, maskör, i Wollters lägenhet på Gärdet i oktober 1998.
VERONICA, på Södermalm i oktober 1998.
RAKEL, på Södermalm i oktober 1998.
JONNA, i Wollters badkar i hans lägenhet på Gärdet, i november 1998.
DINA, på Kungsholmen i november 1998.
ANONYM, på krogen i december 1998.
GAMMAL FLIRT, telefonsex.
FREJA, under en segling i Karibien.
ANONYM, en kompis till en kollega, i Rom.
MALIN, Wollter träffar henne sex till åtta gånger runt 2001. De sover även över hos varandra.
ALICIA, i en gästlägenhet i Malmö 2003.
LOVISA, syster till en av Dufvenius kolleger på Dramaten. Beskrivs först som ett hångel, men det är mer.
KARLA, Wollter hånglar med henne i maj 2004. När hon vill berätta för sin pojkvän tvingas även Wollter berätta, eftersom Dufvenius känner pojkvännen.
ANNA, på en toalett i New York, 2004.
ANONYM, i Göteborg i september 2004.
ANONYM, i Göteborg i december 2004.
ANONYM, I New York i april 2005.
ANONYM, i Skagen i maj 2005.
VÄN TILL FAMILJEN, överöser Wollter med presenter vilket Dufvenius reagerar på och ber henne sluta med. Hon bjuds sen in av Dufvenius till en överraskningsfest för Wollter.
ALICE, one night stand. Gäst på parets bröllop 2005.
ANONYM, one night stand. Gäst på parets bröllop 2005.
”FINSKAN”, i Hamburg 2006.
ANONYMA kvinnor i Schweiz och Holland, där Wollter arbetar.
ANONYM, i svärmors lägenhet i Göteborg, som Wollter har fått hyra när han spelar på Lorensbergsteatern.
ANONYM, i Malmö i samband med Wollters arbete på Malmö konserthus.
ANONYM, i kvinnans lägenhet i Strömstad, efter en segling.
ANONYM, i en bil i Göteborg. Ett år senare arbetar de ihop i Stockholm.
SARA, dansare. Svarar på Dufvenius brev och ber om ursäkt.
STINA, inga fler detaljer anges.
CAMILLA, maskör. Wollter beskriver kvinnan som ”en fix, bara ett sms bort”, de ses minst 15 gånger och har bland annat sex i hallen i Wollters och Dufvenius hem i Stockholm i april 2009. Avkrävs senare en ultraljudsbild eftersom Dufvenius vill säkerställa att Wollter inte är pappan till barnet som Camilla bär. Det är han inte. Enligt boken kom barnet till två månader efter Wollters sista möte med kvinnan.
KOLLEGA i Göteborg.
OLIVIA, gift med en producent som Wollter har arbetat med. När hennes make dör går Wollter och Dufvenius på begravningen.
VÄN TILL FAMILJEN, motspelare till Wollter.
TESSIE, långvarig sexuell relation, de har ihop det minst 15 gånger. Motspelerska som har pojkvän. Hon och Wollter spelar ett kärlekspar, vilket han i boken beskriver som ett ”förspel”.
TRE KVINNOR i Malmö, som Wollter träffar utanför den lägenhet han hyr när han arbetar med en produktion. Alla tre följer med honom hem.
Ja, fy fan vad vidrigt allt. Förstår ju ingenting av den här ruttna historien. Han har alltså bedragit henne från dag 1? Eller? Och i över 10 år? Under den tiden som de fått barnen, gift sig osv.
Hon stannar kvar efter att han berättat, skickar brev till de han varit med?
Sedan har de skrivit en bok om den här misären och media skriver om det som om det är någonting positivt??? Fattar inget!!!???
Vem bedrar vem, och vem lurar vem??
Haha. Ska man skratta eller gråta?
Vet inte riktigt hur mkt man får ctrl v:a, men här kommer ett axplock.
Tidig konfrontation med svärmor:
Upptäckten får honom att stanna upp. I samma veva är han nära att bli konfronterad av sin svärmor, något som skildras i boken:
”Jag säger bara det, jag litar inte på dig. Vet inte riktigt var jag har dig. Vet Julia det?”
Vad vet hon? Har hon hört något? Nu gäller det att vara jävligt tydlig, tänker jag.
”Om du menar att jag är otrogen mot din dotter så kan du glömma det”, säger jag med eftertryck.”
Lista på kvinnor som nämns i boken:
SANDRA, maskör, i Wollters lägenhet på Gärdet i oktober 1998.
VERONICA, på Södermalm i oktober 1998.
RAKEL, på Södermalm i oktober 1998.
JONNA, i Wollters badkar i hans lägenhet på Gärdet, i november 1998.
DINA, på Kungsholmen i november 1998.
ANONYM, på krogen i december 1998.
GAMMAL FLIRT, telefonsex.
FREJA, under en segling i Karibien.
ANONYM, en kompis till en kollega, i Rom.
MALIN, Wollter träffar henne sex till åtta gånger runt 2001. De sover även över hos varandra.
ALICIA, i en gästlägenhet i Malmö 2003.
LOVISA, syster till en av Dufvenius kolleger på Dramaten. Beskrivs först som ett hångel, men det är mer.
KARLA, Wollter hånglar med henne i maj 2004. När hon vill berätta för sin pojkvän tvingas även Wollter berätta, eftersom Dufvenius känner pojkvännen.
ANNA, på en toalett i New York, 2004.
ANONYM, i Göteborg i september 2004.
ANONYM, i Göteborg i december 2004.
ANONYM, I New York i april 2005.
ANONYM, i Skagen i maj 2005.
VÄN TILL FAMILJEN, överöser Wollter med presenter vilket Dufvenius reagerar på och ber henne sluta med. Hon bjuds sen in av Dufvenius till en överraskningsfest för Wollter.
ALICE, one night stand. Gäst på parets bröllop 2005.
”FINSKAN”, i Hamburg 2006.
ANONYMA kvinnor i Schweiz och Holland, där Wollter arbetar.
ANONYM, i svärmors lägenhet i Göteborg, som Wollter har fått hyra när han spelar på Lorensbergsteatern.
ANONYM, i Malmö i samband med Wollters arbete på Malmö konserthus.
ANONYM, i kvinnans lägenhet i Strömstad, efter en segling.
ANONYM, i en bil i Göteborg. Ett år senare arbetar de ihop i Stockholm.
SARA, dansare. Svarar på Dufvenius brev och ber om ursäkt.
STINA, inga fler detaljer anges.
CAMILLA, maskör. Wollter beskriver kvinnan som ”en fix, bara ett sms bort”, de ses minst 15 gånger och har bland annat sex i hallen i Wollters och Dufvenius hem i Stockholm i april 2009. Avkrävs senare en ultraljudsbild eftersom Dufvenius vill säkerställa att Wollter inte är pappan till barnet som Camilla bär. Det är han inte. Enligt boken kom barnet till två månader efter Wollters sista möte med kvinnan.
KOLLEGA i Göteborg.
OLIVIA, gift med en producent som Wollter har arbetat med. När hennes make dör går Wollter och Dufvenius på begravningen.
VÄN TILL FAMILJEN, motspelare till Wollter.
TESSIE, långvarig sexuell relation, de har ihop det minst 15 gånger. Motspelerska som har pojkvän. Hon och Wollter spelar ett kärlekspar, vilket han i boken beskriver som ett ”förspel”.
TRE KVINNOR i Malmö, som Wollter träffar utanför den lägenhet han hyr när han arbetar med en produktion. Alla tre följer med honom hem.
Bara att spekulera loss mao!
Rakel är ett ovanligt namn. Rakel Mohlin?
Sex med tre olika på sitt eget bröllop, sex i svärmors lägenhet, sex i sängen han delar med Julia, sex med Julias vän osv. Och Julia skriver brev och avkräver ursäkter, men stannar ändå hos sitt svin till man!?
Han skriver listor, hon skriver brev och allt det här vill de ha ut i offentligheten. De är båda så korkade att klockorna stannar!
Vad ska man säga...
Lycka till med ert underbara äktenskap.
Vi är alla gröna av avund.
Sex med tre olika på sitt eget bröllop, sex i svärmors lägenhet, sex i sängen han delar med Julia, sex med Julias vän osv. Och Julia skriver brev och avkräver ursäkter, men stannar ändå hos sitt svin till man!?
Han skriver listor, hon skriver brev och allt det här vill de ha ut i offentligheten. De är båda så korkade att klockorna stannar!
Vad ska man säga...
Lycka till med ert underbara äktenskap.
Vi är alla gröna av avund.
Hon verkar stava med ch istället för k som i texten.
Dock, missade att lägga in en disclaimer (och kan inte redigera inlägget längre) från artikeln: "vissa av namnen är fingerade"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!