2025-09-27, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
När det nu är så pigga, konspiratoriska inlägg radade på varandra av bokstavskombinationen angående Läckberg mfl vill jag inte vara sämre.

Magdalena Jennstål, var generalsekreterare för Zelmerlöw&Björkman Foundation sedan 6 år vid tidpunkten då Måns kokainmissbruk avslöjades. Hon gjorde då ett uttalande i Aftonbladet 30/4:

-Måns plats i styrelsen förutsätter att han inte tar illegala droger, säger Magdalena Jennstål, generalsekreterare till Aftonbladet.

Några veckor senare avslutar hon sitt arbete i stiftelsen. Vad kan gömma sig här?

Ja det var ju jävligt skumt. Jag gissar att hon antingen insåg att hon snabbt ville bort för att inte få stå tillsvars för Måns skandaler, eller att Måns krävde att hon skulle gå efter uttalandet.

Citat:
Nix, hon hade inte fått ett annat uppdrag. Hon sa upp sig och sökte nytt uppdrag efter uppsägningen ( såg annons).

Och generalsekreteraren är inte beslut och ekonomiansvarig, så ”tufft 2025” ligger på styrelser och drogskandaler.

Klart de tackar av henne. Hon verkar superkompentent. En förlust såklart. Vi får se om abcgqtuywsqpå har några spännande teorier a la Läckberg. Visst måste de här två kvinnorna tillsammans på något hemligt sätt vara självaste orsaken till Måns missbruk.

Väldigt skumt men förståeligt. Dock borde hon väl haft mer koll på hur Måns var?

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Berätta mer om MånsPetters barndom, den är inte så känd. Vad gjorde han och pappa Olle i Afrika? Jagade de lejon kanske? Kan det vara skjutandet som har orsakat att han är lomhörd?

🤣🤣🤣🤣🤣
I ”sitt Afrika”. Fattas bara lite troféjakt.

Citat:
MånsPetter jagar, nog borde väl en läkare också vara ledig ibland? Jag tror ändå på lite troféjakt på lediga stunder. De känns som den typen. Men Shemalen vet säkert att berätta.

Låter troligt. De som jagar brukar ha fått med sig det hemifrån. Känns on brand med hans pappa som vill vara fin och passa in i överklassen.
Citera
2025-09-27, 21:12
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Läs tråden med vad som framkommit och vilka som uttalat sig så tror jag du förstår utan att behöva fråga. Läs vad Drking skrivit att Ciara borde göra redan 2024, läs det oförklarliga hatet och påhitt om otrohet utan att det ens finns ett enda namn på en enda person trots påstådd " notorisk" otrohet och ett samhälle med kameror överallt. Droger i bussen... ? Vem umgicks han med för två år sedan och vilken situation de var i då.... Läs vilka personer som uttalar sig... Där är så enkelt att hitta förklaringen till varför de sagt som de gjort. Nedlagd polisutredning och någon har tom här påstått barnmisshandel. Det är en obehaglig historia och många har reagerat mycket starkt på hur detta hanterats och varför offentligt. Vilka kan tjäna på detta då det är pengar inblandade om det tas offentligt.

”Notorisk” otrohet har han varit känd för sen han dumpade Marie Serneholt på hennes födelsedag. ”Det borde ha varit jag som gjorde slut med honom, så som han behandlade mig” som Marie sa efteråt.
Måns började prata ut om sin okontrollerade otrohet redan då och har fortsatt göra så genom åren.

”Nedlagd polisutredning”, ja du, jag läser om nedlagda polisutredningar även där det finns läkarintyg och vittnen. Speciellt våld mot kvinnor har polisen erkänt själv att de suger på att utreda och bedöma då de ofta saknar kunskap om ämnet.
Citera
2025-09-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Ja det var ju jävligt skumt. Jag gissar att hon antingen insåg att hon snabbt ville bort för att inte få stå tillsvars för Måns skandaler, eller att Måns krävde att hon skulle gå efter uttalandet.

Väldigt skumt men förståeligt. Dock borde hon väl haft mer koll på hur Måns var?

🤣🤣🤣🤣🤣
I ”sitt Afrika”. Fattas bara lite troféjakt.

Låter troligt. De som jagar brukar ha fått med sig det hemifrån. Känns on brand med hans pappa som vill vara fin och passa in i överklassen.
Hmm. Hon hade ju redan uttalat sig/stått till svars för Ciaras illvilliga avslöjande? Insåg hon därefter att hon inte var stark nog och ville bort, eller vad? Och hur kunde han kräva hennes avgång efter att han hade pausat arbetet i styrelsen? Är han allsmäktig?

Måns och hon följer fortfarande varann på instagram, förresten. Hon tackade dessutom de som bara kunde vara där på länk, eller i tanken.

Kul att du finner det här med "sitt Afrika" så skojsigt. Antar att du varken hört om dikten, filmen eller läst om någon som exempelvis visar upp "SITT smultronställe". Att du misstänker att vanliga svenska uttryck har en kolonial bakgrund beror förmodligen bara på att du saknar basala kunskaper.

Tråkig, repetitiv fråga men - känner du Måns, eller hans pappa? Berätta gärna isf hur det är "on brand" att han/dom vill passa in i överklassen? Det stämmer ju övht inte alls med den persona Måns har visat hitintills?
Citera
2025-09-27, 22:26
Medlem
Citat:
Jag avser att du i i Måns fall tolkar uttalande som en naiv 9-åring och i Läckbergs fall plötsligt har tillgång till en inre FBI. Säg som det är. När Måns säger något ska vi tro, i annat fall inte. Samma princip för alla!
Citat:
1. Är det ett problem för dig att Måns gick i terapi för att kunna bli en funktionell partner? För uttalanden om otroheten är vi väl ändå överens om?

2. Det finns INGEN indikation på att Måns inte skulle fått träffa barnen mycket i somras om han velat. Hittepå.

3. Det jag fetmarkerat visar på ohederligt/ologiskt resonemang, vilket gör det svårt att diskutera. Naturligtvis är det en fördel om man är viljestark nog att inte låta sig förföras eller röra droger. MEN DET HAR INGET MED MÅNS ATT GÖRA. För du har ingen aning om han låter sig förföras eller rör droger. Han kan lika gärna vara viljestark i destruktivitet och omognad.

4. Nix, jag har inte sagt att Måns tar droger nu. Who knows.
Menar du inte att du snarare beskriver CJ-fanklubbens beteende här? När det gäller uttalanden som talar till Måns fördel är ni envisa och kan inte se sammanhangen. Men när det gäller att förtala Måns blir ni otroligt kreativa och uppfinningsrika i era lögnhistorier, eller avleder ni skickligt från ämnet, och framför allt är ni mycket manipulativa. Likaså ren FBI-taktik.

Som redan nämnts är det avgörande faktorn här inte vad hon säger, utan vad hon GÖR. Och det gäller i lika hög grad för Måns.

1. För mig är det generellt sett inget problem att han har gått i terapi, oavsett vad den konkret handlade om. Och eftersom du formulerar det som att han borde ha gått i terapi för att kunna vara en fungerande partner för någon, har du uppenbarligen missförstått något helt grundläggande. Det är inte meningsfullt att göra något sådant för någon annan. Det måste vara en egen tanke, för sig själv, annars kommer det aldrig att vara så effektivt.

2. Det finns heller INGA tecken på att Ciara skulle ha låtit honom besöka barnen när som helst. Hur det fungerar mellan de två vet nog bara de närmaste. Men det är helt klart att sådana scenarier skulle vara möjliga, som att hon bara låter honom träffa barnen mot garantier om olika ekonomiska medel. Eftersom barnen är hos henne i England har hon kontrollen. Hon kan ge honom tillgång till barnen, men hon kan också ta barnen ifrån honom för tillfället.

3. Det har inget med Måns att göra? Du har själv skrivit att han är viljestark. Viljestyrka är en allmän egenskap. Och den har visat sig hos honom på många områden. Jag minns till exempel hans vad efter Mello 2015. Och att han sedan genomförde en svensk klassiker. Om det inte är viljestyrka, uthållighet och målmedvetenhet, vad är det då? Något som säkert också kommer honom till nytta när det gäller att hålla sig borta från droger.

4. Kanske inte du specifikt, men dina CJ fanclubmedlemmar är till stor del av denna övertygelse och delar den som en "fastställd sanning".
Citera
2025-09-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Ja det där funderar ALLA NORMALA människor över med tanke på hennes sms där hon väver in allt från kök till tennis med kokain?? Hon verkar ju inte speciellt brydd över kokainet hon skäller inte ut MZ för fyndet??!! VARFÖR slängde hon det bara inte själv?

Känns som att NÅGON ger henne instruktioner och jag tror att den som ger henne instruktioner inte är helt nöjd med CJ agerande och det är därför vissa skribenter försöker tysta andra skribenter i denna tråd !
Ja, varför kastade hon inte bort det själv och lämnade det inom räckhåll för barnen? Frågor på frågor. Och alla möjliga svar ser inte särskilt bra ut för Ciara.

Kanske, men personligen tror jag att dessa instruktioner kom först efter den 18 mars. Innan dess kan det ha varit någon med egen erfarenhet av skilsmässor och kunskap om ”drama” som gav rekommendationer... Jag har redan sagt att hela historien liknar en elak såpopera... Men jag vet inte heller om Ciara/Läckberg faktiskt hade kontakt i det avseendet redan förra året... Men kanske...
Citera
2025-09-27, 22:33
Medlem
Citat:
Så nu har du bestämt dig för att det var äkta kokain alltså?
Nice try.

Jag har inte bestämt mig, men CIARA har ju skrivit det i sitt sms. Så hon vill åtminstone ge intryck av att det är kokain. Varför skriver hon det då först en dag senare till Måns? Det är ju trots allt en fara för barnen? Berätta nu och avled inte uppmärksamheten hela tiden.
Citera
2025-09-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storlacksim172
Är Camilla Läckbergs man Simon smygbög som det står i hans tråd på FB är det någon som vet mer? Kan han ha haft ett för STORT intresse för MZ som var deras bröllops sångare eftersom att Läckberg därefter bedriver en personlig vendetta mot MZ i samband med MZ skilsmässa.

Kan bara säga som andra skrivit stackars Simon! han har väl också definierat sig med en dörrmatta i en intervju och även tatuerat in Happy Wife Happy Life ! Ja vad ska man säga till stackarn.
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
A v u n d s j u k a, inget annat. Camilla klarar inte av det. Ciara såg ut som hon ville och Måns med sin framgång till skillnad mot hennes Simon. Alla har vi haft sådana vänner som med " välvilja" förstört.
Hm, när jag läser era båda kommentarer... Och om det om Simon stämmer... Inte för att jag personligen tycker att det är något dåligt, men det skulle faktiskt kunna vara ett starkt motiv...

Om Måns var bröllopssångare hos dem då... Kanske någon verkligen gjorde ett bestående intryck på bröllopet. Men det var inte Ciara hos Camilla, utan Måns hos Simon. Och Camilla fick reda på det någon gång.

Det finns en video på Hänt där Camilla berättar att hon bjöd mer för att byta ut Måns mot Ciara under en gemensam kväll. Simon står bredvid. Jag vet inte, när jag ser hans blick...
https://www.hant.se/video/har-imiter...erlow/JmgxghhB
Ser man kanske en blick av besvikelse eller ledsenhet? Kanske var det en liten hämnd på honom? Hon hade vunnit mötet på auktionen, han såg fram emot en gemensam kväll (för man kunde ju förvänta sig att +1 var ens egen partner), men sedan byter hon ut Måns mot Ciara och går dessutom med sin dotter.

Och efter att dessa rykten kokade upp förra året såg hon chansen att få en möjlig allierad.

Måns kan alltså ha att göra med två besvikna och sårade fruar? En ensam kan redan vara oförutsägbar... Det är bara spekulation, men det skulle förklara en hel del.
Citera
2025-09-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Nice try.

Jag har inte bestämt mig, men CIARA har ju skrivit det i sitt sms. Så hon vill åtminstone ge intryck av att det är kokain. Varför skriver hon det då först en dag senare till Måns? Det är ju trots allt en fara för barnen? Berätta nu och avled inte uppmärksamheten hela tiden.
Du tror mer på henne än på MånsPetter.
Citera
2025-09-27, 22:54
Medlem
Citat:
Hm, när jag läser era båda kommentarer... Och om det om Simon stämmer... Inte för att jag personligen tycker att det är något dåligt, men det skulle faktiskt kunna vara ett starkt motiv...

Om Måns var bröllopssångare hos dem då... Kanske någon verkligen gjorde ett bestående intryck på bröllopet. Men det var inte Ciara hos Camilla, utan Måns hos Simon. Och Camilla fick reda på det någon gång.

Det finns en video på Hänt där Camilla berättar att hon bjöd mer för att byta ut Måns mot Ciara under en gemensam kväll. Simon står bredvid. Jag vet inte, när jag ser hans blick...
https://www.hant.se/video/har-imiter...erlow/JmgxghhB
Ser man kanske en blick av besvikelse eller ledsenhet? Kanske var det en liten hämnd på honom? Hon hade vunnit mötet på auktionen, han såg fram emot en gemensam kväll (för man kunde ju förvänta sig att +1 var ens egen partner), men sedan byter hon ut Måns mot Ciara och går dessutom med sin dotter.

Och efter att dessa rykten kokade upp förra året såg hon chansen att få en möjlig allierad.

Måns kan alltså ha att göra med två besvikna och sårade fruar? En ensam kan redan vara oförutsägbar... Det är bara spekulation, men det skulle förklara en hel del.
Din teori är alltså att Måns var otrogen med Simon Sköld i april och det är anledningen till skilsmässan.
Citera
2025-09-27, 23:08
Medlem
Citat:
Du tror mer på henne än på MånsPetter.
Ännu en avledningsmanöver.

Kan det vara så att du inte vill svara eftersom du inte kan hitta något svar utan att det ser illa ut för Ciara? Den här dagen, som hon har väntat på, förstör hennes plan och hennes skådespel.
Citera
2025-09-27, 23:09
Medlem
Citat:
Din teori är alltså att Måns var otrogen med Simon Sköld i april och det är anledningen till skilsmässan.
Nej, det tror jag inte. Men om Läckberg har läst kommentarerna här och tror att Ciara befinner sig i en liknande situation som hon själv, skulle hon kanske bara se en fördelaktig allierad för att hämnas på Måns. Hon skulle kunna hjälpa Ciara att göra Måns liv till ett helvete från Ciaras sida och försöka förstöra hans karriär. Samtidigt skulle det vara en hämnd för Läckberg själv och en tillfredsställelse, eftersom hennes egen man också är imponerad av Måns.

Hämnd i dubbelpack.
Citera
2025-09-28, 03:23
Citat:
Nej, det tror jag inte. Men om Läckberg har läst kommentarerna här och tror att Ciara befinner sig i en liknande situation som hon själv, skulle hon kanske bara se en fördelaktig allierad för att hämnas på Måns. Hon skulle kunna hjälpa Ciara att göra Måns liv till ett helvete från Ciaras sida och försöka förstöra hans karriär. Samtidigt skulle det vara en hämnd för Läckberg själv och en tillfredsställelse, eftersom hennes egen man också är imponerad av Måns.

Hämnd i dubbelpack.

Det finns noll offentliga uppgifter om att Måns ska ha varit otrogen med Simon eller limmat på honom, så varför skriver du om det som att det hänt eller ens är något att skriva om?
Du har fantiserat ihop detta i din hjärna?
Precis som 100% av dina inlägg där du försöker flytta fokus från on-topic diskussionerna om Måns och allt som kommit fram om honom i rättegången till rent önsketänkande från din sida att det inte var kokain utan bakpulver, som Ciara planterat (!!!).
Angående ”förtal” du alltid dillar om så är det du som står för det i tråden. Det är inte förtal att skriva om offentliga uppgifter om offentliga personer, (som tex Måns vida omskrivna otrohet, det är tom det första förslaget jag får om jag börjar skriva in ”Måns Zelmerlöw” på Google. ”Otrohet” är det första som läggs till då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in