Citat:
Ursprungligen postat av
snigelslum
Era tankar kring detta?
Hon Bihatti verkar projicera sin osäkerhet mot etniska svenskar. Hon vet hon inte är född här, ser svensk ut och då kommer tankarna hon kanske inte är en riktig svensk. Istället för att hantera det så projicerar hon det utåt. Det är som när jag bosatt mig under perioder i Chile, finns inte en chans jag är chilenare utan jag är en svensk i Chile och är det alltid oavsett hur länge jag bor där. Finns inte en chans jag skulle projicera den upplevelsen mot chilenare.
Hon Bihatti är svensk när hon upplever sig det utan att projicera eller ägnas sig åt självbedrägeri. Jag tror ju aldrig hon kommer uppleva sig som en etnisk svensk, hennes problem. Passar inte den upplevelsen så kan hon åka hem där hon känner sig mera hemma.
Dom jag känner till som är importerade och har svenska föräldrar, exempelvis en indier, han är en etnisk svensk för han är det kulturellt och han upplever sig som det och beter sig som det, sedan att han ser ut som en indier det fråntar han inte upplevelsen att vara en etnisk svensk. Alltså en svensk kulturellt.
Okej, hon har ett utomeuropeiskt utseende, hon får helt enkelt se sig som tillhörande en minoritet precis som i USA, svarta, vita, gula, röda. Det här är inga konstigheter men hon verkar göra detta svårare än det är.