2025-09-27, 17:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vänstermänniskor och "kroppspositiva" dvs fula kvinnor som älskar andras fulhet och äckelhet älskar sånt här. Så de själva kan känna sig lite mindre fula och äckliga.

Dock är det extremt sällan de själva betalar för det - däremot sitter de inte sällan på positioner inom statliga myndigheter och kommuner och kan på så vis vräka skattepengar över dem, genom att genom att vräka bidrag och köpa in dem till uppvisningar inom det statliga och kommunala. Jämför med hur kommuner vräker så otroligt många miljoner till värdelös konst ingen skattebetalare bad om, men då konstnären är på rätt sida av det politiska spektrumet, så...

Jämför vänsterns otroliga hat mot Sydney Sweeny - i synnerhet i "kampen" mot mustaschmannen Angel Reese
Instämmer helt i sak. Jag anser i princip att kulturlivet ska bära sina egna kostnader, med vissa undantag för bibliotek, museer osv. Men teater och film borde inte få bidrag. Vill folk se det och det bär sig, go for it! Vill folk inte se det, nå då bär det sig inte.
Citera
2025-09-27, 17:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
All denna performance är ju redan utförd på 60-70 talet
Kanske dags att komma på nåt nytt?

Det finns alltid ny performance att utföra! Jag gick på en performance för några år sen när en kille stod på händer och pissade. Det var riktigt kul. Skulle gärna se Elin värpa ett ägg.

Trist ton i denna tråd tycker jag. Uppenbarligen folk som inte uppskattar performance-konst.
Citera
2025-09-27, 17:32
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Lagom gåtfullt. Jag tycker det är ganska smart - hon utnyttjar sex som koncept och subjekt, hon blir alltså inte utnyttjad som objekt, även om det ser ut så.

Egentligen kunde man säga att hon utnyttjar "anti-sex" som objekt. Det finns ju inte så mycket "sex" eller "sexigt" i det hon gör, fast hon är naken.

Nu är jag inte personligen så superförtjust i sån konst belyser människors fördomar och föreställningar, genom att få dem att reagera enligt dem (sina fördomar). Men jag håller med om att det finns en poäng.

Egentligen behöver man bara läsa kommentarerna här på FB så inser man att det finns en poäng...
Citera
2025-09-27, 17:37
Medlem
bithaxs avatar
Finns in thailand. Kallas för "ping pong show", men då är det pingpong bollar de värper ut.
Citera
2025-09-27, 17:38
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Egentligen kunde man säga att hon utnyttjar "anti-sex" som objekt. Det finns ju inte så mycket "sex" eller "sexigt" i det hon gör, fast hon är naken.

Nu är jag inte personligen så superförtjust i sån konst belyser människors fördomar och föreställningar, genom att få dem att reagera enligt dem (sina fördomar). Men jag håller med om att det finns en poäng.

Egentligen behöver man bara läsa kommentarerna här på FB så inser man att det finns en poäng...

" Den kvinnliga nakenheten är så provocerande i sin osexiga form och jag har fått ta emot mycket hat, men också mycket kärlek, säger hon."

Som du skriver så har hon har ju en poäng när man läser den här tråden....
Citera
2025-09-27, 17:42
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Finns in thailand. Kallas för "ping pong show", men då är det pingpong bollar de värper ut.
Exakt, det är redan gjort.
Ska man vara unik och autentisk som konstnär så måste man hitta sitt egna språk.
Hur många Jackson Pollock kopior finns det som bara sprätter färg på en duk?
Eller mensblod osv,. Allt det där är redan gjort.
Det är svårt att bli unik konstnär idag. Samma inom musiken.
Citera
2025-09-27, 18:25
Medlem
kalkryggars avatar
Nu vet jag inte vad hennes mål är med nakenheten. Men hon lyckas ju lyfta det absurda med att det räcker med att hon är naken så blir det megauppståndelse. Ganska sjukt egentligen hur svårt människorna i samhället fått det med att uppfatta nakenhet.

Jag tror tyvärr att mycket av den mentaliteten har kommit med islam. Sen har kristna dårar hoppat på tåget och incels likaså.

Men som sagt så vet jag inte vad hennes mål med det är. Någon som vet?
Citera
2025-09-27, 18:29
Medlem
IanMcEwans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är hon släkt med Sd;s Johnny Skalin?
Du får nog titta lite noggrannare. En bokstav skiljer sig åt mellan deras efternamn.

Svaret blir alltså, med största sannolikhet, nej.
Citera
2025-09-27, 18:38
Medlem
Har inte det där varit en grej i thailand senaste 30 åren?
Citera
2025-09-27, 18:38
Medlem
NoTruces avatar
Det här med att politiker ska styra kulturliv är känsligt, med all rätt. I sådana här fall undrar man om det kanske ändå inte hade varit en bra idé.

Tröttsamt och urvattnat. Inte ens provocerande egentligen.

Jag har en idé som Elin gärna får sno: Läsa sagor för dragqueens!
Citera
2025-09-27, 18:40
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Elin Skarin är en konstnär/teaterskådespelerska som mest är känd för att ha suttit helt naken i en bur i 73 timmar. Under den tiden kunde folk komma in och betrakta henne i buren. https://www.svt.se/kultur/naken-sven...lar-om-granser

Här "värper hon ägg" med fittan på scenen, hon skuttar runt naken:
https://www.gp.se/livsstil/elin-skar...8-9e671d72ca32

Vad vet vi om henne? Någon som har bra bilder eller filmer från hennes uppträdanden, exempelvis det i buren? Någon som träffat henne? Någon som varit på hennes föreställningar?
Vad är hon för stjärna som håller på med sånt här?

Elevföreställning, scenskolan. Elin tog i så hon nästan sprack, skrek och åmade sig. Ja, hon gick in för det till 100%, och det är i och för sig en bedrift, men det kändes bara tomt. Inget djupare själsligt innehåll, endast yta och gap. Publiken (mestadels andra elever, lärare och släkt till skådespelarna), hyllade henne som en stor stjärna.

———

Ett ögonbryn som lyfts i tystnad kan vara mer talande än någon som nästan vränger ur tarmarna på sig själv i ångestskrik. Värsta feministeran och Elin gick in för det, ”kvinnor kan”, och så verkar det ha fortsatt, men någon stor konst är det inte när man provocerar fram en blodtryckshöjning och närapå svimmar.

Edit* Uppskattar performance när den har djup
Senast redigerad av skoputs 2025-09-27 kl. 19:08.
Citera
2025-09-27, 18:44
Medlem
StoreSvartes avatar
Kul att hon hittat sin nisch... men...

Citat:
Den kvinnliga nakenheten är så provocerande i sin osexiga form och jag har fått ta emot mycket hat, men också mycket kärlek, säger hon.

Nej. Det är verkligen ingen som bryr sig länge. Det är som det där feministsnacket om att menstruation skulle vara något kontroversiellt för män. Nej. Ingen bryr sig längre. Det är varken kontroversiellt eller intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in