Föreställningen verkar vara kopplad till KonstAB som får enormt mycket nöje av att sätta upp så vulgära föreställningar som möjligt. Personligen har jag inget emot varken Elin eller nakna kvinnor på scen, men har mycket svårt för så kallade konstnärskooperativ som ska göra så provocerande eller obekväma föreställningar som möjligt. Dels för att det är pretentiöst att tro att man som grupp är på något sätt ovanför alla annan scenkonst för att man slänger runt en död bläckfisk på scen, eller att en naken Elin dricker sitt eget kiss. Särskilt när den bläckfisken slängs runt inne på Dramaten
https://www.dramaten.se/repertoar/ko...om-i-en-spegel. Men också för att dessa ganska osammanhängande och sönderplockade föreställningarna är enbart uppmärksamhetssökande performance konst som redan gjorts.
Så man kan väl absolut ha lite eller ingen förståelse för Elins nakenhet, men glöm inte att hon är skådespelare, och att det är en regissör som har bestämt att hon ska vara naken. Om jag inte har hört fel så tror jag att han är bror eller systerson till den konstnärliga ledaren Lars Melin på backateatern i göteborg, men även gudson till Mattias Andersson, dvs konstnärlig ledare på Dramaten i Stockholm. Så i KonstABs desperata försök att vara edgy och vulgära där de använder Elin som ett instrument, så är de bara kulturelitens nepotism. Patetiskt