• 7
  • 8
2025-09-28, 13:45
Medlem
ENTPs avatar
Det är som det alltid har varit, mediokra och ointressanta konstnärer ägnar sig åt ren provokation för att få uppmärksamhet. I det här fallet så är det talande när idioten svamlar halvsammanhängande om kvinnokroppen och erkänner att hennes konstnärliga gärning går ut på fulhet. Det är rätt tröttsamt att tvingas dela samhälle med alla dessa fårskallar, dels idioten som gör det här men nästan ännu värre kulturkvinnorna som får henne att tro att hon är annat än just en idiot.
Citera
2025-09-28, 13:51
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Är det inte det folk redan gör?

Wow. En kvinnlig konstnärinna som har en könsfixering. Det har jag aldrig sett innan.
Det är faktiskt lite konstigt, det är som att det kommer en stund i varje konstkvinnas liv där hon funderar över sitt konstnärskap och plätsligt får infallet "tänk om jag skulle göra någonting om min fitta?" och att samtliga direkt efter konstaterar "wow vilken bra och banbrytande idé som ingen annan har fått förut !" och sen går vidare till att bli installation nummer fem milljarder i den eviga utställningen Kvinnors Konst om sina Fittor.
Citera
2025-09-28, 15:35
Medlem
silverrings avatar
Föreställningen verkar vara kopplad till KonstAB som får enormt mycket nöje av att sätta upp så vulgära föreställningar som möjligt. Personligen har jag inget emot varken Elin eller nakna kvinnor på scen, men har mycket svårt för så kallade konstnärskooperativ som ska göra så provocerande eller obekväma föreställningar som möjligt. Dels för att det är pretentiöst att tro att man som grupp är på något sätt ovanför alla annan scenkonst för att man slänger runt en död bläckfisk på scen, eller att en naken Elin dricker sitt eget kiss. Särskilt när den bläckfisken slängs runt inne på Dramaten https://www.dramaten.se/repertoar/ko...om-i-en-spegel. Men också för att dessa ganska osammanhängande och sönderplockade föreställningarna är enbart uppmärksamhetssökande performance konst som redan gjorts.

Så man kan väl absolut ha lite eller ingen förståelse för Elins nakenhet, men glöm inte att hon är skådespelare, och att det är en regissör som har bestämt att hon ska vara naken. Om jag inte har hört fel så tror jag att han är bror eller systerson till den konstnärliga ledaren Lars Melin på backateatern i göteborg, men även gudson till Mattias Andersson, dvs konstnärlig ledare på Dramaten i Stockholm. Så i KonstABs desperata försök att vara edgy och vulgära där de använder Elin som ett instrument, så är de bara kulturelitens nepotism. Patetiskt
Citera
2025-09-28, 15:55
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Det är faktiskt lite konstigt, det är som att det kommer en stund i varje konstkvinnas liv där hon funderar över sitt konstnärskap och plätsligt får infallet "tänk om jag skulle göra någonting om min fitta?" och att samtliga direkt efter konstaterar "wow vilken bra och banbrytande idé som ingen annan har fått förut !" och sen går vidare till att bli installation nummer fem milljarder i den eviga utställningen Kvinnors Konst om sina Fittor.
Och samtidigt så får män som gör konst om sin dick höra att det är barnsligt.

Ribban för kvinnliga konstnärer är betydligt lägre än vad den är för män. Tror knappast en man hade fått äran att måla en kuk i jätteformat på en kåk på Södermalm. Inte utan att äga fastigheten.
Citera
2025-09-29, 03:06
Medlem
SmarterThanYous avatar
Asså jag gillar inte medelklassens konst generellt pga det blir bara sånt här och Alex Schulmanfilosofi.

Den nakna kvinnokroppen är tämligen odramatisk för kvinnor i sin vardag. Den blir ett slagfält av åsikter och ett vapen i offentligheten.

I get it, Elin. Det är gjort sen 60-talet, men kanske behövs det ständigt påminnas om detta, i synnerhet i en tid då nakenhet är allmängods men där beröring är sällsynt.
Citera
2025-09-29, 09:52
Medlem
Fy Fabian vilken degenererad människa.så otroligt att hon får utrymme överhuvudtaget.
Citera
2025-09-29, 10:08
Medlem
fulvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Vad vi behöver är något i nivå med de klassiska så kallade 'freak shows' som de har i Mexiko. Jag vill se en kedjad Mandingo med meterdase släppas lös på en korsfäst Greta Thunberg samtidigt som femtio dvärgar har gangbang bland publiken.

Det här låter spännande. Kan du länka något?
Citera
2025-09-29, 10:54
Avstängd
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hon är ju inte skitsnygg så givetvis måste hon hålla på och äckla sig för att desperat få de eftertraktade likesen och stilla den extrema uppmärksamhetstörsten.

Jag skulle ju inte säga nej.
Citera
2025-09-29, 12:52
Medlem
Majsmannen2s avatar
Kan hon inte sitta hemma själv och göra detta, måste hon blanda in press och massa andra människor?
Citera
2025-10-06, 14:24
Medlem
YP4XQs avatar
Vi måste börja banna de här psykosmänniskorna.. De gör världen till ett värre ställe att vara på.
Citera
2025-10-06, 21:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag skulle ju inte säga nej.
Har inte sett hennes ansikte, men kroppen tycktes det inte vara något större fel på? Lite svårt att avgöra på det korta momentet i GP dock, läger jag in som en reservation.
Citera
Igår, 21:41
Medlem
Film!!! Annars har det inte hänt.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem