Citat:
Ursprungligen postat av
Krapulant
Det tror jag säkert att du är men det kanske inte Trump och Hegseth bryr sig så mycket om. Det är nog bra om de koncentrerar sig på USAs försvarsmakt snarare än Europas mentala tillstånd.
Tack för länken, den fanns dock inte i din post när jag efterfrågade den.
Den kom med i din kommentar men du har rätt i att jag först glömde den.
Nej detta handlar inte om Europa men ger spill over information som angår oss. USA uppmuntrar oss att hjälpa Ukraina att besegra en kärnvapenmakt men ser ingen risk för egen del.
USAs krigsmakt planerar att angripa misstänkta knarksmugglare i Venezuela och alla vet att de är ute efter världens största oljereserv och att totalt dominera på sin kontinent. Och inte behöver de sammankalla alla sina 809 generalspersoner för att göra det.
Attackerna kan potentiellt inledas om några veckor och fokuserar främst på drönarattacker mot medlemmar i narkotikakarteller och angrepp mot narkotikaproduktion.
Donald Trump ska ännu inte ha gett klartecken för de planerade attackerna. När NBC News bad Vita huset om en kommentar hänvisades de till ett tidigare uttalande från presidenten:
”Vi får se vad som händer. Venezuela skickar oss sina gängmedlemmar, sina narkotikahandlare och droger. Det är oacceptabelt”. (SVT)