2025-09-27, 11:23
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Kommunisterna har sjabblat bort värdet av oljereserverna, och det skulle ta för lång tid att bygga upp det igen.

Därför tror jag att Trump har något annat i kikaren än bara oljan. OM han nu ska gå in i Venezuela.
Trump har bara oljan i kikaren. Drill baby drill - i Venezuela!
Citera
2025-09-27, 11:51
Medlem
Det är troligt att generalerna kan förvänta sig en kollektiv uppsträckning från Hegseth. Med hans fokus på att effektivisera det amerikanska försvaret och minska byråkrati, kan han ställa krav på att de seniora officerarna anpassar sig till hans vision.
Citera
2025-09-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Que?
Svennebanan och vänstermedia?

Om några dagar vet vi vad som händer. 800 generaler + stab, det blir många inblandade människor. När mötet är över, kommer hemligstämpeln att vara som bortblåst.
Då kommer vi veta vad det handlar om.

Jag är högerorienterad, långt åt höger och frihetlig. Äganderätt och ickevåld gäller.
Försök att råna mig. Testa, din jävla sosse.

Putin är döende. Han överlever inte ett maktskifte. Vi kan anta att det blir någon sämre sovjetvurmare i Dugin-kretsen som tar över...federationen faller utan mat och värme. Följande multipla folkmord ute i provinserna kommer att få Balkan-problemen att likna en oskyldig barnlek.
Nagorno-Karabasch är t.ex. inte ett hett krig därför att den ryska "freden" skrämmer båda parter mer, även turkarna som vill se armenierna utplånade.
Kina kommer att ta delarna av Sibirien och Asien som de vill ha = Folkmord, även där. Taiwan tror jag bara är en skenmanöver, för Sibirien och ryska Asien är lättare mål, då Kinas soldater mer är indoktrinerade idioter än bra krigare och ingen ryss är villig att dö för ett litet hörn av Asien.

Kan vara värt att ha ett möte över, så generalerna fattar att "America first" gäller.
Jag hade om jag var Trump och Hegseth, tagit bort 500 av generalerna. 2 år senare, ytterligare 50st.
Det är vad jag tror kommer stå högst på dagordningen, på det mötet.

Ryssland förlorade kriget mot Ukraina redan när de laddade upp(egentligen ned) inför storinvasionen, från vitryssland. De är för korrupta och så är det bara... Ukraina är bara lite mindre korrupt och nu har de sitt faderlandskrig. Oavsett vad du tycker är rätt och fel och vad CIA gjort för 5 år sedan.

Utan att gå in på detaljer så håller jag med om grundslutsats.
När..inte om..Ryssland kollapsar så kommer landet inte att vara detsamma efter detta.
Ryssland kommer att förlora mycket av sitt nuvarande territorium.Putins pådyvlade kitt kommer inte längre att kunna hålla nuvarande Ryssland samman.Resultatet kommer att bli en hel del utbrytningar samt andra landavträdelser.
Ryssland går en mycket mörk framtid till mötes.Så går det när man låter en psykotisk massmördare styra landet.Vladimir Putin kommer att få åtnjuta en särskilt smutsig plats på historiens avskrädeshög.
Citera
2025-09-27, 12:16
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det finns ju en länk i min post.

Personligen är jag mer bekymrad över det mentala tillståndet i Europa än i USAs krigsmakt.
Det tror jag säkert att du är men det kanske inte Trump och Hegseth bryr sig så mycket om. Det är nog bra om de koncentrerar sig på USAs försvarsmakt snarare än Europas mentala tillstånd.

Tack för länken, den fanns dock inte i din post när jag efterfrågade den.
Citera
2025-09-27, 12:49
Medlem
Ratads avatar
Jag hoppas Hegseth inledde med ett "BUILD ME AN ARMY WORTHY OF PENTAGON!"
Citera
2025-09-27, 12:51
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Utan att gå in på detaljer så håller jag med om grundslutsats.
När..inte om..Ryssland kollapsar så kommer landet inte att vara detsamma efter detta.
Ryssland kommer att förlora mycket av sitt nuvarande territorium.Putins pådyvlade kitt kommer inte längre att kunna hålla nuvarande Ryssland samman.Resultatet kommer att bli en hel del utbrytningar samt andra landavträdelser.
Ryssland går en mycket mörk framtid till mötes.Så går det när man låter en psykotisk massmördare styra landet.Vladimir Putin kommer att få åtnjuta en särskilt smutsig plats på historiens avskrädeshög.
Och en särskilt smutsig plats i Ryzzland, om han inte möter samma öde som Mussolini eller Ceaușescu.

tRump riskerar nog iaf inte mer än att hamna i en lyxig fängelsecell, trots kuppförsöket, och sina många övertramp inkl från hans administration. Men om allt kaozande som nu även inom försvaret leder till en kollaps, ser det blekt ut även för honom.
Citera
2025-09-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Bara delvis, faktiskt. Förut fungerade det fint, men på grund av diverse miljöbestämmelser kan man inte längre använda svavelhaltiga petroleumprodukter på samma sätt som förut, och inte heller uppgradera och bygga ut raffinaderier. Många USA:s raff är lastgamla, och de som använts specifikt för oljan från Venezuela (st croix, isla bland annat) är fallfärdiga.

Säger inte att oljan inte har ett värde, men det är gissningsvis överskattat av MSM hur mycket oljan faktiskt är värd. Och att det är en kommunistdiktatur där människor pryglas till döds, svälter och har noll frihet snackas inte heller tillräckligt mycket om.

En annan grej man inte snackar så mycket om är hur Venezuelas pipeline infrastruktur ser ut. Förut kunde man blanda ihop alla olika råoljor och skeppa ut, det var inte lika noga vad det blev för produkter av det. Men nu när raffen måste köra bottom of barrel för att få det att gå runt på marginalerna, då behöver man sära på de olika oljorna. Det kan inte Venezuela, allt blandas ihop, och dessutom är det fullt av vatten som man använder för att trycka upp oljan ur marken. Kommer sånt vatten in i raffen så smäller det. Och eftersom oljan är så tjock så separerar den inte från vattnet, det ligger lite överallt i oljan. Bör det vattnet ska separeras måste man använda kemikalier och processer som är dyra och man får restprodukter som är svåra att hantera, i enorma mängder.

Dessutom är det ryska pengar och ägarskap som hållit Venezuelas oljeproduktion gående under sanktionerna, så dom enda som kan hantera den oljan nu är i stort sett ryssarna.

Kommunisterna har sjabblat bort värdet av oljereserverna, och det skulle ta för lång tid att bygga upp det igen.

Därför tror jag att Trump har något annat i kikaren än bara oljan. OM han nu ska gå in i Venezuela.
De kanske kastar tärning om att invadera Venezuela eller Grönland.

OM det blir nån yttre aktion får vi anta att det finns ett antal motiv, 1) wag the dog m a p Epstein 2) allmän imperialistisk maktuppvisning 3) befästa begreppet "intressesfär" 4) own the libs 5) en god fastighetsaffär i Trumps ögon 6) bekämpa brottslighet ffa knarkhandel i USA

"Fördel" ur det totalvrickade MAGA-på perspektivet att invadera Grönland dvs Danmark vore förstås att Nato (= den del som är atlantpakten: att det civiliserade Europa kan räkna med USAs stöd) är kört för överskådlig tid, dvs effektfullt 4) own the libs, vilket av MAGA definieras som alla demokratiska länder och organisationer. Vi civiliserade demokratiska länder får då samarbeta utan USA och ryssen har givetvis ändå ingen chans men mörka tider stundar innan Putler inser det.

"Fördel" att invadera Venezuela är väl allt annat ovan.
Citera
2025-09-27, 13:24
Medlem
jhww82s avatar
Trump kommer förklara krig mot Venezuela och därmed åberopa krigslagar som möjliggör honom att skjuta på mellanårsvalet
Citera
2025-09-27, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Han sa till sina följare på Twitter att INTE göra nått sånt ditt cp.
Är du helt dum i huvudet? Han eggade alla hans följare I CAPS LOCK MINST 40 GGR ATT GÖRA DET. Så jävla hjärntvättad du är. Tror du på corona också eller?
Citera
2025-09-27, 13:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Han sa till sina följare på Twitter att INTE göra nått sånt ditt cp.
Dock inte vad hen sade.
(Och COVID-19 är ett väl forskat virus, så det är inget man tror på, UTAN vet att det finns och vad viruset gör.)

Men som du säger, det är synd att inte armen skickade ditt styrkor och mejade ner dom när de gick dit och dom inte fick vara där, och gjort historien kort som med Babbit.
5 döda och donalds satt och titta på TV och gjorde ingenting, vi alla minns.
Men såklart man skickar inte generaler, utan i så fall soldater och det är olagligt sägs det.
Citera
2025-09-27, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fornuftet12
Förhoppningsvis för att kicka ut de före detta slavniggerna hem till afrika, så att att USA kan bli et sunt Germansk land, utan kriminalitet. Hoppas på det. Go Maga! Go aganda 2025!

Tacksamt som fan. "Vi hämtade hit dina förfäder mot deras vilja, lät dom bygga upp vår ekonomi utan betalning, och nu när vi inte vill göra er jämställda så kastar vi ut er!"

Hoppas man skickar med dom rättmätig ekonomisk kompensation också. Fast det lär väl inte hända.
Citera
2025-09-27, 14:30
Medlem
Giant Squids avatar
Jag hade tänkt att skriva något lustigt som att Hegseth ville ta världsrekord i att runka bulle.
Men det är säkert en invasion av Venezuela på gång. Trump verkar vara besatt av att utöka USA ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in