• 1
  • 2
2025-09-27, 09:42
Medlem
Giant Squids avatar
SVT satsar mer på slow tv efter succen med Älgvandringen
Här får vi följa den kända katten Luffar Lasse och hans kompisar i en helg
Schyst med katt kamera kring halsen.

Har precist börjat kolla. Det är lite mer action än älgvandringen.
Vad tycker ni?
Citera
2025-09-27, 09:49
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
De borde döpa om den till Flashbackskatten
Citera
2025-09-27, 10:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Ojoj det där låter bra för en regnig dag. Undrar vilka övriga varianter som kan dyka upp framöver på tex youtube. Hur har han täckning hela tiden, blir inte utrustningen tung, drar han en liten sulky med extrabatteri och sändare? Om inte borde snart alla kattägare ha direktsändningar, och även öppet för nån "flashback-katt".

https://www.svtplay.se/en-helg-med-luffar-lasse
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-09-27 kl. 10:17.
Citera
2025-09-27, 10:09
Medlem
Fantens avatar
"Kändiskatten"...

Jag märker att jag inte tittar på TV eller följer människor utanför mina specialintressen på sociala medier.
Citera
2025-09-27, 10:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Ojoj det där låter bra för en regnig dag. Undrar vilka övriga varianter som kan dyka upp framöver på tex youtube. Hur har han teckning hela tiden, blir inte utrustningen tung, drar han en liten sulky med extrabatteri och sändare? Om inte borde snart alla kattägare ha direktsändningar, och även öppet för nån "flashback-katt".

https://www.svtplay.se/en-helg-med-luffar-lasse
På TikTok finns redan Maxwell The Cat med kamera kring halsen som visar hur han spöar upp alla grannkatter i området.
https://screenshot-media.com/culture...-tiktok-bully/
Citera
2025-09-27, 10:15
Medlem
Blir äckel-tv om han fångar en fågel.
Citera
2025-09-27, 10:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
"Kändiskatten"...

Jag märker att jag inte tittar på TV eller följer människor utanför mina specialintressen på sociala medier.
Man förvånas ständigt över vad den korkade pöbeln roas av. Det är på sätt och vis fascinerande att se IQ85-människornas liv genom sådana här linser men samtidigt är det lite sorgligt. Detta är alltså vad Svenne Barnfamilj spenderar sina liv med.
Citera
2025-09-27, 10:25
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Blir äckel-tv om han fångar en fågel.
Eller hur...verkligheten svider.
Citera
2025-09-27, 10:40
Medlem
Hade varit roligare om det varit en riktig luffare som man fått följa när han går runt i Stockholm. Dricker lite öl och t-röd. Köper lite droger, säljer sin stjärt, sover utomhus osv.
Citera
2025-09-27, 10:48
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Hade varit roligare om det varit en riktig luffare som man fått följa när han går runt i Stockholm. Dricker lite öl och t-röd. Köper lite droger, säljer sin stjärt, sover utomhus osv.
Man gjorde ju 36 dagar på gatan där fotografen Christoffer Hjalmarsson bestämde sig för att försöka leva som hemlös under 36 dagar. Utan pengar, sovplats och utan sitt vanliga nätverk gav han sig ut i ett kallt vintrigt Stockholm
Citera
2025-09-27, 11:13
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok

Det var väl en serie om det för några år sedan? Live är förstå en bra ide, ta kontakt med svt och presentera den. Lika bra du går ut och filmar lite material som du kan visa upp som demo koncept.
Citera
2025-09-27, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
SVT satsar mer på slow tv efter succen med Älgvandringen
Här får vi följa den kända katten Luffar Lasse och hans kompisar i en helg
Schyst med katt kamera kring halsen.

Har precist börjat kolla. Det är lite mer action än älgvandringen.
Vad tycker ni?
Tror du Olof får kolla på detta från finkan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in