2025-09-27, 00:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Glöm det, blir inga 10000 efter skatt. möjligen 8-9000 beroende på skattetabell.

Det spelar ingen roll, det blir ändå mer med bostadstillägg. På soc har du 5000 i fickan plus hyran betald (skälig hyra, säg högst 5000). Då har du 10 000 inalles från soc förutom sådant du kan söka extra till, säg att du har stora behov och får 500 i snitt. Då har du som mest 10 500.

8000 plus bostadstillägg blir mer.
Citera
2025-09-27, 00:18
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men du påstod ju att det nämndes organiserad b i hem och hyras artikel och det gör det inte med ett ord, endast bidragsfusk, inget om misstag, och som sagt skriva sig på olika adresser och sen ansöka om bostadsbidrag är inget man råkar göra, ge dig.
Och klent med källor, ge dig, jag har gett dig flera, och senast igår skrevs en ledare i Expressen där det skrevs att inomrpdrt Hjällbo i Gbg där det bor nästan uteslutande invandrare är det norm att bidragsfuska och att de som INTE gör det nästan ses som ifioter av sina landsmän. Finns hur mycket källor som helst på att invandrare satt i system att bidragsfuska, så ge dig med dina patetiska invändningar om källor och misstag. Ge nån källa på motsatsen själv då.. men det kan du inte.
Om du plötsligt ska dra upp helt nya källor så är det minsta du kan göra att länka till dessa.
En ledare i expressen kommer dock aldrig utgöra statistik som är trovärdig.

Jag har bara bemött dina klena källor, där du vrångtolkar allt möjligt och sedan generaliserar det till att gälla "dom flesta invandrare".

Om det nu finns "hur mycket källor som helst", varför presenterar du inte bara dessa då?
Och påståendet som dessa källor ska stödja(eftersom du anser det) är följande: Dom flesta invandrare fuskar med bidrag.

Du verkar fortfarande inte förstå, med din lilla hjärna, att det finns en stor skillnad mellan oaktsamhet och att uppsåtligen göra någonting. Uppsåt är en ganska väsentlig del när man pratar om brottslighet.

Det roliga är att du, baserat på 4 st bidragsbrott i 1 st område i södra Sverige, tycker det är ett stöd för att "dom flesta invandrare fuskar med bidrag".

Om det nu finns så gott om källor. Leta upp en åklagare som skrivit något om att "dom flesta invandrare fuskar", eller att ens 10% av invandrare skulle göra det.

Du framstår endast som en hjärntvättad samnytt-läsare som bestämt dig för att alla problem beror på invandrare.
Citera
2025-09-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Åtminstone är jag smart nog att göra en enkel googlesökning. Synd att du inte är det.

Ja, precis. Hade du gjort det hade du sett att dumheterna du sprider härrör till en undersökning om full läsförståelse PÅ SVENSKA, inte analfabetism. Mina grannar, högutbildade, välbetalda, otroligt nettopositiva för Sverige, arbetande inom ett stort farmakologi-företag (där arbetsspråket är engelska, precis som det är inom tech etc) hade inte klarat det där testet. De är inte analfabeter för det.

Dessutom hade du sett att Sverige befinner sig i topp 5 (inom OECD). Jag vet inte om du själv är så ängslig att du sitter och hetsar upp dig över skrämselpropaganda eller om du medvetet sprider den. Oavsett vad är det genomskinligt och patetiskt.
Senast redigerad av ThePrivacyTerms 2025-09-27 kl. 08:32.
Citera
2025-09-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Men du påstod ju att det nämndes organiserad b i hem och hyras artikel och det gör det inte med ett ord, endast bidragsfusk, inget om misstag, och som sagt skriva sig på olika adresser och sen ansöka om bostadsbidrag är inget man råkar göra, ge dig.
Och klent med källor, ge dig, jag har gett dig flera, och senast igår skrevs en ledare i Expressen där det skrevs att inomrpdrt Hjällbo i Gbg där det bor nästan uteslutande invandrare är det norm att bidragsfuska och att de som INTE gör det nästan ses som ifioter av sina landsmän. Finns hur mycket källor som helst på att invandrare satt i system att bidragsfuska, så ge dig med dina patetiska invändningar om källor och misstag. Ge nån källa på motsatsen själv då.. men det kan du inte.

Jag har ingen lust att bidra med mina skattepengar när du behöver sjukvård eller akassa, eller någonting i huvudtaget ifrån välfärden. Du har skrikit så många gånger hur bidragstagare lever på andra, det gör du
med. Tyvärr framstår du som lite manisk i ditt sätt att skriva. Du verkar vara en sån som läser saker och tror på precis allt. Oavsett politisk riktning tidningen har så vinklas det alltid åt ett håll. Försök att tänka på den stora bilden, inte om du kan få 10000 invandrare att lämna sverige för att din välfärd blir sämre. Det kommer inte att göra någon skillnad.
Citera
2025-09-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommes3
Akassan är en försäkring som tillhör välfärden. Vilket var vad jag påstod ifrån början, att det tillhör Sveriges välfärdssystem. Akassan subventioneras indirekt utav staten.
Här är vad AI säger som du också ifrågasatte:
Ja, a-kassan är en viktig del av den svenska välfärden, eftersom den utgör den grundläggande ekonomiska tryggheten vid arbetslöshet. Den fungerar som en försäkring som ger medlemmar ekonomisk ersättning om de blir arbetslösa och uppfyller villkoren.
A-kassa är en försäkring som du måste betala för.
Om du inte betalar in till A-kassan får du då bidrag om du blir arbetslös?
Om du inte betalar din villaförsäkring och ditt hus brinner ner får du då en ny villa?
Är villaförsäkring en del av Sveriges välfärd?
Citera
2025-09-27, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Varför tror du att vi helt plötsligt blev "friskare" efter att ha varit sjukare? Fick vi helt plötsligt bättre vård, eller tror du att det kan ha handlat om något icke hälsorelaterat?
Jag tror ingenting, jag bevisade att du ljög när du sa att Sverige har högst antal sjukskrivna
Citera
2025-09-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
A-kassa är en försäkring som du måste betala för.
Om du inte betalar in till A-kassan får du då bidrag om du blir arbetslös?
Om du inte betalar din villaförsäkring och ditt hus brinner ner får du då en ny villa?
Är villaförsäkring en del av Sveriges välfärd?
A-kassan är subventionerad utav staten vad är det du inte förstår! En villa försäkring är inte subventionerad utav staten
Citera
2025-09-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hela dissionen handlar om skaffa tillräckligt många barn för att upprätthålla civilisationen och samhället.
Vill du starta en annan diskussion så starta en ny tråd. Jag svarade på det du påstod att högutbildade inte fick barn.
Citera
2025-09-27, 14:47
Medlem
Citat:
A-kassan är subventionerad utav staten vad är det du inte förstår! En villa försäkring är inte subventionerad utav staten
Så om du inte betalar in till A-kassa så får du ändå A-kassa om du blir arbetslös?
Citera
2025-09-27, 14:49
Medlem
Citat:
Jag tror ingenting, jag bevisade att du ljög när du sa att Sverige har högst antal sjukskrivna

Jag orkar inte leta mig tillbaka i trådens alla inlägg, men blir nyfiken på vilket/vilka länder har högre antal sjukskrivna än Sverige?
Citera
2025-09-27, 14:49
Medlem
Citat:
För att få utbetald a-kassa i Sverige måste du vanligtvis vara medlem i en a-kassa och ha betalat medlemsavgiften. A-kassan är en frivillig försäkring, och rätten till ersättning bygger på att du har varit medlem och betalat avgiften under en viss tid, vanligtvis minst 12 månader (kvalifikationstid). Om du inte har betalat avgiften eller inte är medlem, har du normalt sett inte rätt till ersättning.
Citera
2025-09-27, 14:53
Medlem
Citat:
Så om du inte betalar in till A-kassa så får du ändå A-kassa om du blir arbetslös?
Du är ju helt utan hjärnceller det är en form utav försäkring som tillhör välfärden för att staten skjuter in med en massa pengar. Tror du dina 100kr i månaden räcker för vad du får ut när du blir arbetslös. Sjukvården fungerar likadant, du betalar 400kr för en operation men tror du operationen kostar så egentligen. Du måste ju trolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in