• 1
  • 2
2025-09-26, 21:36
Medlem
Bakgrund:
Jag och kille träffades i december förra året, han ville flytta ihop snabbt vilket vi gjorde, visade tidigt osäkerhet kring huruvida jag var trogen, om jag skulle gå ut med någon vän dagtid ens osv, kollar ständigt min telefon. Haft mycket drama mellan oss överlag kring detta hela tiden vi bott ihop. Barn sedan tidigare relationer båda två, två var i samma ålder, skolålder. Vi är i 30-årsåldern.
Han startar bråk ofta ffa om svartsjuka kring mitt ex, barnens pappa, vill sitta ihop jämt samtidigt initierar han sällan sex/närhet pch varit otrogen med prostistuerad på nätet. Han har haft ett struligt liv sedan tidigare med droger och socialtjänst, Älskar han mig på riktigt eller utnyttjar han mig för den ekonomiska stabilitet det innebär att vara två? Killar härinne! Hur märker man om någon älskar en på riktigt eller bara utnyttjar en tjej? Vi klickar skitbra oftast men nu har han bråkat så mycket att problemen kommer ikapp oss. Kan inte ens gå till affären själv utan drama pga hans svartsjuka. Obs han är fattig.
Citera
2025-09-26, 21:39
Avstängd
StoreSvartes avatar
Han är en klassisk psykopat. Det kommer bara bli värre och värre.
Spring fort som fan.
Citera
2025-09-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamabunny
Bakgrund:
Jag och kille träffades i december förra året, han ville flytta ihop snabbt vilket vi gjorde, visade tidigt osäkerhet kring huruvida jag var trogen, om jag skulle gå ut med någon vän dagtid ens osv, kollar ständigt min telefon. Haft mycket drama mellan oss överlag kring detta hela tiden vi bott ihop. Barn sedan tidigare relationer båda två, två var i samma ålder, skolålder. Vi är i 30-årsåldern.
Han startar bråk ofta ffa om svartsjuka kring mitt ex, barnens pappa, vill sitta ihop jämt samtidigt initierar han sällan sex/närhet pch varit otrogen med prostistuerad på nätet. Han har haft ett struligt liv sedan tidigare med droger och socialtjänst, Älskar han mig på riktigt eller utnyttjar han mig för den ekonomiska stabilitet det innebär att vara två? Killar härinne! Hur märker man om någon älskar en på riktigt eller bara utnyttjar en tjej? Vi klickar skitbra oftast men nu har han bråkat så mycket att problemen kommer ikapp oss. Kan inte ens gå till affären själv utan drama pga hans svartsjuka. Obs han är fattig.

Kan också tillägga att jag är väldigt dramafro och sällan går igång på hans utspel. Dock låter jag honom inte gå genom min telefon osv.
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Oavsett är ni dåliga för varandra. Läs igenom det du skrivit.

Han kommer bara bli värre. Han är en osäker pojke, ingen man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Han är en klassisk psykopat. Det kommer bara bli värre och värre.
Spring fort som fan.

Vad får dej att tro det?
Citera
2025-09-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Oavsett är ni dåliga för varandra. Läs igenom det du skrivit.

Han kommer bara bli värre. Han är en osäker pojke, ingen man.
Borde jag lämna?
Citera
2025-09-26, 21:45
Medlem
Citat:
Bakgrund:
Låter som narcissistiska drag. De vill absolut flytta ihop omedelbart för att få kontroll över den andra personen. Däremot kan de själva bete sig hur fult som helst…
Jag levde med en narcissist/halvpsykopat i några år och till slut blir man sjuk pga deras beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Bakgrund:
Är lite yngre så kan inte känna igen mig i ”barn sedan tidigare” - situationen. Men jag tror absolut han älskar dig på riktigt. Att han vill kolla din telefon hela tiden, flytta ihop snabbt och oroar sig över saker i onödan är ett tecken på att han är rädd för att ”förlora dig” - det säger jag som kille.

MEN det tar inte bort det faktum att din kille dessvärre låter som en riktig idiot. Beteendet i det jag skrev ovan tror jag inte ens gymmasietjejer skulle tycka är socialt accepterat. Sånna kontrollbehov, onödiga dispyter och avundsjuka låter ju som en vidrig person att ha runt sig. Säkert inte det du vill höra men sätt ner foten. Riktiga män är inte rädda och avundsjuka utan vet sitt värde. Han borde lära sig att slappna av och lita på dig istället.

Det ända du skulle kunna göra är bara att rannsaka dig själv. Säger absolut inte att det är så, men tror du det finns saker i ditt beteende och dina handlingar som gör att han beter sig så här? Om inte så fråga honom just det: ”vad är det som gör att du inte litar på mig?”

Edit: fick inte ens med mig delen om otrohet och droger. Spring så snabbt du kan är mitt tips.
Senast redigerad av Johnnynator 2025-09-26 kl. 21:51.
Citera
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Borde jag lämna?
Låter så. Men det är ditt liv..
Citera
2025-09-26, 21:46
Medlem
Det du förklarar är inte kärlek, det är kontroll, det kommer snart eskalera till hot och våld. Gör dig av med människan så fort du bara kan och blockera överallt och lämnar han dig inte ifred vilket han inte kommer göra så ska du anmäla för trakasserier och skaffa ett kontaktförbud.

Spara alla meddelanden han skickar till dig redan nu på sociala medier, sms, och hur många gånger han ringer då det kommer behöva användas som bevis.

Låna inte ut pengar, skriv inte på några papper eller stå på några avbetalningar för du kommer inte få se en krona.
Citera
2025-09-26, 21:47
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:
Vad får dej att tro det?

Svartsjuk och kontrollerande. Det kommer bara bli värre och värre. Snart börjar han slå dig också.
Citera
2025-09-26, 21:49
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Borde jag lämna?

Efter att ha läst din trådstart så undrar jag om du verkligen kan tänka dig att leva med den där personen i en parrelation i längden.
Kan du på sikt leva i en bra och lycklig relation med någon som beter sig på det viset?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in