Citat:
Ursprungligen postat av
Mamabunny
Bakgrund:
Jag och kille träffades i december förra året, han ville flytta ihop snabbt vilket vi gjorde, visade tidigt osäkerhet kring huruvida jag var trogen, om jag skulle gå ut med någon vän dagtid ens osv, kollar ständigt min telefon. Haft mycket drama mellan oss överlag kring detta hela tiden vi bott ihop. Barn sedan tidigare relationer båda två, två var i samma ålder, skolålder. Vi är i 30-årsåldern.
Han startar bråk ofta ffa om svartsjuka kring mitt ex, barnens pappa, vill sitta ihop jämt samtidigt initierar han sällan sex/närhet pch varit otrogen med prostistuerad på nätet. Han har haft ett struligt liv sedan tidigare med droger och socialtjänst, Älskar han mig på riktigt eller utnyttjar han mig för den ekonomiska stabilitet det innebär att vara två? Killar härinne! Hur märker man om någon älskar en på riktigt eller bara utnyttjar en tjej? Vi klickar skitbra oftast men nu har han bråkat så mycket att problemen kommer ikapp oss. Kan inte ens gå till affären själv utan drama pga hans svartsjuka. Obs han är fattig.
Är lite yngre så kan inte känna igen mig i ”barn sedan tidigare” - situationen. Men jag tror absolut han älskar dig på riktigt. Att han vill kolla din telefon hela tiden, flytta ihop snabbt och oroar sig över saker i onödan är ett tecken på att han är rädd för att ”förlora dig” - det säger jag som kille.
MEN det tar inte bort det faktum att din kille dessvärre låter som en riktig idiot. Beteendet i det jag skrev ovan tror jag inte ens gymmasietjejer skulle tycka är socialt accepterat. Sånna kontrollbehov, onödiga dispyter och avundsjuka låter ju som en vidrig person att ha runt sig. Säkert inte det du vill höra men sätt ner foten. Riktiga män är inte rädda och avundsjuka utan vet sitt värde. Han borde lära sig att slappna av och lita på dig istället.
Det ända du skulle kunna göra är bara att rannsaka dig själv. Säger absolut inte att det är så, men tror du det finns saker i ditt beteende och dina handlingar som gör att han beter sig så här? Om inte så fråga honom just det: ”vad är det som gör att du inte litar på mig?”
Edit: fick inte ens med mig delen om otrohet och droger. Spring så snabbt du kan är mitt tips.