Citat:
Ursprungligen postat av
Beige090
På riktigt? Så du tycker inte att detta är bland det värsta som kommit fram om kommunala verksamheter? Boende i beroendeställning till personalen som kontrolleras med Hitlerfasoner och straffas om dom gått upp nåt hekto?
Jag har sett betydligt värre. I flera kommuner tyvärr.
I min yrkesutövning så möter jag många människor som hamnat i blickfånget pga till exempel konflikter på arbetet, eller oegentligheter rent allmänt.
Du skulle förmodligen inte tro dina ögon eller öron om du visste hur vissa människor verkligen kan vara på sina arbetsplatser. Både mot kollegor och brukare.
Menar bara att min uppfattning om situationen (utifrån vad jag hört och från föräldrar som ändå uttalat sig i medias) är att saker blåsts upp ganska rejält. Ja! De har haft en jargong och ett språk som inte är ok, men har personalen gjort det av ondo eller av obetänksamhet / oaktsamhet / tanklöshet/dumhet och så vidare??
Saker har gått för långt. Självklart, men det värsta som hänt på ett lss-boende? Absolut inte. Om du tror att det här är det värsta som kan hända: att personal uttrycker sig hårt eller burdust så kommer du nog att bli besviken för det pågår mycket skit runt om i landet. Speciellt på lss-boenden.