2025-09-25, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmafrun62
Nej, min åsikt är att dom avsätts från föreningen och de andra i styrelsen får fortsätta driva den framåt. Varför ska alla fantastiska individer som glädjs av denna förening straffas ?

Håller med dig!
Avsätt det där mobbningsteamet och låt dom funktionsnedsatta fortsätta med sin träning. Finns säkert andra mkt trevligare ledare.
Citera
2025-09-25, 18:25
Medlem
Det är alltid sorgligt när oskyldiga drabbas, de här gänget har redan utsatt för många. Det vore jättebra om det blir en fortsättning för föreningen men med en hälsosam ledning! Håller helt med.
Citera
2025-09-25, 19:50
Medlem
Både C och J bör lyftas bort ur denna soppa. Skulle va intressant att kolla över hur ekonomin skötts. Vilka utgifter. Massa arvoden kanske?
Citera
2025-09-26, 10:08
Medlem
Allt det ekonomiska ska vara en offentlig handling när det gäller föreningar. Om man är intresserad så är det bara att googla.

Vad jag har läst mig till så går alla intjänade pengar på föreläsningar och dylikt direkt in i kassan på föreningen. Nu är jag inte så super duktigt på googla, men det lilla jag fått fram verkar föreningens ekonomi skötas på ett väldigt ärligt sätt.
Citera
2025-09-26, 11:16
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Allt det ekonomiska ska vara en offentlig handling när det gäller föreningar. Om man är intresserad så är det bara att googla.

Vad jag har läst mig till så går alla intjänade pengar på föreläsningar och dylikt direkt in i kassan på föreningen. Nu är jag inte så super duktigt på googla, men det lilla jag fått fram verkar föreningens ekonomi skötas på ett väldigt ärligt sätt.

Enl vad jag hört så har C fått mycket skit och kritik, men faktum är att många föräldrar till de boende har försvarat henne. Det pratar man inte lika mycket om.

Visst, jargon har varit hård och stundtals ful men hon har ju faktiskt förbättrat hälsan hos de boende.

Nu låter det ju som är hon är en riktig pennalist, men det är hon ju inte.
Tycker att media borde dra det här ett varv till och vad gäller kommunala verksamheter i både Umeå och övriga Sverige så pågår det saker som är betydligt värre och som det borde skrivas mer om.

C har blivit syndabocken i detta och det skaver lite väl mycket. Det finns rötägg på riktigt, men att hon har viljan att göra gott råder det väl inga tvivel om? Hon har nog inte kunnat sko sig ekonomiskt på det här.
Citera
2025-09-26, 12:28
Medlem
Enligt många inom lss i Umeå så är det just en pennalist hon är, och det är väldigt många som pratar hur föräldrarna hålls bakom ljuset för vad som verkligen händer deras barn när de inte ser.
Citera
2025-09-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitoskitos
Enligt många inom lss i Umeå så är det just en pennalist hon är, och det är väldigt många som pratar hur föräldrarna hålls bakom ljuset för vad som verkligen händer deras barn när de inte ser.

Kan inte säga något om hur C är inom den kretsen, men jag skulle säga att C är en översittare/mobbare överlag. Då har jag känt henne sedan småskolan.

Så om det är hon som betett sig och varit styrande i hur jargongen varit på gruppboendet så är jag inte förvånad. Och då hoppas jag att hjälteföreningen får in lite nytt blod, som inte är C eller något av hennes syskon.
Citera
2025-09-26, 19:42
Medlem
Jag har släkt från samma by som C och även släkt från samma årskull som C. Att du säger att hon är översittare och mobbare redan från barnsben stämmer inte. C var ett väldigt utsatt barn av många barn i byn och grann byar. Hur hon blivit i vuxen ålder kan jag dock inte yttra mig om.
Citera
2025-09-26, 21:21
Medlem
Citat:
Jag har släkt från samma by som C och även släkt från samma årskull som C. Att du säger att hon är översittare och mobbare redan från barnsben stämmer inte. C var ett väldigt utsatt barn av många barn i byn och grann byar. Hur hon blivit i vuxen ålder kan jag dock inte yttra mig om.

Det är ju ofta som personer som blivit mobbade själv blir mobbare. Vilket verkar ha hänt i hennes fall.
Även om föreningen sköts ekonomiskt okej, så betyder det inte att hon inte är jävligt dryg och otrevlig mot folk.
Citera
2025-09-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Enl vad jag hört så har C fått mycket skit och kritik, men faktum är att många föräldrar till de boende har försvarat henne. Det pratar man inte lika mycket om.

Visst, jargon har varit hård och stundtals ful men hon har ju faktiskt förbättrat hälsan hos de boende.

Nu låter det ju som är hon är en riktig pennalist, men det är hon ju inte.
Tycker att media borde dra det här ett varv till och vad gäller kommunala verksamheter i både Umeå och övriga Sverige så pågår det saker som är betydligt värre och som det borde skrivas mer om.

C har blivit syndabocken i detta och det skaver lite väl mycket. Det finns rötägg på riktigt, men att hon har viljan att göra gott råder det väl inga tvivel om? Hon har nog inte kunnat sko sig ekonomiskt på det här.

På riktigt? Så du tycker inte att detta är bland det värsta som kommit fram om kommunala verksamheter? Boende i beroendeställning till personalen som kontrolleras med Hitlerfasoner och straffas om dom gått upp nåt hekto?
Citera
2025-09-26, 22:00
Medlem
Man vet inte vad man ska tro men alla anmälningar kan ju inte sakna grund. Skicka kränkande meddelanden om boende är sekretessbrott så det sjunger om det. Låta personer i beroendeställning bära mjölkpaket säger bara det.
Citera
2025-09-26, 22:11
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beige090
På riktigt? Så du tycker inte att detta är bland det värsta som kommit fram om kommunala verksamheter? Boende i beroendeställning till personalen som kontrolleras med Hitlerfasoner och straffas om dom gått upp nåt hekto?

Jag har sett betydligt värre. I flera kommuner tyvärr.
I min yrkesutövning så möter jag många människor som hamnat i blickfånget pga till exempel konflikter på arbetet, eller oegentligheter rent allmänt.

Du skulle förmodligen inte tro dina ögon eller öron om du visste hur vissa människor verkligen kan vara på sina arbetsplatser. Både mot kollegor och brukare.

Menar bara att min uppfattning om situationen (utifrån vad jag hört och från föräldrar som ändå uttalat sig i medias) är att saker blåsts upp ganska rejält. Ja! De har haft en jargong och ett språk som inte är ok, men har personalen gjort det av ondo eller av obetänksamhet / oaktsamhet / tanklöshet/dumhet och så vidare??

Saker har gått för långt. Självklart, men det värsta som hänt på ett lss-boende? Absolut inte. Om du tror att det här är det värsta som kan hända: att personal uttrycker sig hårt eller burdust så kommer du nog att bli besviken för det pågår mycket skit runt om i landet. Speciellt på lss-boenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in