2025-09-26, 14:42
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej, hade du nån länk till någon tandläkare som berättar att han fastställde offren identitet?
Du får leta själv om du är intresserad. Jag tycker länkarna är kanske tydliga över hur det gick till med identiferingarna av offren.
Är det då du inte tror de lyckades identifiera nån med hjälp av tänderna som är ett vanligt sätt att identifiera folk med så är det nog inte mycket jag kan göra för dig och du får anses debunkad igen.

Jag tror ärligt talat du är ute på för djupt vatten för dina bristfälliga kunskaper.
Citera
2025-09-26, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Du får leta själv om du är intresserad. Jag tycker länkarna är kanske tydliga över hur det gick till med identiferingarna av offren.
Är det då du inte tror de lyckades identifiera nån med hjälp av tänderna som är ett vanligt sätt att identifiera folk med så är det nog inte mycket jag kan göra för dig och du får anses debunkad igen.

Jag tror ärligt talat du är ute på för djupt vatten för dina bristfälliga kunskaper.
Eftersom du inte hade någon länk till nån tandläkare som berättar att han identifierat kroppar från Pentagon så kan jag ju inte ställa följdfrågor, typ: Hur fick han proven? När fick han proven? Vem gav honom proven? osv osv

Så jag håller fast vid min tro att det inte var en 757 som kraschade in i Pentagon.
Citera
2025-09-26, 15:44
Medlem
Citat:
Du vet nog det mesta om operationen.

T ex detta:
"Lemnitzer and the Joint Chiefs worked out a complex deception:

An aircraft at Elgin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CJA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone [a remotely controlled unmanned aircraft]. Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida."

Hur vet du att dessa uppgifter är riktiga?
Citera
2025-09-26, 15:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eftersom du inte hade någon länk till nån tandläkare som berättar att han identifierat kroppar från Pentagon så kan jag ju inte ställa följdfrågor, typ: Hur fick han proven? När fick han proven? Vem gav honom proven? osv osv

Så jag håller fast vid min tro att det inte var en 757 som kraschade in i Pentagon.

A comprehensive dental team was formed (for the Pentagon investigation) with expanded capabilities in digital imaging and comparative analysis, said Navy Capt. Glenn Wagner, AFIP director. “The medical radiographic section included full-time, fully-trained radiologists assisting dentists, anthropologists and pathologists in the identification and characterization of all specimens received. Where appropriate, both toxicology and DNA specimens were obtained in each case.”

“Without hesitation, I strongly believe the high number of positive identifications produced in a timely manner resulted because of dedicated staff and computer enhancement,” said Dr. Douglas Arendt, chief of forensic dentistry for AFIP’s department of oral and maxillofacial pathology.
https://www.oralhealthgroup.com/features/forensic-dentistry-identifying-the-victims-of-9-11/?utm_source=chatgpt.com

Du undrade hur proven kom till tandläkarna också:
The identification process involves four stages:
Recovery of the body, during which visually identifiable victims have their personal effects inventoried by New York City police;

Moving the body to the medical examiner’s station where it will receive a preliminary autopsy and be photographed for identification purposes from notified kin;

If the victim cannot be identified by paper identification such as a driver’s license or cannot be identified visually, the body is sent to the dental examiner’s station, where the process of forensic dental identification will begin;
Här framgår att 65 offer i Pentagon identifierades via tänderna, och där finns även väldigt mycket läsning om hur man arbetade samt uttalanden från inblandade tandläkare.: https://history.defense.gov/Portals/70/Documents/pentagon/Pentagon9-11.pdf?utm_source=chatgpt.com
Citera
2025-09-26, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hur vet du att dessa uppgifter är riktiga?
Ingen har mig veterligen bestridit dom.
Citera
2025-09-26, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
A comprehensive dental team was formed (for the Pentagon investigation) with expanded capabilities in digital imaging and comparative analysis, said Navy Capt. Glenn Wagner, AFIP director. “The medical radiographic section included full-time, fully-trained radiologists assisting dentists, anthropologists and pathologists in the identification and characterization of all specimens received. Where appropriate, both toxicology and DNA specimens were obtained in each case.”

“Without hesitation, I strongly believe the high number of positive identifications produced in a timely manner resulted because of dedicated staff and computer enhancement,” said Dr. Douglas Arendt, chief of forensic dentistry for AFIP’s department of oral and maxillofacial pathology.
https://www.oralhealthgroup.com/features/forensic-dentistry-identifying-the-victims-of-9-11/?utm_source=chatgpt.com

Du undrade hur proven kom till tandläkarna också:
The identification process involves four stages:
Recovery of the body, during which visually identifiable victims have their personal effects inventoried by New York City police;

Moving the body to the medical examiner’s station where it will receive a preliminary autopsy and be photographed for identification purposes from notified kin;

If the victim cannot be identified by paper identification such as a driver’s license or cannot be identified visually, the body is sent to the dental examiner’s station, where the process of forensic dental identification will begin;
Här framgår att 65 offer i Pentagon identifierades via tänderna, och där finns även väldigt mycket läsning om hur man arbetade samt uttalanden från inblandade tandläkare.: https://history.defense.gov/Portals/70/Documents/pentagon/Pentagon9-11.pdf?utm_source=chatgpt.com
Har du någon länk till en intervju med en tandläkare?

Jag är öppen för att ändra mig angående tandläkarna.
Senast redigerad av adaptern 2025-09-26 kl. 15:52.
Citera
2025-09-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ingen har mig veterligen bestridit dom.

Ok. Fast jag hävdar att det är fejk. Kan du bevisa att så inte är fallet?
Citera
2025-09-26, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ok. Fast jag hävdar att det är fejk. Kan du bevisa att så inte är fallet?
Nej du får gärna tro att dom är fejk.
Citera
2025-09-26, 16:07
Medlem
Citat:
Nej du får gärna tro att dom är fejk.

Ok. Kan du 100% bevisa motsatsen?
Citera
2025-09-26, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ok. Kan du 100% bevisa motsatsen?
??
Citera
2025-09-26, 16:09
Medlem
Citat:
??

Ja, att de inte är fejk? Om du inte kan det så är ju frågan totalt öppen.
Citera
2025-09-26, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ja, att de inte är fejk? Om du inte kan det så är ju frågan totalt öppen.
Givetvis kan jag inte det.
Så du får gärna tro att dom är fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in