Citat:
Ursprungligen postat av
01BinaryMachine01
Att det är en blatte torde vara uppenbart för var och en med minst en halv hjärna.
Nej, han är inte blatte. Nordiskt namn. Däremot vet jag inte om han är svensk eller dansk. Men han är från våra breddgrader och hans namn står i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
acebace
Verkligen udda, han verkar ju vara både intresserad, kompetent och aktiv på så sätt att han prånglar ut forskning samt disputerade på just barns hjärtfel för typ tre veckor sedan (!). Är det enorm stress och press som gjort att han slarvat, eller är han typ narcissist/psykopat och faktiskt typ inte bryr sig om faktiska patienter...
Tillägg. Synd att detta upptäcktes några veckor sent, hade man innan hans doktorsexamen funnit att han inte känner igen hjärtfel på barn alls så hade ju möjligheten att underkänna honom fortfarande funnits.
Jag skulle tro narcissist/psykopat eller frontalobdemens. När det gäller den senare förändrar man personlighet.
Vi har ju psykopaten/narcissisten Paolo Macchiarini på Karolinska som struntade i sina patienter liv och hälsa för ärans skull. Ansågs vara en mycket skicklig kirurg, men han ville vara på toppen. Vara den som skapade en ny metod. Och många föll för hans charm och kunnande på Karolinska och ut i världen. Men inte alla.
CH däremot verkar ha ett väldigt gott rykte. Så jag tror att nåt hänt på senare år. Och demens låter inte helt otroligt. En del får det ju i 50-årsåldern. Eller nån annan sjukdom som påverkar ens empati och förmåga att ta in riskerna för patienten. Men han kan ju så klart ha kört på så här länge utan att nån märkt nåt. Att han hela tiden varit en narcissist/paykopat alla år, men dolt det väl. Fejkat en trevlig personlighet och struntat i konsekvenserna. Men nu har hans empatilösa behandling av patienterna kommit ifatt honom.