Citat:
Ursprungligen postat av
ALSGLOBAL
Litar inte på vården öht, de "missade" mitt medfödda hjärtfel i över 30 år (privat-klinik hittade det på första besöket, lol). Sen skicka de hem min dotter från akuten 3 nätter i rak fast syresättningen var ner på 82%... Vårdcentralen skickade ambulans och in på intensiven i en annan kommun efter 3 nätter. Min far dog 60år gammal och jag frågade om de borde utreda dotterns eventuella besvär med andfåddhet och bröstsmärta pga mitt medfödda och att min far dog knall och fall. Nä, ingen fara säger dom. Svensk sjukvård är ett skämt.
Klart vården är ett skämt, det finns ju ingen samkörning av någonting.
Eller ens en välvilja.
Rena hörsägensprotokollen.
Kan inte ens räkna mängden vårdskador som finns i min släkt.
Men jag kan säga att många har bättre koll privat än de så kallade "läkarna."
-Alltså en jävla "Google-diagnos", ska inte trumfa folk med både bildning och erfarenhet.
Tydligt är att det inte finns ett nog bra feedback-system för när misstag begås så ingen kan egentligen lära sig av misstagen enskilt och kollektivt, i någon större grad kontinuerligt.
Sett till allt folk jag har ikring mig och alla andra som råkar lika illa ut som jag ser & läser om år ut & år in.
Dags att lämna 1800-talet nu folks?!!?
Men som institution verkar inte kapaciteten finnas, det beror ju inte på att alla är idioter i vården utan som det faktum som gäller i andra branscher är att; "Initiativ inte lönar sig."
Precis tvärtom.
Knullat.